  • 1. Data: 2015-04-21 12:20:09
    Temat: Scalony odtwarzacz dźwięku
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Szukam prostego układu scalonego, który byłby w stanie odtwarzać krótkie
    (kilka-kilkanaście sekund), zapętlone próbki audio. Wysoka jakość nie
    jest potrzebna, wystarczy coś w granicach PCM 8bit, mono, 16-22kHz.
    Wiem, że istnieją układy ISDxxxx, umożliwiające nagranie krótkiego
    komunikatu i jego późniejsze odtwarzanie.
    Mi zależałoby jednak nie tyle na nagrywaniu tego z analogowego źródła,
    ale wcześniejszym "uploadowaniu" materiału do pamięci układu, za
    pośrednictwem jakiegoś programatora.

    Wiem, że ten same efekt można uzyskać za pomocą dowolnej Atmegi z
    podpiętą kartą pamięci, może jednak istnieje jakieś gotowe, sprzętowe
    rozwiązanie? W końcu tutaj nie potrzeba żadnych interakcji z otoczeniem...

  • 2. Data: 2015-04-21 13:22:52
    Temat: Re: Scalony odtwarzacz dźwięku
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Wiem, że ten same efekt można uzyskać za pomocą dowolnej Atmegi z
    > podpiętą kartą pamięci

    I to jest rozwiązanie dla ciebie.

    http://dmitry.gr/index.php?r=05.Projects&proj=02.%20
    Single-chip%20audio%20Player

    albo

    http://elm-chan.org/works/sd8p/report.html

    No nie można powiedzieć, że to skomplikowany układ.
    Zamiast karty pamięci ew. dobrać jakąś pamięć flash albo eeprom (jeśli
    audio jest na stałe) , co może będzie ciut tańsze (ale nie jestem pewien).

    Co do gotowych chipów, chyba ten by się nadał ;

    http://www.elechouse.com/elechouse/images/product/MP
    3%20WT588D%20USB%20module/WT588D%20CHIP&MODULE%20DET
    AILED%20INFORMATION.pdf

    Ten układ chyba można "preprogramować" bez normalnego "nagrywania"; ale
    na 100% nie jestem pewien (datasheet jest spory :). Moduy z tym chipem
    na ebay są po ok. 9 USD.

    Ale uważam, że rozwiązanie z AVR/PIC jest prostsze...

    Chyba, że ci potrzebne kilka tys. szt wtedy => Chiny (single chip audio
    player)

  • 3. Data: 2015-04-21 13:30:46
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    To jest chyba pasujący gotowiec ;

    http://www.invitebyvoice.com/recordable-musical-soun
    d-chip-module/push-button-sound-module.html

    Ładowanie dźwięku przez USB. Cena też korzystna.

  • 4. Data: 2015-04-21 13:33:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 21 Apr 2015 12:20:09 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
> [...]
    sprzętowe
    > rozwiązanie? W końcu tutaj nie potrzeba żadnych interakcji z

    Układy VS*, mają wbudowany programowany kontroler, który można użyć
    do tych celów jako "standalone player" (zapętlanie próbek) lub praca
    z zew. mcu, który feeduje podróbki do układu po spi.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2015-04-21 18:58:22
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-04-21 12:20, Atlantis wrote:
    > Wiem, że ten same efekt można uzyskać za pomocą dowolnej Atmegi z
    > podpiętą kartą pamięci

    Goła też może wystarczy. Kwestia jakości audio. Nic innego chyba taniej
    nie wyjdzie przy prototypie.

  • 6. Data: 2015-04-21 21:59:09
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

> [...]

    http://www.aliexpress.com/item/U-disk-audio-play-Min
    i-SD-Card-MP3-Sound-Module-For-PIC-for-Ar-WTV020-SD/
    1859080162.html
    2 tygodnie przesyłka idzie
    jakość radiowa, 4-bitowe wav-y, wbrew opisom nie jest to player mp3, dokumentacja
    szczatkowa ale adekwatna do skomplikowania obsługi tego

  • 7. Data: 2015-04-21 23:56:51
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2015-04-21 o 13:22, sundayman pisze:

    > No nie można powiedzieć, że to skomplikowany układ.
    > Zamiast karty pamięci ew. dobrać jakąś pamięć flash albo eeprom (jeśli
    > audio jest na stałe) , co może będzie ciut tańsze (ale nie jestem pewien).

    No i właśnie to było rozwiązanie, które typowałem jako alternatywę -
    jakieś małe attiny + pamięć eeprom/flash na SPI. W kartę pamięci nie ma
    się co bawić, gdy chodzi o kilkanaście sekund nagrania...
    Jak to właściwie jest z programowaniem takich pamięci? Które z nich
    zostaną obsłużone przez standardowy programator ISP?