  • 1. Data: 2015-04-16 01:35:20
    Temat: Słuchawka bluetooth do auta
    Od: RD <r...@g...com1>

    Witajcie,

    Temat jakby nie na tę grupę, ale chyba jednak?

    Poszukuję sensownej słuchawki bluetooth do telefonu - takiej, która leży
    dobrze w uchu, nie denerwuje podczas jazdy, jednocześnie tłumi dobrze
    otoczenie (szczególnie auta - nie chciałbym być słyszalny z lokalizacją)
    oraz zapewnia dobrą jakość dźwięku odbieranego i nadawanego.

    Cóż - chyba każdy chciałby takie parametry słuchawki? Nic więc
    wyjątkowego.. raczej. Ale znajdźcie taką słuchawkę - no !@#%$@ ...

    Używałem do tej pory jakąś Nokię H270. Źle leży w uchu, denerwuje mnie,
    słaba jakość dźwięku słyszanego, a o reszcie to nawet nie wspomnę.

    Trafiłem na jakąś Jabra Wave - ale też opinie są skrajne - od tych
    piejących z zachwytu po skrajną beznadziejność. Gdzie szukać informacji?
    Opinii?

    Podpowiedzcie - czego używacie, co jest sensowne i spełni wymagania
    (deklaracje producenta)?

    Pozdr,

  • 2. Data: 2015-04-16 07:56:41
    Temat: Re: Słuchawka bluetooth do auta
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2015-04-16 o 01:35, RD pisze:
> [...]
    > Opinii?
    >
    > Podpowiedzcie - czego używacie, co jest sensowne i spełni wymagania

    Mam, używam i poleciłem kilku osobom (są zadowoleni): Plantronics
    Voyager Legend.
    Używam jej nie tylko w aucie, ale w pracy (współpracuje bez problemu z
    Microsoft Lync). Więc mam ją na uchu 9-10h na dobę. Ucho nie boli...

  • 3. Data: 2015-04-16 11:51:46
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-04-16 o 07:56, Kamil 'Model' pisze:

> [...]
    > Używam jej nie tylko w aucie, ale w pracy (współpracuje bez problemu z
    > Microsoft Lync). Więc mam ją na uchu 9-10h na dobę. Ucho nie boli...

    Potwierdzam.
    Wygląda na dużą - i taka jest w rzeczywistości, jednak po kilku minutach
    już jest "przezroczysta". Możliwość sterowania głosem.

    Wcześniej używałem Motoroli H790. Też znakomite tłumienie otoczenia -
    rozmawiając w samochodzie, słuchający nie słyszał mojego głośno
    podkręconego radia. Jednak już ich nie ma w handlu :(

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2015-04-16 12:26:32
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 16.04.2015 o 07:56, Kamil 'Model' pisze:

> [...]
    > Używam jej nie tylko w aucie, ale w pracy (współpracuje bez problemu z
    > Microsoft Lync). Więc mam ją na uchu 9-10h na dobę. Ucho nie boli...

    Uwaga na opakowanie - jest warunkiem niezbędnym do reklamacji. A
    opakowanie wygląda niepozornie, jest do niczego nieprzydatne, stworzone
    wprost do wyrzucenia.

    A co do słuchawki - jeżeli masz w głosie dużo tonów niskich, to żadne
    słychawki BT go nie przeniosą dobrze i tyle. Ale fakt że w/w Voyager
    Legend ze wszystkich dotąd najlepiej mi działały.

    p. m.

  • 5. Data: 2015-04-16 13:04:04
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 16 Apr 2015 01:35:20 +0200
    RD <r...@g...com1> wrote:

    > Podpowiedzcie - czego używacie, co jest sensowne i spełni wymagania
    > (deklaracje producenta)?

    Już chyba z 8 lat używam Platronics Discover 925, douszna, lekka,
    dyskretna, na jakoś dźwięku ani ja, ani rozmówcy nie narzekają, ma 3
    wielkości "gumek" ;) tak aby dopasować jak najlepiej do
    ucha użytkownika.

    Dodatkowa zaleta to to, że w etui ma wbudowany akumulator, co powoduje,
    że po włożeniu do niego słuchawka się doładowuje.

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 6. Data: 2015-04-17 04:11:55
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "m"

    A co do słuchawki - jeżeli masz w głosie dużo tonów niskich, to żadne
    słychawki BT go nie przeniosą dobrze i tyle.
    ---
    Ale jak to ? Że niby BT przeszkadza ? W jaki sposób ? Czemu w moich
    nausznych nie przeszkadza ?

  • 7. Data: 2015-04-17 21:35:39
    Od: Scobowski <s...@t...pl>

    W dniu 2015-04-17 o 04:11, re pisze:

> [...]
    > ---
    > Ale jak to ? Że niby BT przeszkadza ? W jaki sposób ? Czemu w moich

    Przeszkadza, tylko masz gumowe ucho ;-)

    Odbiegając trochę - nomen omen - od tematu: biegam w sportowyh
    słuchawkach z ałąkiem, ale połączonych z telefonem "klipsem" bluetooth
    H3000 - jakośść dźwieku jest bardzo przyzwoita, ALE
    jak te same słuchawki podłaczyć do gniazdka audio w telefonie czy lapku
    - jest bez porównania lepsza . Choć - wciąż nie tak dobra, jak w
    pełnowymiarowych "nausznych". Podejrzewam kompresję czy niedostatki
    przepływności BT, ale ekspertem nie jestem. Oczywiście sama wielkość
    mambrany głośnika też nie jest bez znaczenia.

    A wacając do tematu: jak widzę tych wszystkich (......) ze słuchawkami w
    uchu za kierownicą, to strzela mnie nawet bardziej, niż na tych
    trzymającch telefon.
    O ile później taki artysta słyszy syrenę, czy np. szum wyprzedzającego
    go samochodu?

  • 8. Data: 2015-04-17 21:59:45
    Od: Jacek <k...@a...com>

> [...]
    >
    > Poszukuję sensownej słuchawki bluetooth do telefonu - takiej, która leży
    > dobrze w uchu, nie denerwuje podczas jazdy, jednocześnie tłumi dobrze
    Ja używam Plantronics M55. Ma dodatkowy kabłąk do mocowania za uchem i
    dość dobrze leży. Bezproblemowo działa w zasięgu ok 10 metrów od
    telefonu (na otwartej przestrzeni). Filtr hałasów też ma chyba dobry, bo
    jeszcze nikt nie narzekał na słyszalność. Przy włączeniu informuje
    głosem o stanie baterii i potwierdza połączenie.
    Jacek

  • 9. Data: 2015-04-17 22:39:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Scobowski" napisał w wiadomości
> [...]
    >w pełnowymiarowych "nausznych". Podejrzewam kompresję czy niedostatki
    >przepływności BT, ale ekspertem nie jestem.

    Jedno i drugie - jak BT zaczeli, to przeplywnosc zrobili mala ... zbyt
    mala na przyzwoite audio.
    No wiec wymyslili kompresje SBC, ... taka sobie, nic nadzwyczajnego.

    Przy czym wrazenie odsluchowe moze powstac z wielu przyczyn, nie tylko
    z powodu kompresji.

> [...]
    >na tych trzymającch telefon.
    >O ile później taki artysta słyszy syrenę, czy np. szum

    ale dwie sluchawki, czy jedna ? Dobrze przylegajace czy kiepsko.
    Glosno slucha czy cicho ?
    Moze calkiem dobrze slyszec syreny.

    A jak biegasz w sluchawkasz to slyszysz ?
    A moze tam ktos wola "stoj, policja, bede strzelal" :-P

    J.

  • 10. Data: 2015-04-19 03:01:03
    Od: Scobowski <s...@t...pl>

    W dniu 2015-04-17 o 22:39, J.F. pisze:
    > A moze tam ktos wola "stoj, policja, bede strzelal" :-P

    To niech mnie dogoni :P
    Po ulicy nie biegam. Nawet nie po chodnikach.