  • 1. Data: 2012-09-19 10:29:43
    Temat: Pytanie do użytkowników drukarek serii HP4200
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    Wiem że pytam o (dla niektórych) zabytki :)
    Mam pytanie czy uważacie te drukarki za dość niezawodne,
    czy może mieliście z nimi więcej kłopotów niż z drukarkami serii HP4000
    czy HP4100.
    Mam zamiar kupić taką używaną i zastanawiam się czy połakomić
    się na jej większą szybkość czy pozostać przy znanej mi HP4000.

  • 2. Data: 2012-09-19 11:01:41
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-09-19, o godz. 10:29:43
    "michalek" <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > Mam zamiar kupić taką używaną i zastanawiam się czy połakomić
    > się na jej większą szybkość czy pozostać przy znanej mi HP4000.

    Mam od ~5 lat 2 sztuki 4250. W jednej na liczniku ~180 tysięcy stron, w
    drugiej ~130 tysięcy. Kupione nowe. Poza wymianą tonera nic więcej przy
    nich niw robiłem. Zależy też ile te które chcesz kupić mają "na
    liczniku". Ta u mnie która ma więcej nadrukowane podaje że zostało 21%
    zestawu User Maintenance Kit Q5421A (fuser, rolki, transfer i parę
    innych elementów) więc powoli trzeba się będzie za nimi w przyszłym roku
    rozglądać. U nas HP sobie życzy za to ~2700PLN więc szuka poza nimi. W
    USA to ~270-300$.

    Zdrówko

  • 3. Data: 2012-09-19 11:09:54
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w
    wiadomości news:20120919110141.53bdf4b2@babcia-workstation...

> [...]
    > innych elementów) więc powoli trzeba się będzie za nimi w przyszłym roku
    > rozglądać. U nas HP sobie życzy za to ~2700PLN więc szuka poza nimi. W

    To ona (ta 4250) może przestać przyjmować drukowanie jak uzna, że licznik
    dla fusera osiągnął limit??
    Ja w swojej 4050 dojechałem do 305tys (a kupiłem używaną i myślę, że miała
    już wcześniej ingerencję w stan licznika) i fuser padł.
    Wstawię następny "regenerowany" za 100zł i myślę, że spokojnie jeszcze
    przeleci kolejne 100-200tys. kopii.

    Ja tych drukarek chcę używać "do zajechania" a nie wymieniać w nich
    części serwisowe wg wskazań licznika.

  • 4. Data: 2012-09-19 11:38:07
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-09-19, o godz. 11:09:54
    "michalek" <m...@g...com> napisał(a):

    > To ona (ta 4250) może przestać przyjmować drukowanie jak uzna, że
    > licznik dla fusera osiągnął limit??

    Nie przestanie. Będzie wyświetlać komunikat że należy wymienić części.
    Można też skasować sam komunikat ale ZTCP nie da się tak skasować
    stanu licznika.

> [...]
    > przeleci kolejne 100-200tys. kopii.
    >
    > Ja tych drukarek chcę używać "do zajechania" a nie wymieniać w nich

    Ja mam inne podejście - oceniam że po wydrukowaniu ~220-230 tysięcy
    stron zainwestuje ~800PLN (za tyle znalazłem zestaw Q5421A w PL ale nie
    u HP) by w kolejnych latach pracy nie martwić się pogarszającym się
    stanem wydruków co często ma miejsce przy zużytym czy zregenerowanym
    fuserze. Oceniam że wtedy spokojnie kolejne 200 tysięcy wydrukuję bez
    większych problemów.

    Zdrówko

  • 5. Data: 2012-09-23 14:10:43
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "michalek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Mam zamiar kupić taką używaną i zastanawiam się czy połakomić
    > się na jej większą szybkość czy pozostać przy znanej mi HP4000.

    Nie wiem ile kosztuje używana drukarka, ale wolalbym dołożyć i kupić nową,
    choćby Canona LBP 6300dn (z siecią i dupleksem) za 650zł. Tonery zamienniki
    na 7 tys. kosztują ok. 80zł.

    Funkcje:
    Niewielka monochromatyczna drukarka laserowa o prędkości druku 30 stron
    na minutę
    Automatyczne drukowanie dwustronne
    Możliwość pracy w sieci
    Czas uzyskania pierwszego wydruku: do 6 sekund
    Brak oczekiwania dzięki technologii szybkiego wydruku pierwszej strony
    Energooszczędność i cicha praca w trybie gotowości

  • 6. Data: 2012-09-24 12:46:40
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-09-23, o godz. 14:10:43
    "nom" <n...@u...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > nową, choćby Canona LBP 6300dn (z siecią i dupleksem) za 650zł.
    > Tonery zamienniki na 7 tys. kosztują ok. 80zł.

    A ile stron wytrzyma? Bo to jest Home Laser nawet w klasyfikacji Canona.
    Te HP są drukarkami sieciowymi dedykowanymi pod spore obciążenie i normą
    jest że kupuje się na lata. 400-600 tysięcy stron nie jest niczym
    nadzwyczajnym. No i niestety wiele Canonów ma problem z drukowaniem
    wydruków w innych systemach niż Windows. Mam sztukę chyba LBP6670
    którą mimo teoretycznego wsparcia dla Linuxa zabija kilka dokumentów
    wysłanych do niej sieciowo. Zabija w sensie dosłownym - serwis wymienia
    płytę główną lub całą drukarkę. Zdarzyło mi się takie coś jeszcze raz
    przy OKI 6250. Trzeba pamiętać by nic z Linuxów na te drukarki nie
    wysyłać bo próba wydruku to praktycznie pewny zgon urządzenia.

    Zdrówko