  • 51. Data: 2009-01-13 21:04:55
    Temat: Re: SB800, D300, odbicie od sufitu - niedoświelenie!
    Od: Sawi <s...@l...atzc.op>

    Nguyen Bang Giang pisze:
    > Widzisz? A mnie nie wierzyli, że mam skopaną elektronikę ;-)

    Dokladnie taki efekt to ja mialem w swojej D50, ale
    z lampa Tumaxa - tam pomiar to byl losowanie, o ile kiedy uderzalo
    sie na wprost to jako tako bylo - znaczy sie z roznym rozkladem nie
    doswietlenie od 0EV do 1EV. Ale w gore to juz nigdy tej lampie
    nie zdarzylo sie jakos sensownie zmierzyc - w SB800 zarowno z D80,
    jak i D300 jest idealnie - i to w pelni powtarzalnie niezaleznie
    jak palnik jest ustawiony, na wprost, do gory, za mnie ...

    --
    Pozdrawiam,
    Sawi

  • 52. Data: 2009-01-13 21:30:14
    Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Zwykły TTL ma skądinąd prościej :)

    O, to, to. A przedpiścy proponuję ustawić lampę w tryb +/- TTL, w każdym
    bądź razie bez doświetlania i całej tej inteligencji --- powinno pomóc
    zdecydowanie.

    Czasem jak robię w mrocznych piwnicach/knajpach, gdzie albo mur z cegły,
    albo ciemne kolory, to prześwietlam +1/+1.5 działki, później ewentualnie
    koryguję.

    Pozdrawiam,
    Grzesiek

  • 53. Data: 2009-01-13 22:00:58
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> napisał:

> [...]
    >
    > O, to, to. A przedpiścy proponuję ustawić lampę w tryb +/- TTL, w każdym
    > bądź razie bez doświetlania i całej tej inteligencji --- powinno pomóc

    Tylko czy będzie to możliwe? Systemy pomiarowe z przedblyskiem wykorzystują
    te same czujniki, co pomiar światła zastanego. Pomiar błysku TTL wymaga
    dodatkowego czujnika w komorze lustra mierzącego podczas ekspozycji swiatło
    odbite od powierzchni matrycy. Jeśli korpus takiego czujnika nie ma -
    pomiaru błysku w trybie 'zwykłe TTL' w żaden sposób nie uzyskasz...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 54. Data: 2009-01-13 23:58:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Jan 2009, Grzegorz Sapijaszko wrote:

    > O, to, to. A przedpiścy proponuję ustawić lampę w tryb +/- TTL

    Napiszę Ci to co Marek - wysoce prawdopodobne że "niedasię".
    Tryb "automatyki realtime" wymaga odrębnego czujnika, do tego
    jeśli jest on *w aparacie* (skoro TTL), to przy filmie było
    o prościej o ten sam powód dla którego pada hasło "telecentryczność",
    mianowicie mniejsza jest zależność odbicia od kąta albo jak kto
    woli matryca bardziej odbija światło, co powoduje że ilość
    odbitego bardziej zależy od kąta padania i "patrzenia".
    TTL "cyfrowy" nie działa realtime, tylko odrębnym błyskiem
    i np. w instrukcjach lamp Metza wyraźnie widywałem zastrzeżenie
    że jest albo-albo.
    Chyba że której body "umieją" jedno i drugie - to napisz ktore,
    w końcu kompakty z różnymi hybrydowymi pomiarami były.
    Albo że masz na myśli *lampę* z własną automatyką.
    Ale tu to ja się zwyczajowo poddawałem i wybierałem "manual" :D

    pzdr, Gotfryd

  • 55. Data: 2009-01-14 00:20:25
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > Chyba że której body "umieją" jedno i drugie - to napisz ktore,
    > w końcu kompakty z różnymi hybrydowymi pomiarami były.

    Cyfrowe Pentaksy serii *ist miały TTL i chyba pTTL. Nawet jest o tym
    dyskusja na forum, bo mnie to interesowało i wrażenia użytkowników są
    skrajnie różne - u jednego wychodzi, że bardziej przewidywalny, u
    innego, że wręcz przeciwnie, lepszy jest pTTL - i bądź tu mądry.
    Zdaje się, że Marek ma DSa (jeszcze?). Może się wypowie na temat jakości
    i przewidywalności pracy elektroniki w TTL i pTTL :)
    Albo może mi pożyczyć DSa, to potestuję. Lampę mam ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 56. Data: 2009-01-14 06:45:14
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Paweł W." <p...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > Zdaje się, że Marek ma DSa (jeszcze?). Może się wypowie na temat jakości
    > i przewidywalności pracy elektroniki w TTL i pTTL :)

    Miałem *istD, ale było to ponad 2 lata temu. TTL w *istD działał i to
    całkiem nieźle. Niestety w krótkim okresie gdy miałem równocześnie w miarę
    dobre lampy TTL i P-TTL nie zrobiłem porzadnych testów porównawczych
    działania tych trybów pomiaru. Teraz trochę żałuję, ale niestety w życiu
    bywa tak, że są sprawy ważne i ważniejsze, a nie zawsze na wszystko czasu
    starcza...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 57. Data: 2009-01-15 01:07:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Jan 2009, Marek Wyszomirski wrote:

    > całkiem nieźle. Niestety w krótkim okresie gdy miałem równocześnie w miarę
    > dobre lampy TTL i P-TTL nie zrobiłem porzadnych testów porównawczych

    Nie masz aby jakiegoś Metza?
    Tam chyba da się stosować oba - o ile body "umie"...

    pzdr, Gotfryd

  • 58. Data: 2009-01-15 06:51:18
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał:

    > Nie masz aby jakiegoś Metza?
    > Tam chyba da się stosować oba - o ile body "umie"...
    >[...]

    Obecnie mam włąśnie Metza - 58AF1. Nie jestem pewien, czy umie pracować w
    zwykłym TTL-u. Jeśli nawet umie, to i tak testów nie zrobię, bo ani K20D
    którego mam obecnie jak i K10D do którego mam często dostęp nie mają
    czujnika TTL błysku.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 59. Data: 2009-01-15 09:06:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Jan 2009, Marek Wyszomirski wrote:

    > Obecnie mam włąśnie Metza - 58AF1. Nie jestem pewien, czy umie pracować w
    > zwykłym TTL-u.

    Zdejmij ze stopki i "wyklikaj" ustawienia.
    Na liście powinien być TTL (zwykły).
    A jak nie, to w instrukcji ;)

    > Jeśli nawet umie, to i tak testów nie zrobię,

    A to jasne.

    pzdr, Gotfryd

  • 60. Data: 2009-01-15 12:10:22
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    > Zdejmij ze stopki i "wyklikaj" ustawienia.
    > Na liście powinien być TTL (zwykły).
    > A jak nie, to w instrukcji ;)

    > A to jasne.

    I właśnie dlatego nawet niespecjalnie mnie interesuje, czy mój Metz
    obsługuje zwykłego TTL-a. Bo - jak ktoś kiedyś śpiewał - do tanga trzeba
    dwojga...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)