  • 1. Data: 2012-09-19 16:19:26
    Temat: Sieć 1 Gbit - jakie kable?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Witam,

    Uświadomiłem sobie, że mam w domu dwa komputery i router UPC, które
    rzekomo potrafią pracować w trybie 1 Gbit. Kable mam stare (sprzed 5
    lat) i ciekawi mnie, czy da się tymi kablami przesyłać 1 Gbit.

    Jak przełączyć całość w ten tryb? To się robi programowo?

    --
    MN

  • 2. Data: 2012-09-19 19:14:21
    Temat: Re: Sieć 1 Gbit - jakie kable?
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Marcin N" napisał:

    > Uświadomiłem sobie, że mam w domu dwa komputery
    > i router UPC, które rzekomo potrafią pracować w trybie 1 Gbit.

    Jaki model routera i dlaczego "rzekomo"?

    > Kable mam stare (sprzed 5 lat) i ciekawi mnie,
    > czy da się tymi kablami przesyłać 1 Gbit.

    Jeśli nie są w wersji "oszczędnościowej" (czyli połączone tylko 4 żyły),
    to nie widzę przeciwskazań. Chyba, że ten router...?

    > Jak przełączyć całość w ten tryb? To się robi programowo?

    Jeśli chodzi o router, którego nazwy tak krępujesz się podać, to sprawdź
    w instrukcji. Być może trzeba się doń zalogować telnetem lub przez www,
    ale ZTCW UPC pozmieniało administracyjny login i hasło. Karty sieciowe
    zazwyczaj z poziomu systemu operacyjnego, którego nazwy też wzdragasz
    się wymienić. Ale zazwyczaj domyślnie są ustawione w tryb
    autonegocjacji. W ostateczności możesz wypuścić sygnał z routera przez
    switch 1Gb/s i do niego podłączyć komputery, przynajmniej sieć lokalna
    będzie ci szybciej działać.

    JoteR

    JoteR

  • 3. Data: 2012-09-19 21:29:46
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-09-19 19:14, JoteR pisze:

    > Jaki model routera i dlaczego "rzekomo"?

    Jakiś nowy Thomson. Biały z dwiema antenami. Nie mam pewności, czy ma 1
    Gbit. Gdzieś słyszałem, że tak.

    --
    MN

  • 4. Data: 2012-09-19 23:28:36
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 19 Sep 2012 21:29:46 +0200, Marcin N napisał(a):

    > Jakiś nowy Thomson. Biały z dwiema antenami. Nie mam pewności, czy ma 1
    > Gbit. Gdzieś słyszałem, że tak.

    Naprawdę tak ciężko wziąć ten sprzęt / jego opakowanie w łapę i sprawdzić,
    co wypisane ma na naklejkach?

    [ I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by. ]
    [ (Douglas Adams) ]

  • 5. Data: 2012-09-20 00:23:13
    Od: TOMASZEK <t...@f...onet.pl>

    W dniu 2012-09-19 21:29, Marcin N pisze:
    > Jakiś nowy Thomson. Biały z dwiema antenami. Nie mam pewności, czy ma 1
    > Gbit. Gdzieś słyszałem, że tak.

    Ręce opadają.....

    --
    < TOMASZEK >
    granice Polski = granice absurdu

  • 6. Data: 2012-09-20 08:43:36
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-09-19 23:28, Przemysław Ryk pisze:

    > Naprawdę tak ciężko wziąć ten sprzęt / jego opakowanie w łapę i sprawdzić,
    > co wypisane ma na naklejkach?

    Oczywiście, że ciężko. Myślisz, że gdyby było łatwo, to bym głowę zawracał?

    --
    MN

  • 7. Data: 2012-09-20 08:45:58
    Od: Einstein <e...@o...pl>

    W dniu 2012-09-20 08:43, Marcin N pisze:

    > Oczywiście, że ciężko. Myślisz, że gdyby było łatwo, to bym głowę zawracał?

    Witam
    Spisujesz model routera i pytasz wujka Google. Takie trudne?

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2012-09-20 10:25:19
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-09-20 08:45, Einstein pisze:

    > Witam
    > Spisujesz model routera i pytasz wujka Google. Takie trudne?

    Moje główne pytanie było inne. Jak zmusić sieć do działania na 1 Gbit?
    Rzekomo oba komputery i router mają 1 Gbit, czemu wiec kopiowanie plików
    między komputerami odbywa się z prędkością około 12 MB/s?

    --
    MN

  • 9. Data: 2012-09-20 10:35:40
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Marcin N nabazgrał(a):

    > Moje główne pytanie było inne. Jak zmusić sieć do działania na 1 Gbit?
    > Rzekomo oba komputery i router mają 1 Gbit, czemu wiec kopiowanie plików
    > między komputerami odbywa się z prędkością około 12 MB/s?

    To znaczy że masz transfery na poziomie 100/Mbps a nie 1 Gbit
    http://www.upc.pl/pdf/upc_instrukcja_obslugi_modemu_
    thomson_twg850-4u.pdf

    Tu masz PL instrukcję do tego modemu (bo na 90% taki masz)

  • 10. Data: 2012-09-20 10:41:05
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-09-20 10:35, Chris pisze:
> [...]
    thomson_twg850-4u.pdf

    > Tu masz PL instrukcję do tego modemu (bo na 90% taki masz)

    Mam modem TWG870UG, który wg instrukcji obsługuje 1 Gbit.

    --
    MN