  • 11. Data: 2017-03-14 09:42:25
    Temat: Re: Spadający łańcuch
    Od: "szczepan bialek" <s...@w...pl>

    news:58c6d35a$0$650$65785112@news.neostrada.pl...

    > Patrze, patrze, a wyjasnienia nie widze :-)
    >
    > Skupiaja sie na rotacji ogniwa i oddzialywaniu stolu - a nie zauwazaja, ze
    > w ich lancuchach ogniwka sa kulkami.
    >
    > Co jest ciekawe w tym filmie to spagetti (efekt zachodzi) i lancuch z
    > kulek rzadko rozlozonych na zylce (efekt nie zachodzi).
    >
    > Wychodzi na to, ze kluczowy jest promien giecia lancucha. Musi byc
    > ograniczony.
    >
    > Ma ktos lancuch, zwykly, "od krowy" ?
    > albo wieksza ilosc liny ?

    Najlepsza jest woda w wezyku.
    To sila odsrokowa robi robote.
    Kazdy kto obciagal wino zauwazyl ze wezyk wyskakuje do gory.
    Na linku jest wersja z wezykiem i dwoma naczyniami.
    S*

  • 12. Data: 2017-03-14 12:27:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szczepan bialek" napisał w wiadomości grup
    >Najlepsza jest woda w wezyku.
    >To sila odsrokowa robi robote.
    >Kazdy kto obciagal wino zauwazyl ze wezyk wyskakuje do gory.

    Film zrob.

    J.

  • 13. Data: 2017-03-16 17:49:02
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 14.03.2017 08:09, WM wrote:
> [...]

    ly/mocowania-i-laczenie/sznury-pasy-i-lancuchy/lancu
    chy/lancuch-kulkowy-stahl-fi-3-2-mm-srebrny.html

    > Jeszcze powinno się sprawdzić warunki potrzebne do wystartowania ponad
    > krawędź.

    Ja tam taką fontannę startowałem ręką.

    > Tam na początku jest tarcie, które utrudnia spadek części łańcucha
    > będącej za krawędzią.

    Prawda. Ale jak łancuch za bardzi trze na poczatku o krawędź
    wystarczy szarpnąć, efekt się rozkręci i już nie trze:)

    pzdr
    bartekltg

  • 14. Data: 2017-03-17 17:30:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bartekltg" napisał w wiadomości grup
    On 14.03.2017 08:09, WM wrote:
    >>> https://www.castorama.pl/produkty/narzedzia-i-artyku
    ly/mocowania-i-laczenie/sznury-pasy-i-lancuchy/lancu
    chy/lancuch-kulkowy-stahl-fi-3-2-mm-srebrny.html

    >Ja tam taką fontannę startowałem ręką.

    A propos - ta krawedz jest do czegos potrzebna ?
    Wydaje sie, ze nie.

    J.

  • 15. Data: 2017-03-17 17:52:56
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-03-17 o 17:30, J.F. pisze:
> [...]
    chy/lancuch-kulkowy-stahl-fi-3-2-mm-srebrny.html

    > A propos - ta krawedz jest do czegos potrzebna ?

    Żeby pojawiła się składowa pionowa bez startowania ręką, to krawędź musi
    być.
    Beleczka ciągnięta poziomo nie odbije się w pionie.

    Kiedyś widziałem filmik z kołami zębatymi i łańcuchem, który odrywa się
    od koła, zapewne z powodu tego samego mechanizmu. Spróbuję odnaleźć.

    WM

  • 16. Data: 2017-03-17 19:25:28
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 17.03.2017 17:30, J.F. wrote:
> [...]
    chy/lancuch-kulkowy-stahl-fi-3-2-mm-srebrny.html

    > A propos - ta krawedz jest do czegos potrzebna ?

    No jak nie masz krawędzi, to łancuch cały
    na raz spadnie;-) Jak leży na czymś to mamy
    krawędź, choć możę być ona nisko (na poziomie łańcucha).

    Ale wtedy zwyczajnie bedzie się 'wylewać' w bok.

    A co bedzie, jak jakoś wymusimy określony kąt, np 45 stopni?

    pzdr
    bartekltg

  • 17. Data: 2017-03-17 19:40:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bartekltg" napisał w wiadomości grup
    On 17.03.2017 17:30, J.F. wrote:

    >No jak nie masz krawędzi, to łancuch cały
    >na raz spadnie;-) Jak leży na czymś to mamy
    >krawędź, choć możę być ona nisko (na poziomie łańcucha).
    >Ale wtedy zwyczajnie bedzie się 'wylewać' w bok.

    Lezy na stole w kupce, blisko krawedzi,
    a ja chwytam za koniec i reka nadaje odpowiedni ruch.

    Hm, w castoramie trzeba by wydac ze 100zl na przyrzady naukowe ... :-)
    a widzial ktos moze na aliexpresie ?

    J.