  • 1. Data: 2009-05-29 09:43:11
    Temat: Sensor Temperatury
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Witka.

    Czy idzie przedluzyc jakas normalna metoda taki sensorek ?
    http://www.kustompcs.co.uk/acatalog/3746.JPG

    Czy przedluzenie go takim samym kabelkiem (26awg) poprzez zlaczki zelowe
    telefoniczne nie wplynie na bledy odczytu temperatury przez ten sensorek ?
    Moze uzyc do tego najmniejszej mozliwej kostki elektrycznej ?

    Mam takie 4ry sensorki przy panelu (Zalman ZM-MFC2) do obudowy... ale jakis
    idiota nie pomyslal o budach bigtower... i jedyne co moge mierzyc tymi
    sensorkami na std. dlugosci to dyski twarde znajdujace sie ponizej...

    Pzdr

    --
    doom3

  • 2. Data: 2009-05-29 11:12:01
    Temat: Re: Sensor Temperatury
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "doom3" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    No Panowie... nie ma tu "jakiegos" "domoroslego" elektronika ? ;)
    Sprzet do zlozenia czeka... ;)

    --
    doom3

  • 3. Data: 2009-05-29 12:24:39
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 29 May 2009 11:43:11 +0200, doom3 napisał(a):

    > Czy idzie przedluzyc jakas normalna metoda taki sensorek ?
    > http://www.kustompcs.co.uk/acatalog/3746.JPG

    Oczywiście ze można. To zapewne termistor kilka kiloomów,ewent. Przeróbki
    nie zmniejszą dokładności. Najlepiej uciąć wtyczke i dolutować odpowiednią
    ilość podobnego przewodu po czym założyć inną wtyczkę. Albo wstawić kawałek
    przewodu w środek. Metod jest wiele, zależy czym tam dysponujesz.
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2009-05-29 12:33:56
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Fri, 29 May 2009 11:43:11 +0200,
    doom3 <d...@o...pl> screamed:
> [...]
    > telefoniczne nie wplynie na bledy odczytu temperatury przez ten sensorek ?
    > Moze uzyc do tego najmniejszej mozliwej kostki elektrycznej ?

    Nie da się tego stwierdzić na podstawie zalanego czujnika.
    Podaj model i producenta _czujnika_ temperatury, to sprawdzi się
    w datasheecie.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:231B ]
    [ 14:33:14 user up 12087 days, 2:28, 1 user, load average: 0.43, 0.04, 0.99 ]

    When all is said and done, more is usually said than is done.

  • 5. Data: 2009-05-29 13:20:12
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Artur M. Piwko" <m...@b...pl> napisał w
    wiadomości news:slrnh1vlhk.v2c.milusi.pysiaczek@buziaczek.pl...

    > Nie da się tego stwierdzić na podstawie zalanego czujnika.
    > Podaj model i producenta _czujnika_ temperatury, to sprawdzi się
    > w datasheecie.

    Model calego panelu do ktorego dolaczone sa czujki to: ZM-MFC2
    Na czujkach niestety nie jest nic napisane.

    Gadalem ze znajomkiem elektronikiem i podobno tym samym kablem bez problemu
    mozna to przedluzyc o np: 30cm... skrecic to + zlutowac, zaizolowac i
    termokurczliwa na to... blad odczytu temp przez taka opreacje to podobno
    tylko jakies dziesietne stopnia.

    --
    doom3

  • 6. Data: 2009-05-29 13:34:57
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 29 May 2009 15:20:12 +0200, doom3 napisał(a):

> [...]
    > mozna to przedluzyc o np: 30cm... skrecic to + zlutowac, zaizolowac i
    > termokurczliwa na to... blad odczytu temp przez taka opreacje to podobno

    Dobrze gadał tylko przeszacował błąd. Weź jakiś miernik z pomiarem
    oporności i zmierz oporność, jak będzie większa od 1 kom to nie
    przeżywaj...
    --
    Jacek

  • 7. Data: 2009-05-29 13:37:19
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    doom3 pisze:
> [...]
    > mozna to przedluzyc o np: 30cm... skrecic to + zlutowac, zaizolowac i
    > termokurczliwa na to... blad odczytu temp przez taka opreacje to podobno
    Równie dobrze możesz sobie dorobić przedłużacze - zarówno szpilki jak i
    wtyczki na nie są dostępne w sprzedaży. Masz wtedy z głowy problem z
    ewentualną utratą gwarancji, czy zwijaniem kilometra kabli, jeśli
    pewnego pięknego dnia przesiądziesz się na obudowę mikro ;-)

    Maciek

  • 8. Data: 2009-05-29 20:38:46
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "doom3" napisał:

    > No Panowie... nie ma tu "jakiegos" "domoroslego" elektronika ? ;)

    Zazwyczaj stosowane są termistory o rezystancji 10 kOhm przy temp. 25 st. C.
    i dokładności rzędu 1%. Przelicz sobie, jaki błąd wniesie Ci dodatkowa
    rezystancja przedłużacza i styków (góra kilka Ohm przy poprawnym montażu).

    JoteR