  • 1. Data: 2015-04-20 18:46:56
    Temat: Tłoczone a wypalane
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Witam

    Mam stare combo DVD+VCR, w którym moduł DVD czyta tylko plyty "fabryczne", czyli
    jak sądzę tłoczone. Nie czyta płyt "wypalanych" nagrywarką komputerową. Można
    temu jakoś zaradzić? Wymienić laser? Firmware?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2015-04-20 19:39:38
    Temat: Re: Tłoczone a wypalane
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-04-20 o 18:46, Kamil pisze:
> [...]
    > "fabryczne", czyli jak sądzę tłoczone. Nie czyta płyt "wypalanych"
    > nagrywarką komputerową. Można temu jakoś zaradzić? Wymienić laser?
    Chyba żarty sobie stroisz, firmware chcesz wymieniać? ;) może na takie
    "not smoke" ;) a serio to poszukaj na laserze potencjometru i delikatnie
    go podkręć, tak 1mm góra 2 na obwodzie i sprawdź odczyt, jak nie pomoże
    to w drugą stronę, jak za dużo podkręcisz to spalisz laser.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 3. Data: 2015-04-20 20:04:38
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 20-04-15 o 19:39, janusz_k pisze:

> [...]
    > go podkręć, tak 1mm góra 2 na obwodzie i sprawdź odczyt, jak nie pomoże
    > to w drugą stronę, jak za dużo podkręcisz to spalisz laser.

    Wyrzuć. Kup nowe.Przy obecnych cenach nie warto się bawić.

  • 4. Data: 2015-04-20 22:34:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 20 Apr 2015 20:04:38 +0200, Dupek
    Żołędas<s...@g...com> wrote:
    > Wyrzuć. Kup nowe.Przy obecnych cenach nie warto się bawić.

    Tak btw. celowego postarzania, to Toshiba robiła (robi?) soczewki,
    które po dwóch latach mętniały?

    --
    Marek

  • 5. Data: 2015-04-21 03:15:28
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "janusz_k" napisał:

    > Chyba żarty sobie stroisz, firmware chcesz wymieniać? ;) może na takie "not
    > smoke" ;)

    Chciałem poznać opinię na temat przyczyny. Firmware to opcja. Nie po to, aby
    czytał nowsze formaty, bo gdyby nawet wczytać mu kodeki, to pewnie procesor by
    nie dał rady. Chodzi wyłącznie o odczyt wypalanek MPEG2.

    > a serio to poszukaj na laserze potencjometru i delikatnie go podkręć, tak 1mm
    > góra 2 na obwodzie i sprawdź odczyt
    > to w drugą stronę, jak za dużo podkręcisz to spalisz laser.

    Dawno temu kupiłem takie combo z podkręconym laserem. Po przeczytaniu 3 płyt
    laser padł. Kupiłem nowy, który po wymianie działał 3 płyty. To ryzykowna
    zabawa. Jak działa na tłoczonych to dam mu spokój. Pytałem, bo mam dwa
    identyczne Philips 3055 i jeden czyta wypalanki, a drugi nie. Trzy7mam te
    starocie bo mają dobre i trwałe moduły VHS, a ja mam duzo kaset. Do DivX i
    innych wynalazków mam nowy odtwarzacz.

    Użytkownik "Dupek Żołędas" napisal:

    > Wyrzuć. Kup nowe. Przy obecnych cenach nie warto się bawić.

    Znasz obecne ceny combo? Pół roku temu kupiłem za 450 zł combo (nie pamiętam
    firmy, jakiś żółtek). Nie chciało czytać nagranych DVD, czy *.vob. Czytało
    wyłacznie DivX, by po miesiącu całkiem paść. Ni ma sygnału na wyjściu
    modulatora, ani przez SCART. Rerwis powiedział, że padła płyta główna. Szkoda
    słów.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2015-04-21 09:50:18
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

> [...]
    > *.vob. Czytało wyłacznie DivX, by po miesiącu całkiem paść. Ni ma
    > sygnału na wyjściu modulatora, ani przez SCART. Rerwis powiedział, że

    Nie mam tego rodzaju problemów.
    Nie oglądam telewizji.
    Z reguły nie oglądam filmów.
    W 99% strata czasu.
    Zasypiam po góra 10 minutach.
    Polecam.

  • 7. Data: 2015-04-21 11:28:23
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-04-21 o 03:15, Kamil pisze:
> [...]
    > *.vob. Czytało wyłacznie DivX, by po miesiącu całkiem paść. Ni ma
    > sygnału na wyjściu modulatora, ani przez SCART. Rerwis powiedział, że

    Jak pół roku temu kupiłeś, to jeszcze najprawdopodobniej obowiązuje
    gwarancja.
    A jak nie gwarancja, to rękojmia.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2015-04-21 12:03:56
    Od: s...@g...com

    użytkownik Kamil napisał:
> [...]
    > jak sądzę tłoczone. Nie czyta płyt "wypalanych" nagrywarką komputerową. Można
    > temu jakoś zaradzić? Wymienić laser? Firmware?

    A kończysz sesje, może nagrywasz w udf które w większości można odczytać
    tylko na sprzęcie nagrywającym?

    Kup DVD RW i pobaw się z prędkością zapisu, u mnie badziew stacjonarny
    nie czyta nagranych ze skrajnymi prędkościami.

    Są płyty audio, podobno lepiej współpracujące ze starszymi sprzętami.
    Jak umiejętności opisu problemu odpowiadają umiejętności nagrywania,
    problem może być po twojej stronie:)

  • 9. Data: 2015-04-21 12:28:26
    Od: s...@g...com

    użytkownik Kamil napisał:
> [...]
    > jak sądzę tłoczone. Nie czyta płyt "wypalanych" nagrywarką komputerową. Można
    > temu jakoś zaradzić? Wymienić laser? Firmware?

    Po co?

  • 10. Data: 2015-04-21 17:40:22
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > Chciałem poznać opinię na temat przyczyny. Firmware to opcja. Nie po to,
    > aby czytał nowsze formaty, bo gdyby nawet wczytać mu kodeki, to pewnie
    > procesor by nie dał rady. Chodzi wyłącznie o odczyt wypalanek MPEG2.
    To nawet nie jest problem mocy procka, problemów jest więcej.

    > Dawno temu kupiłem takie combo z podkręconym laserem. Po przeczytaniu 3
    > płyt laser padł. Kupiłem nowy, który po wymianie działał 3 płyty. To
    Ale to oznacza że był zbyt mocno podkręcony, moje kino domowe z
    podkręconym laserem gra już 5 rok, podobnie szwagra wieża sony ze
    zmieniarką i inne które robiłem.

    > ryzykowna zabawa. Jak działa na tłoczonych to dam mu spokój. Pytałem, bo
    > mam dwa identyczne Philips 3055 i jeden czyta wypalanki, a drugi nie.
    Zacznij od delikatnego wyczyszczenia soczewki ale nie pędzlem tylko
    izopropanolem i delikatną chusteczką.

    > padła płyta główna. Szkoda słów.
    Idź do rzecznika konsumentów i nękaj aż ci naprawią, wzieli forsę to
    niech robią, albo zwracają kasę.

    --
    Pozdr

    Janusz_K