  • 21. Data: 2017-01-15 14:00:50
    Temat: Re: Spalanie a masa samochodu
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Bolko s...@g...com ...

    > Kiedyś podwiozłem kierowcę ciężarówki.
    > Pogadaliśmy trochę o spalaniu.
    > Generalnie z 25 tonami na pokładzie stawka zaczyna się od 30l/100km
    >
    > W weekend wracałem autobusem dalekodystansowym.
    > I z ciekawości zapytałem o spalanie .
    > też o 30+ litrach zaczął mówić.
    >
    > To nawet jak jest 50 pasażerów po 200 kg
    > (bo krzeseł i bagażu nie ma w TIR-ach)
    > to wychodzi 10 ton.
    >
    > o co tu chodzi?

    Ciezarówki jezdza 90, autobusy raczej 100-110.
    A tu maja znaczenie dwa czynniki - masa i opór czołowy ktory rosnie przy
    duzych predkosciach wiec widocznie jest tak, ze co prawda masa mniejsza o
    ponad połowe ale ta wyzsza predkosc robi swoje.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic na to nie można poradzić. To byłby