  • 11. Data: 2016-08-27 19:02:24
    Temat: Re: Smród z klimy.
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 27.08.2016 o 11:11, Trybun pisze:
    > Czy da się we własnym zakresie (bez rozbierania polowy auta) usunąć
    > smrodek z nawiewu klimatyzacji? W sklepach jest sporo środków które niby
    > to mają być lekarstwem na tą przypadłość, pytanie tylko na ile jest to
    > skuteczne?

    ja spotkałem się z przypadkiem, w którym profesjonalista psikał sprayem
    w miejsce w podszybiu, w kratkę przez którą jest zaciągane powietrze.
    tyle że pod kratką była gąbka, która absolutnie nie przepuściła chemii.
    tak więc ja mam radę z grubej rury. w słoneczny dzień, wyjmij jak
    najwięcej kratek, nawiewów z kokpitu, filtrów - wszytkiego co da się
    wyjąc z kanałów wentylacyjnych. poukładaj na podłodze stare szmaty albo
    ręczniki. następnie do kanałów wentylacyjnych wpryskaj wodę z normalnym
    środkiem czyszczącym z kuchni. w ostateczności z domestosem (uwaga aby
    nie powodował korozji aluminium!) następnie wypłucz to wodą. nie powiem
    Ci że możesz to zrobić "kercherem" bo mnie zaraz zjedzą, ale ja to robię
    "ropownicą" czyli takim "psikaczem" z wodą podłączonym do kompresora.

    ToMasz

  • 12. Data: 2016-08-27 20:29:31
    Od: "Jarek" <...@...pl>

    > Ile lat ma auto? Smrodek jest stały, czy tylko przy wł./wył. klimy? Filtr
    > kabinowy wymieniony?

    Mój przypadek.
    Auto 5 lat, śmierdzi około 1-2 minut po włączeniu klimy, filtr kabinowy
    nowy. Co robić?

  • 13. Data: 2016-08-27 21:02:52
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 27.08.2016 o 13:19, Trybun pisze:

    > Nie, śmierdzi raptem od jakiegoś tygodnia/dwu.
    Przede wszystkim trzeba zawsze przesuszyć klimę przed zatrzymaniem
    silnika samochodu wyłączając ją na kilka minut wcześniej.

  • 14. Data: 2016-08-28 05:57:27
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    > Nie, śmierdzi raptem od jakiegoś tygodnia/dwu. A tak konkretnie to co
    > byś polecał. Na półce sklepowej chyba z 10 środków do wyboru, ceny od 6
    > do 27zł. W zasadzie działanie/obsługa takie sama - włączyć klimę, nawiew
    > na maksa w wewnętrznym obiegu, otworzyć zaworek pojemnika ze środkiem i
    > odczekać około 15min. Czy to jest to samo co ta "petarda"?

    Tak.
    Polecałbym grupon za 40 zł.

    Ale sam stosowałem chyba autoland i też dało radę, zapach szmaty
    ustąpił, choć po pół roku nie jest zupełnie bezzapachowo.

  • 15. Data: 2016-08-28 11:24:32
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 27 Aug 2016 20:29:31 +0200, Jarek

    > Co robić?

    Ogólnie smrodek najcześciej bierze się właśnie z zarośniętego odpływu (ew.
    tacki). W drugiej kolejności z zarośniętego parownika -- ale żeby parownik
    zarósł, to trzeba jeździć notorycznie bez filtra.

    Generalnie zalanie parownika, a przez to siłą rzeczy tacki i odpływu,
    jakimś preparatem do odgrzybiania, powinno przynieść ulgę. Ważne tylko, aby
    lać to na parownik (a nie jak niektórzy, psikać do pierwszego lepszego
    kanału) oraz nie przesadzić z ilością, żeby się z tacki do kanału nie
    przelało (bo wtedy będzie masakra). Jeśli odpływ jest faktycznie
    zarośnięty, trzeba traktować wielokrotnie małymi dawkami.

    BTW Moja Mazda ma już 8 lat i nic nie śmierdzi (a czyszczenia gruntownego,
    poza co rocznym sprayowaniem powietrza preparatem FORTE, nie
    przeprowadzałem). Natomiast w Skodzie śmierdziało mniej lub bardziej
    praktycznie od nowości, szczególnie mocno i długo jak ją na upale pod
    chmurką zostawiłem. Widać to kwestia konstrukcji -- o czym pisałem już
    wielokrotnie na grupie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 16. Data: 2016-08-28 11:30:30
    Temat: Re: Smród z klimy. kamera inspekcyjna USB (was: Smród z klimy.)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 27 Aug 2016 21:02:52 +0200, t-1

    > Przede wszystkim trzeba zawsze przesuszyć klimę przed zatrzymaniem
    > silnika samochodu wyłączając ją na kilka minut wcześniej.

    To nic nie da, a nawet może pokorszyć sprawę, ponieważ to powoduje
    wykroplenie wody bezpośrednio w (zimnych przecież) kanałach. Woda potem
    spływa niewiadomo gdzie i zwyczajnie zaczyna gnić...

    BTW używał ktoś, posiada, taką kamerę inspekcyjną?
    http://mdh-system.pl/p5480,specjalistyczna-kamera-in
    spekcyjna-kominowa-usb-endoskop-5-m.html

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 17. Data: 2016-08-28 12:06:52
    Temat: Re: Smród z klimy. kamera inspekcyjna USB
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-08-28 o 11:30, Myjk pisze:
> [...]
    > wykroplenie wody bezpośrednio w (zimnych przecież) kanałach. Woda potem
    > spływa niewiadomo gdzie i zwyczajnie zaczyna gnić...

    Za chwilę dojdzie kolejna porada, żeby wygrzać auto :-)

  • 18. Data: 2016-08-28 18:25:53
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-08-27 o 11:11, Trybun pisze:
> [...]
    > smrodek z nawiewu klimatyzacji? W sklepach jest sporo środków które niby
    > to mają być lekarstwem na tą przypadłość, pytanie tylko na ile jest to

    Fachowcy od klim stacjonarnych twierdzą że szkoda czasu, sił i środków...
    Trzeba to porządnie wyczyścić.
    A ozonowanie to coś w stylu pompowania kół azotem. Też gaz :-)

    Miałem kilka razy odświeżane, czyszczone, ozonowane w różnych autach ale
    du... nie urywa i po jakimś czasie smrodek wraca.
    Zauważyłem że dużo pomaga wyłączenie klimy na kilka minut przed
    zgaszeniem silnika tak żeby się te "grzybki" wysuszyły :-)

  • 19. Data: 2016-08-30 09:56:05
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 28 Aug 2016 18:25:53 +0200, z

    > Fachowcy od klim stacjonarnych twierdzą że szkoda czasu,
    > sił i środków...

    Fachowcy od klim stacjonarnych zmieniliby zdanie, gdyby wiedzieli ile czasu
    trzeba poświęcić aby wygrzebać parownik z samochodu w celu porządnego
    wyczyszczenia. :P To już nie jest kwestia zdjęcia obudowy przykręconej na 6
    śrubek. Przykład jak to wygląda w M6, aby dostać się do parownika:
    https://www.youtube.com/watch?v=S-eK5fH9f3s

    > Trzeba to porządnie wyczyścić.
    > A ozonowanie to coś w stylu pompowania kół azotem. Też gaz :-)

    Stężony ozon ma zdecydowanie działanie aseptyczne i toksyczne, wiec z
    pewnością zabije wszystko co się rusza. Oczywiście jako operant powietrzny
    to jest środek raczej zapobiegający lekkim "zabrudzeniom" a nie leczący
    wieloletnie narośla parownika czy tacki.

    > Miałem kilka razy odświeżane, czyszczone, ozonowane w różnych autach ale
    > du... nie urywa i po jakimś czasie smrodek wraca.

    Ponieważ w niektórych autach smrodku się nie uniknie i to zapewne przez
    konstrukcję tudzież takie a nie inne poprowadzenie kanałów pod kokpitem.
    Trzeba przywyknąć i tyle.

    > Zauważyłem że dużo pomaga wyłączenie klimy na kilka minut przed
    > zgaszeniem silnika tak żeby się te "grzybki" wysuszyły :-)

    Jak mają się wysuszyć, skoro dajesz tam ciepłe wilgotne powietrze? :P Jeśli
    chcesz zapobiec skutkom ubocznym działania klimy, chowaj zawsze auto w
    cieniu. Przedmuchiwanie instalacji z wyłączoną klimą, szczególnie po
    intensywnym chłodzeniu, to proszenie się o jeszcze większe kłopoty.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 20. Data: 2016-08-30 10:28:38
    Od: Trybun <C...@j...ru>

> [...]
    > smrodek z nawiewu klimatyzacji? W sklepach jest sporo środków które
    > niby to mają być lekarstwem na tą przypadłość, pytanie tylko na ile

    Dziękuję wszystkim za porady i sugestie.. Jednak czas pokazał że wcale
    nie ma pewności czy to za sprawą klimy był ten smród w aucie. Ostatnio
    zrobiłem sporo kilometrów, przez większość trasy włączona klima, jednak
    po tamtym smrodzie nie pozostał nawet ślad.. Jednym słowem - nie ma już
    problemu smrodu w aucie.