  • 21. Data: 2018-05-29 11:23:09
    Temat: Re: Selektywność odbiornika 433MHz
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-05-29 o 10:32, J.F. pisze:

    > Albo ... kupic jeszcze jeden pilot, przelutowac ten kwarc :-)

    Już nie wymyślaj.
    P.G.

  • 22. Data: 2018-05-29 12:28:11
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 25-05-2018 o 11:41, Piotr Gałka pisze:
    > Czy orientujecie się może jakiego rzędu może być selektywność
    > odbiorników 433MHz stosowanych do sterowania drzwi garażowych.
    >
    > Na szybko znalazłem coś takiego:
    > http://fc.put.poznan.pl/materials/84-zaleceniabssb.p
    df
> [...]
    > się w oczy nic podejrzanego, ale nie przelutowywałem wszystkich lutów.
    >
    > W sumie całkiem przestał działać (w sensie otwierania bramy, bo LED
    > świeci i fale radiowe emituje). Nawet ustawiony blisko anteny odbiorczej
    > nie działa.
    >
    > Na pudełku nowego podają częstotliwość pracy 433,92.
    >
    > Analizator widma pokazuje szczyt emisji dla 3 działających pilotów na:
    > 433,85; 433,92; 433,88 (max odchyłka od 433,92 wynosi -70kHz).
    > Dla tego nie działającego na 434,03 (odchyłka +110kHz).
    >
    > Czy od uderzenia kwarc mógł się odstroić?
    > Szybciej bym się spodziewał całkowitej wysiadki.

    Tak, spotkałem się z tym, że pilot zdalnego sterowania po upadku
    powodującym rozbicie obudowy działał tylko tuż przy odbiorniku

> [...]
    > Może szerokie pasmo aby tolerować odchyłki f pilotów.
    > Może wąskie bo w paśmie dużo zakłóceń.
    > Może szerokie bo wymaganie konkretnego kodu jednak chroni od
    > przypadkowych zadziałań.
    > Może wąskie, bo ochrona przed przypadkowym zadziałanie nie chroni od
    > niedziałania w przypadku obecności innego sygnału w pobliżu f.
    >
    > Ogólnie pytanie jest motywowane wrodzoną dociekliwością, a nie potrzebą
    > praktyczną. Zastanawiam się po prostu, czy ten stary wyrzucić, czy
    > próbować doszukać się przyczyny (np. czy kupować nowe baterie).

    Wymienić kwarc.

    > Zastanawia mnie jeszcze, czy jest prawdopodobne, aby się w odbiorniku
    > (lub nadajniku) coś przekłamało w Keeloq. Ale tak, że czasem działa,
    > czasem nie. Ciekawe, czy jak dużo razy nie zadziała to może liczniki
    > mogą się tak rozjechać w nadajniku i odbiorniku, że nie ma siły aby się
    > zgrało i trzeba by taki pilot "wpisać" od nowa.

    Zależy jaki to odbiornik. Jeśli naprawdę zgodny z Keeloq, to przyjmuje
    tysiąc najbliższych kodów z danego pilota. Czyli będąc poza zasięgiem
    możesz nacisnąć pilota 999 razy, a i tak otworzysz bramę.
    Uproszczone odbiorniki dekodują tylko stałą część numeru Keeloq i można
    zaprogramować.
    Trafiłem też na częściową kompatybilność pomiędzy zestawami
    nadajnik-odbiornik różnych marek. Piloty można było zaprogramować do
    obcych odbiorników, ale nie działał jeden z kanałów sterowania.

    Jaki to pilot?

    yabba

  • 23. Data: 2018-05-29 18:06:37
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-05-29 o 12:28, yabba pisze:

    > Jaki to pilot?

    http://www.pilotydobram.pl/pilot-do-bramy-dtm-victor
    y-2-kanalowy-433-mhz-srebrny
    P.G.

  • 24. Data: 2018-06-11 19:39:02
    Od: yorgus <y...@t...pl>

    Dnia Tue, 29 May 2018 18:06:37 +0200, Piotr Gałka <p...@c...pl>
    napisal:

    W takich nadajnikach to nie sa kwarce tylko rezonatory dielektryczne, cos jak
    rezonator
    wnekowy tylko rozmiar zmniejszony przez duzy epsilon dielektryka wokol. Dokladnosc
    czestotliwosci
    i stabilnosc nijak sie ma do kwarcow. A superreakcyjny odbiornik ro raczej ma pasmo
    odbiory rzedu kilkuset khz.