  • 11. Data: 2019-05-19 07:47:06
    Temat: Re: SIM800L - problemy z zasięgiem
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 18.05.2019 21:56, Zbych wrote:

    > I jaka to jest długość? Ten wygięty kawałek sterczy pionowo czy poziomo
    > w stosunku do płaszczyzny ziemi?

    Trochę ponad 2 cm. Drut odstaje o kilkanaście stopni od płaszczyzny PCB,
    a więc w tej chwili jest (prawie) poziomo do płaszczyzny ziemi. Zawsze
    mi się wydawało, że w przypadku GSM to nie powinno mieć znaczenia - w
    końcu telefon powinien działać w każdej pozycji...

    > A masz jakąś możliwość wyświetlania poziomu sygnału z tego modułu
    > (rssi)? Bo antenę masz dziadowską, nie wiadomo jakie otoczenie (anteny i
    > modułu), jaką odległość od BTS. Może moduł jest na granicy możliwości i
    > stąd utrata połączenia i problem z ponownym nawiązaniem.

    W tj chwili nie mam możliwości sprawdzenia sygnału. To znaczy mógłbym na
    swoim module, ale jak mówiłem - w jego przypadku problem nie występuje.
    Co do anteny - na początku podłączyłem do tego modułu normalną,
    przykręcaną do obudowy antenę GSM. Na początku działało, ale potem
    zaczęły się pojawiać problemy podobne do opisywanych wcześniej.
    Wtedy roboczo założyłem, że może antena jest niedopasowana. Zdjąłem więc
    górę metalowej obudowy, zdemontowałem antenę zewnętrzną i ponownie
    wlutowałem tę z "goldpina".

    Wydawało się, że to rozwiązało problem, ten jednak po chwili powrócił.

    Próbowałem też "żonglować" kilkoma różnymi modułami, jednak bez skutki.

    Właściwie jedyna rzecz jaka przychodzi mi do głowy, to umieszczenie
    mojego modułu na miejscu szwankującego. Może faktycznie coś co zrobiłem
    podczas "racjonalizowania" projektu ma znaczenie, jeśli chodzi o jakość
    zasilania na przykład?

  • 12. Data: 2019-05-19 17:42:13
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 18-05-2019 o 14:48, Atlantis pisze:

    > Problem polega na tym, że moduł co jakiś czas gubi zasięg. Dioda na nim
    > miga z częstotliwością 1Hz, co oznacza właśnie brak zalogowania w sieci.

    Może karta w gnieździe źle kontaktuje? Albo z samą kartą jest coś nie tak?

  • 13. Data: 2019-05-19 18:41:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 19 May 2019 07:47:06 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > W tj chwili nie mam możliwości sprawdzenia sygnału. To znaczy
    > mógłbym na
    > swoim module, ale jak mówiłem - w jego przypadku problem nie
    > występuje.

    Polecam na przyszłość dodać do swojego interpretera poleceń sms
    możliwość wysłania (i odebrania odpowiedzi) dowolnej komendy at,.
    przydaje się w nagłych przypadkach.

    --
    Marek