  • 1. Data: 2019-09-18 09:32:42
    Temat: Skąd wziąć płytki ceramiczne?
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Grupowicze niejednokrotnie zaskakiwali nieoczywistymi skojarzeniami,
    więc spróbuję i tym razem.

    Czy przychodzi Wam na myśl jakieś źródło płytek ceramicznych o gładkiej
    powierzchni (z Al2O3, o AlN póki co nie marzę, choć akurat wiem, gdzie
    kupić)? Wymiary kilka na kilka centymetrów, mogę się dostosować, a chcę
    sprawdzić pewien pomysł. Chodzi mi o coś takiego:

    https://www.tme.eu/pl/details/aos247/radiatory-osprz
    et/fischer-elektronik/aos-247/

    ale o 4+ razy większej powierzchni.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2019-09-18 11:53:07
    Temat: Re: Skąd wziąć płytki ceramiczne?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >dostosować, a chcę
    >sprawdzić pewien pomysł. Chodzi mi o coś takiego:

    Cos tam google znajduje, nawet sporo
    https://cersil.pl/ceramika-techniczna-al203-tlenek-g
    linu/
    https://www.stigon.pl/tlenek-glinu-al2o3/
    https://inceramics.com.pl/
    https://www.powloka.com/
    http://www.cerel.eu/1,Ceramika%20techniczna%20-%20wy
    roby%20r%C3%B3%C5%BCne,8,1.html

    Swoja droga - takie bardzo gladkie plytki to sa stosowane w domowych
    zaworach/bateriach do wody ... ciekawe skad to biora i jak sie to robi
    ..

    J.

  • 3. Data: 2019-09-18 20:33:59
    Od: d...@g...com

    W dniu środa, 18 września 2019 09:32:43 UTC+2 użytkownik Piotr Wyderski napisał:
> [...]
    > kupić)? Wymiary kilka na kilka centymetrów, mogę się dostosować, a chcę
    > sprawdzić pewien pomysł. Chodzi mi o coś takiego:

    Nie jestem szpecem, ale widuję układy hybrydowe od tych ludków:
    http://www.konel.pl/Konel/about.html

    Dryndnij, zapytaj. Piszą o rezystorach smd na zamówienie, więc
    może Cię poratują kawałkiem.

    Jeżeli zadowoli Cię mały kawałek i nie chcesz nikomu truć dupska, kup
    sobie odbiornik na 433MHz wykonany na ceramice, tylko soldermaskę trza
    drapnąć ściernym.
    https://www.tme.eu/pl/details/d2mb07/moduly-rf/aurel
    /650200011g/

    A to to z twojego linku nie jest czasem elastyczne "coś" z dodatkiem ceramiki?

  • 4. Data: 2019-09-18 23:20:23
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 18 Sep 2019 09:32:42 +0200, Piotr Wyderski napisał(a):

    > ale o 4+ razy większej powierzchni.

    A nie możesz skleić czterech krawędziami?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2019-09-19 00:48:32
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Jacek Maciejewski wrote:

    > A nie możesz skleić czterech krawędziami?

    I na tym kleju mam położyć ścieżkę, którą idzie kilka kilowoltów?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 6. Data: 2019-09-19 00:56:57
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 19.09.2019 o 00:48, Piotr Wyderski pisze:

    > I na tym kleju mam położyć ścieżkę, którą idzie kilka kilowoltów?

    No daj spokój, pomyśl! Przecież płytki nie musisz koniecznie
    "krawędziami", lepiej do jakiejś "podstawki". O ile oczywiście nie
    przeszkadza Ci wzrost grubości.
    A klejów to teraz temat właśnie katuję, poxipol to potęga! Tyle, że
    musisz odczekać swoje. Do pełnego związania 24 h

    Nie wiem, jaką siłę daje cyjanopan, zdaje się, że przyzwoitą, ale główną
    jego zaletą jest szybkość: klei w try miga! Katalizuje ten proces
    odrobina wilgoci na klejonych powierzchniach.

    Opowieści o sklejeniu nim palców, wcale z palca wyssane nie są,
    widziałem na własne oczy.

  • 7. Data: 2019-09-19 02:36:40
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 19.09.2019 o 00:56, JaNus pisze:
> [...]
    Wraz z rozmiarami płytki ceny rosną baaardzo szybko. One są wykrawane z
    walca, a możliwości uzyskania takiego walca o dużej średnicy ma niewielu
    producentów, bo to zależy od używanej komory, etc.

    Możesz uderzyć wysoko:
    Instytut Fizyki PAN
    Oddział Fizyki Magnetyzmu
    ON3.1 - Zespół Wzrostu Kryształów Tlenkowych
    prof. dr hab. Marek Berkowski, b...@i...edu.pl

    -- to jeden z najlepszych na świecie specjalistów od monokryształów.

  • 8. Data: 2019-09-19 02:51:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    https://www.aliexpress.com/item/33060606158.html

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2019-09-19 08:47:13
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marcin Debowski wrote:

    > https://www.aliexpress.com/item/33060606158.html

    No tak, tam nawet nie próbowałem szukać, a powinienem. Dzięki!
    To w rewanżu to, może się komuś przyda:

    https://www.stellarind.com/product/direct-bond-coppe
    r-aln-025/

    Pozdrawiam, Piotr

  • 10. Data: 2019-09-19 09:13:26
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    d...@g...com wrote:

    > Dryndnij, zapytaj. Piszą o rezystorach smd na zamówienie, więc
    > może Cię poratują kawałkiem.

    Dobrze wiedzieć, opcja metalizacji może się kiedyś przydać.
    Teraz z odsieczą, jak ostatnio zawsze, przybyli chińscy ludzie.
    Sprzedają też analogiczne płytki z azotku glinu, zdumiewająco
    otwarcie -- ciekawe, co robią z ITAR.

    > A to to z twojego linku nie jest czasem elastyczne "coś" z dodatkiem ceramiki?

    Nie, uczciwa korundowa płytka. Świetnie się sprawdziła w pewnym
    zastosowaniu i mi apetyt wzrósł na aplikację w większej skali.

    Pozdrawiam, Piotr