  • 11. Data: 2015-04-21 10:37:04
    Temat: Re: Słuchawka bluetooth do auta
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Kamil 'Model'" <k...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:mgniuo$h8p$1@speranza.aioe.org...

    > Mam, używam i poleciłem kilku osobom (są zadowoleni): Plantronics Voyager
    > Legend.
    > Używam jej nie tylko w aucie, ale w pracy (współpracuje bez problemu z
    > Microsoft Lync). Więc mam ją na uchu 9-10h na dobę. Ucho nie boli...

    Potwierdzam. Nie wiadomo jednak jak będzie z trwałością. Poprzednio miałem
    Voyager 510. Rozsypała się guma, a słuchawki te nie są tanie!

    neelix

  • 12. Data: 2015-04-21 12:14:40
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2015-04-21 o 10:37, neelix pisze:

    > Potwierdzam. Nie wiadomo jednak jak będzie z trwałością. Poprzednio
    > miałem Voyager 510. Rozsypała się guma, a słuchawki te nie są tanie!
    >
    > neelix

    Używam od 1,5 roku i praktycznie brak śladów użycia...

  • 13. Data: 2015-04-21 12:57:07
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu piątek, 17 kwietnia 2015 21:37:17 UTC+2 użytkownik Scobowski napisał:

    > A wacając do tematu: jak widzę tych wszystkich (......) ze słuchawkami w
    > uchu za kierownicą, to strzela mnie nawet bardziej, niż na tych
    > trzymającch telefon.
    > O ile później taki artysta słyszy syrenę, czy np. szum wyprzedzającego
    > go samochodu?

    Uzywam prostej sluchawki Nokia BH-110. Ta sluchawka nie zatyka ucha i nie
    odcina osoby ja noszacej od swiata zewnetrznego i nie wyobrazam sobie,
    ze jakakolwiek porzadna, markowa sluchawka moglaby to robic. Oczywiscie
    mowimy o sluchawkach sluzacych do prowadzenia rozmow a nie do sluchania
    muzyki.

    Pozdrawiam
    MK

  • 14. Data: 2015-04-22 22:42:29
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 17.04.2015 o 04:11, re pisze:

    > Użytkownik "m"

    > A co do słuchawki - jeżeli masz w głosie dużo tonów niskich, to żadne
    > słychawki BT go nie przeniosą dobrze i tyle.
    > ---
    > Ale jak to ? Że niby BT przeszkadza ? W jaki sposób ? Czemu w moich
    > nausznych nie przeszkadza ?

    W twoich nausznych pewnie masz mikrofon w okolicy ust. A producenci
    słuchawek BT wpadli chyba na świetny pomysł, że po co mikrofon koło ust
    - oni dadzą super algorytmy wycinania zakłóceń. No i wycinają razem z
    basami :).

    Taka jest moja prywatna teoria na ten temat, potwierdzona doświadczalnie
    na próbce 3 słuchawek BT :)

    p. m.

  • 15. Data: 2015-04-22 23:24:02
    Od: "re" <r...@r...invalid>

> [...]

    basami :).

    Taka jest moja prywatna teoria na ten temat, potwierdzona doświadczalnie
    Ok, rozumiem. Ale w tych moich nausznych akurat nie ma mikrofonu na pałąku
    tylko właśnie taki wbudowany, ale nie wiem jak z basami bo nie do tego
    słuchawki kupiłem, wiem że generalnie działa.

  • 16. Data: 2015-04-23 00:08:17
    Od: LordBluzgR <s...@o...com>

    "m" wydumał(a) w wiadomości ID news:553807b5$0$2196$65785112@news.neostrada.pl
> [...]
    > basami :).
    > Taka jest moja prywatna teoria na ten temat, potwierdzona doświadczalnie

    Nie. Bas jako dżwięk jest bardzo słabo przenoszony przez sam mikrofon... i resztę
    układu telefonu, który zawiera "pasmo przenoszenia" uwypuklające dźwięki w
    okolicy 2-8KHz. "Bas" zawiera się w dolnej granicy czyli 200~2000Hz (0.2~2Khz)
    Zbliżenie mikrofonu do ust ma oczywiście znaczenie...bo "bas" zaczyna dominować i
    póżniejsza obróbka "tnie" tony średnie dając przepustowość dla "basu". Zwykło się
    mówić, że takie osoby "nie mają ryja do mikrofonu", co można zaobserwować we
    wszelakich transmisjach (CB-Radio) czy nagrania kamerą z dalszej odległości.
    Zwyczajnie, nie mają talentu :)...można to jednak modyfikować, stosujące
    wszelakie equalizery/wzmacniacze, które mają zmodyfikowaną opcję
    "wzmacniania/korekcji" i cięcia tonów średnich, uwypuklając niskie. Proponuję
    zasięgnąć głębszej wiedzy nad "pasmem przenoszenia" i harakterystyką mikrofonów
    :)

    --
    LordBluzgR
    Get out of the road if you want to grow old.

  • 17. Data: 2015-04-23 05:04:51
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 23.04.2015 o 00:08, LordBluzgR pisze:
> [...]
    > zasięgnąć głębszej wiedzy nad "pasmem przenoszenia" i harakterystyką mikrofonów

    No ale przecież napisałeś mniej więcej to co ja.

    p. m.

  • 18. Data: 2015-04-23 09:59:17
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-04-23 o 05:04, m pisze:

    > No ale przecież napisałeś mniej więcej to co ja.

    *charakterystyką (miało być)
    Tak niezupełnie to samo :) DSP w słuchawkach/mikrofonach BT nie wycina
    tonów niskich :)

    --
    LordBluzg(R)