  • Data: 2019-03-19 11:26:27
    Temat: Spasowanie silnika
    Od: pueblo <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Trochę się zainteresowałem specyfikacjami olejów i chociaż wiem, że może
    to nie mieć żadnego znaczenia, to i tak ciekawe.

    Chodzi o klasyfikację ACEA:

    A1/B1, A5/B5 - silniki określane jako "ciasno spasowane"

    A3/B3, A3/B4 - silniki określane jako "luźno spasowane"

    No i skąd mam wiedzieć czy luźny, czy ciasny. Po wieku(czas
    zaprojektowania i powstania)? Stare - luźne? Jakiś przedział lat
    produkcji?