  • 11. Data: 2019-06-24 07:30:21
    Temat: Re: Sąd w Piasecznie uniewinnił Piotra Najsztuba. Forward z grupy pl.soc.prawo.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 23 Jun 2019 20:32:18 +0200, Shrek napisał(a):

    > Jak zwykle - staruszka wtargnęła. Takie szybkie som, że kierowcy nie
    > ogarniajom takiej staruszki. Szybkie som i zaskakujom kierowców takie
    > staruszki. Powinni zakazać staruszek!

    https://www.rp.pl/Spoleczenstwo/190629845-Wielka-Bry
    tania-Rowerzysta-hamowal-dzwonil-ale-zderzyl-sie-z-p
    iesza-wpatrzona-w-telefon-Sad-musi-zaplacic.html

    "Rowerzysta przed tym, jak zbliżył się do przejścia dla pieszych użył
    dzwonka i skręcił, próbując uniknąć wpadnięcia w 28-latkę. To on miał
    zresztą zielone światło, a wpatrzona w telefon piesza w ostatniej
    chwili próbowała cofnąć się na wysepkę.

    Poszkodowani w zdarzeniu zostali oboje. Sędzia Shanti Mauger uznała,
    że również oboje są winni kolizji.

    Ale według przeczenia to Hazeldean został zobowiązany do zapłaty
    odszkodowania Brushett, ponieważ ,,rowerzyści muszą być przez cały czas
    przygotowani, że ludzie mogą zachować się w nieoczekiwany sposób". -
    Hazeldean nie zachował poziomu, jakiego można oczekiwać od
    racjonalnego, kompetentnego rowerzysty, ponieważ jechał mimo, że droga
    nie była całkowicie wolna - mówiła sędzia w uzasadnieniu.

    Oprócz wspomnianego odszkodowania w wysokości nieco ponad 4 tys.
    funtów, rowerzyście nakazano zapłatę 10 tys. funtów na pokrycie
    kosztów sądowych pieszej oraz musi wydać 7 tys. funtów na pokrycie
    własnych kosztów. W teorii, bo w rzeczywistości prawnicy ostrzegli
    Hazeldeana, że łączny rachunek może przekroczyć nawet 100 tys. funtów,
    gdy zadeklarowane zostaną ostateczne koszty."

    No i ciekaw jestem - w przypadku puszki nie byloby sprawy,
    bo za szybko jedzie i nie ma szans zareagowac, czy nie byloby sprawy,
    bo tu tylko o pieniadze chodzi - puszka winna, ale ma OC :-)

    J.

  • 12. Data: 2019-06-24 12:09:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 23.06.2019 o 21:20, J.F. pisze:

    >Ktoś wie jak się skończyło? Bo nioewątpliwie kulsonom się wpiedol
    >służbowy należał?

    Eee tam - sie wytlumaczy ze wezwanie dostal, wydawalo sie, ze musi
    skrecic w prawo, a potem wyszlo, ze to w nastepna ulice.

    J.

  • 13. Data: 2019-06-25 07:00:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-24, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Eee tam - sie wytlumaczy ze wezwanie dostal, wydawalo sie, ze musi
    > skrecic w prawo, a potem wyszlo, ze to w nastepna ulice.

    Komentarze poczytaj. Są lepsze pomysły. Ktos tam z tego co zrozumiałem
    tłumaczy, że radiowóz postanowił w ten sposób ochronić babcię :)

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2019-06-25 11:10:19
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-06-21 o 22:20, t-1 pisze:
    > Potrącił 77-latkę na pasach? Nie miał prawa jazdy? I co z tego? Sąd w
    > Piasecznie uniewinnił Piotra Najsztuba!

    Ten zreformowany faszystowski sąd pod nadzorem Ziobry to zrobił? ;-)

  • 15. Data: 2019-06-25 19:52:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Komentarze poczytaj. Są lepsze pomysły. Ktos tam z tego co zrozumiałem
    > tłumaczy, że radiowóz postanowił w ten sposób ochronić babcię :)

    Jak nie wiadomo o co z kulsonem chodzi, to przekroczenie uprawnień:P

    --
    Shrek