  • 11. Data: 2019-09-19 15:52:40
    Temat: Re: Skąd wziąć płytki ceramiczne?
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    Witam,

    A nie lepiej zamówić wykonanie PCB na AL2O3 ?

    Pzdr

    Adam Górski

    On 2019-09-18 09:32, Piotr Wyderski wrote:
    > Grupowicze niejednokrotnie zaskakiwali nieoczywistymi skojarzeniami,
    > więc spróbuję i tym razem.
    >
    > Czy przychodzi Wam na myśl jakieś źródło płytek ceramicznych o gładkiej
    > powierzchni (z Al2O3, o AlN póki co nie marzę, choć akurat wiem, gdzie
    > kupić)? Wymiary kilka na kilka centymetrów, mogę się dostosować, a chcę
    > sprawdzić pewien pomysł. Chodzi mi o coś takiego:
    >
    > https://www.tme.eu/pl/details/aos247/radiatory-osprz
    et/fischer-elektronik/aos-247/

  • 12. Data: 2019-09-19 17:20:10
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Adam Górski wrote:

    > A nie lepiej zamówić wykonanie PCB na AL2O3 ?

    A który Chińczyk robi DBC? Widziałem tylko IMS.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 13. Data: 2019-09-19 20:11:59
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    On 2019-09-19 17:20, Piotr Wyderski wrote:

    > A który Chińczyk robi DBC? Widziałem tylko IMS.
    >
    >     Pozdrawiam, Piotr

    Zapytam.

    Adam Górski

  • 14. Data: 2019-09-20 12:47:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Teraz z odsieczą, jak ostatnio zawsze, przybyli chińscy ludzie.
    >Sprzedają też analogiczne płytki z azotku glinu, zdumiewająco
    >otwarcie -- ciekawe, co robią z ITAR.

    A ich to w ogole jakos dotyczy ?
    Przepis amerykanski.

    Raczej zobacz, czy zaimportowac Ci to wolno :-)

    J.

  • 15. Data: 2019-09-20 18:23:17
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Raczej zobacz, czy zaimportowac Ci to wolno :-)

    Mi wystarczy ceramika tlenkowa. Ale gdyby były tańsze, to bym kupił dla
    zgrywy i zobaczył, kto wpadnie z wizytą... :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 16. Data: 2019-09-21 12:11:46
    Od: jacek <j...@w...pl>

    > Mi wystarczy ceramika tlenkowa. Ale gdyby były tańsze, to bym kupił dla
    > zgrywy i zobaczył, kto wpadnie z wizytą... :-)

    Z jakiego powodu mieli by wpaść z wizytą?
    Poważnie się zastanawiam...

    --
    pzdr, j.r.

  • 17. Data: 2019-09-21 12:20:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Sep 2019 12:11:46 +0200, jacek napisał(a):

    > Z jakiego powodu mieli by wpaść z wizytą?
    > Poważnie się zastanawiam...

    Jesli jest na liscie jakis materialow o znaczeniu strategicznym,
    ktorymi obrot jest kontrolowany, to maja podstawy ...

    J.

  • 18. Data: 2019-09-21 13:34:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Wyderski napisał:

    > No tak, tam nawet nie próbowałem szukać, a powinienem. Dzięki!

    A ja sobie kupiłem niedawno na tym samym portalu generator ozonu.
    Całkiem sprawnie odgrzybia i odsmradza, na przykład klimatyzację
    w samochodzie. Elektrody do wyładowania koronowego Chińczyk zrobił
    z tych płytek poprzecinanych na pół (sprawdziłem wymiary).

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2019-09-21 13:47:19
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    jacek wrote:

    > Z jakiego powodu mieli by wpaść z wizytą?
    > Poważnie się zastanawiam...

    To jest podkład do układów mikrofalowych o dużej gęstości mocy (między
    inny innymi). Ma przewodność cieplną zbliżoną do stopów aluminium.
    Zabawki dla zielonych ludzików się z tego robi, a oni są zazdrośni i
    płytki podłożowe z AlN wpisali sobie do ustawy o kontroli uzbrojenia i
    obrotu materiałami do jego produkcji.

    Ale Chińczycy sprzedają, stąd moje zaciekawienie importem do EU.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 20. Data: 2019-09-21 14:24:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Sep 2019 13:47:19 +0200, Piotr Wyderski napisał(a):

> [...]
    > obrotu materiałami do jego produkcji.
    >
    > Ale Chińczycy sprzedają, stąd moje zaciekawienie importem do EU.

    Chinczykow to chyba nie interesuje - to sprawa miedzy Toba, a UC, ABW,
    UOP ...

    A w ogole to import ich interesuje, czy ewentualny re/eksport ?

    J.