  • 11. Data: 2015-07-15 16:09:37
    Temat: Re: Smierdzi klima po włączeniu - jakies 30 sekund
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 15 Jul 2015 15:40:36 +0200, WW

    > A nie przefiltrować, ochłodzić i dmuchnąć w nos?

    Tak, przy czym ujęcie obiegu zamkniętego jest też przed filtrem i wtedy
    może dochodzić do jego zawilgocenia. Dlatego czasem przy załączeniu obiegu
    zamkniętego daje się poczuć kapcia -- tym prędzej jeśli filtr długo nie
    jest wymieniany.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 12. Data: 2015-07-15 16:13:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 15 Jul 2015 04:29:40 -0700 (PDT), Marcin Kiciński

    > Ja tez tak mialem i myslalem ze tak ma byc.

    W BMW i Skodach (czyli pewnie tu cały VAG jest objęty) pośmiarduje
    niezależnie od tego czy instalacja nowa czy stara, czy filtr jest nowy czy
    stary. Widać kwestia konstrukcji systemu nawiewowego. W M6 śmierdzi w
    zasadzie tylko wtedy, gdy wyłączę w lato na dłużej klimę. Jeśli działa cały
    czas, tudzież w trybie AUTO/ECO to nigdy nie śmierdzi.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 13. Data: 2015-07-15 16:25:47
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2015-07-15 16:13, Myjk wrote:

    > W BMW i Skodach (czyli pewnie tu cały VAG jest objęty)

    BMW VAG?

    --

    memento lorem ipsum

  • 14. Data: 2015-07-16 14:28:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jacek" <k...@a...com> wrote in message
    > Że tak zapytam: a jak wyłączasz klimę?
    > A. sama się wyłącza, nic mnie to nie obchodzi
    > B. kilka minut przed końcem jazdy wyłączam klimę i puszczam nadmuch,
    > aby się parownik osuszył

    Obie hondy jakie mam mają automatyczną klimę (ustawiam tylko
    temperaturę i sama się reguluje) i od wielu lat używam w taki
    automatyczny sposób, bez specjalnego suszenia parownika.
    Nic nie śmierdzi. Nie powielaj jakichś bajek i mitów.

  • 15. Data: 2015-07-16 14:31:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marcin N" <m...@o...pl> wrote in message

    > Raczej przed filtrem. Powietrze jest filtrowane ZANIM trafi do kabiny a
    > nie uciekając z kabiny.

    Nie. Masz dmuchawę pracującą na brudnym powietrzu, potem jest
    filtr, na końcu element chłodzący klimy. Jak wyjmiesz filtr to zobaczysz
    kaloryferek klimy i wylot z wentylatora/dmuchawy.

  • 16. Data: 2015-07-16 15:14:14
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    W dniu 2015-07-15 o 10:40, roman pisze:
    > Co to może być, odgrzybiana była, filtr kabinowy wymieniony....

    U mnie podobnie, tyle, że śmierdzi przez kilkadziesiąt sekund po
    wyłączeniu. Filtr wymieniam co rok i odgrzybiam (albo robię to sam albo
    nadzoruje więc o ściemie nie ma mowy) i po chwili jest to samo. Tak jak
    ktoś wcześniej pisał, pewnie trzeba by całość rozebrać, wyczyścić
    porządnie mechanicznie to byłby spokój na jakiś czas, a tak trzeba z tym
    chyba żyć...
    Dobrym zwyczajem chyba jest wyłączyć klimę na parę minut przed
    zgaszeniem silnika żeby się całość osuszyła, ale robię tak i tez nic to
    nie zmienia.

    --

    Pozdrawiam,
    Mumin

  • 17. Data: 2015-07-16 15:41:47
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-07-16 o 14:31, Pszemol pisze:
    > Nie. Masz dmuchawę pracującą na brudnym powietrzu, potem jest
    > filtr, na końcu element chłodzący klimy. Jak wyjmiesz filtr to zobaczysz
    > kaloryferek klimy i wylot z wentylatora/dmuchawy.

    To raczej zależy od konkretnego modelu samochodu, te z którymi ja mam do
    czynienia mają filtry na samym wlocie układu i są przed wentylatorem.

  • 18. Data: 2015-07-16 16:20:26
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2015-07-16 o 14:28, Pszemol pisze:

> [...]
    > automatyczny sposób, bez specjalnego suszenia parownika.
    > Nic nie śmierdzi. Nie powielaj jakichś bajek i mitów.

    Poziom czucia smrodu jest bardzo subiektywny i zależy od codziennego
    tła np. palenia papierosów. .

  • 19. Data: 2015-07-16 16:36:26
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > automatyczny sposób, bez specjalnego suszenia parownika.
    > Nic nie śmierdzi. Nie powielaj jakichś bajek i mitów.

    Jak widzisz zależy to od samochodu. Astra II fabrycznie nowa - śmierdziało
    jeśli parownik nie był wysuszony co najmniej minutę przed wyłączeniem
    silnika. Stilo fabrycznie nowe - nic nie śmierdziało przez 7 lat. Zaczęło po
    niefortunnym odgrzybianiu. :)

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 20. Data: 2015-07-16 18:54:15
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 16 Jul 2015 07:31:53 -0500, Pszemol

    > Masz dmuchawę pracującą na brudnym powietrzu,

    Które auta tak genialnie mają to rozwiązane?

    --
    Pozdor
    Myjk