  • 1. Data: 2012-02-23 08:23:35
    Temat: SDD na operacyjny ok 60GB
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Gadzet: Jaki polecacie SDD w celu postawienia systemu operacyjnego?
    Z tego co ogladam cena ok 350zł maks (ale jak trzeba moze byc wiecej)

    Cel: 2 partycje - na jednej WIN XP, na drugiej 7. 60GB wystarczy.

    Sztukmistrz: nigdy nie miałem SSD, wiec totalny laik, wszelkie podpowiedzi
    miło widziane. :)

  • 2. Data: 2012-02-23 08:47:09
    Temat: Re: SDD na operacyjny ok 60GB
    Od: "Chris" <N...@n...pl>

    Budzik nabazgrał(a):

> [...]
    > Cel: 2 partycje - na jednej WIN XP, na drugiej 7. 60GB wystarczy.
    > Sztukmistrz: nigdy nie miałem SSD, wiec totalny laik, wszelkie

    XP nie nadaje się pod dyski SSD ... zapomnij o sprawnym działaniu.

    Wystarczy ci OCZ Agility 3 w miarę dobry z małe pieniądze, wada dysków OCZ
    to spora awaryjność ale pracują nad tym :)

  • 3. Data: 2012-02-23 09:22:33
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    On 23 Lut, 09:23, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    wrote:
> [...]
    >
    > Cel: 2 partycje - na jednej WIN XP, na drugiej 7. 60GB wystarczy.
    >
    > Sztukmistrz: nigdy nie miałem SSD, wiec totalny laik, wszelkie podpowiedzi

    tak jak juz chris napisal- nie uzywaj XP na ssd.
    wiele dobrego slyszalem o crucialach m4- sam sobie takowego sprawie /
    ale wiekszego- na system i cale oprogramowanie/

    szymon

  • 4. Data: 2012-02-23 11:25:00
    Od: Zenek <t...@p...pl>

    W dniu 2012-02-23 09:23, Budzik pisze:
> [...]
    >
    > Cel: 2 partycje - na jednej WIN XP, na drugiej 7. 60GB wystarczy.
    >

    > Sztukmistrz: nigdy nie miałem SSD, wiec totalny laik, wszelkie podpowiedzi

    Jesli chcesz SSD to tylko Linux ze SWAPem w RAMie wszelkie gownoshity
    zajezdza ci SSD w ciagu 2-3 lat.

  • 5. Data: 2012-02-23 11:32:50
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 23/02/2012 11:25, Zenek wrote:

    > Jesli chcesz SSD to tylko Linux ze SWAPem w RAMie wszelkie gownoshity
    > zajezdza ci SSD w ciagu 2-3 lat.

    "gownoshity" to jakiś nowy h4xx0rskie slang pryszczersów?

    Od lat nie używam swapa w Windows, co za problem wyłączyć przy większej
    ilości RAMu? Pominę już fakt, że komputer zmieniam częściej niż co 3
    lata, do tego czasu SSD stanieją na tyle, że nikgo pad nie przejmie.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 6. Data: 2012-02-23 16:03:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Szymon von Ulezalka s...@g...com ...

    > tak jak juz chris napisal- nie uzywaj XP na ssd.

    dlaczego XP miałby nizszyc SSD? Czy win 7 pozbawiony jest tej cechy?

  • 7. Data: 2012-02-23 16:14:19
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Chris napisał:
    > Budzik nabazgrał(a):

    > XP nie nadaje się pod dyski SSD ... zapomnij o sprawnym działaniu.

    U mnie dziala ;P

    > Wystarczy ci OCZ Agility 3 w miarę dobry z małe pieniądze, wada dysków
    > OCZ to spora awaryjność ale pracują nad tym :)

    Poki co dziala ;)

  • 8. Data: 2012-02-23 16:16:30
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-02-23 12:25, Zenek wrote:

    > Jesli chcesz SSD to tylko Linux ze SWAPem w RAMie wszelkie gownoshity
    > zajezdza ci SSD w ciagu 2-3 lat.

    Będę się czepiał - po co SWAP w RAM jezeli SWAP jest 'rozszerzeniem'
    RAM, którą może wykorzystać system operacyjny. Jako, że jest to bardziej
    skomplikowany mechanizm niz proste czytanie z RAM, de facto zwalnia system

    a) system bez swap, brakuje pamieci - wylatuja procesy (najczęstsza
    reakcja systemu)
    b) syste ze swap, swap sie przepelni - efekt j/w

    Co stoi za tym by w jakimkolwiek systemie SWAP umieszczac w *dostepnej*
    pamieci (poza szczegolnymi przypadkami, gdy niektóre 32 bitowe systemy,
    np. windows, nie mogą swobodnie korzystac z pamieci ponad ~3,3GiB)?

    Technicznie nie ma żadnych przeciwskazań, by system 32-bitowy x86
    korzystając z PAE wykorzystał (jeżeli się nie mylę) 4 * 16 = 64 GiB RAM.

    W sporej czesci notebookow mozna SSD umiescic na miniPCIe majac przy tym
    zainstalowany standardowy dysk HDD. Rozwiazanie drogie acz praktyczne -
    szybkosc polaczona z pojemnoscia i trwaloscia HDD.

  • 9. Data: 2012-02-23 16:19:39
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Budzik napisa?(a):

    [...]

    > dlaczego XP miałby nizszyc SSD? Czy win 7 pozbawiony jest tej cechy?

    Bo nie obsługuje TRIM :) Dlatego do takich zastosowań trzeba użyć np
    dysków Kingston z serii V+, które na poziomie kontrolera realizują coś
    do TRIM podobnego :)

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 10. Data: 2012-02-23 16:47:26
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 23.02.2012 17:14, Mateusz pisze:

    > U mnie dziala ;P

    "działa != "działa sprawnie"

    XP nie obsługuje TRIM, a dodatkowe narzędzia do tego są
    kulawą protezą.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./