  • 1. Data: 2018-02-28 20:00:23
    Temat: Spawanie cienkiej blachy
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Są takie metalowe nogi.
    https://mebleglamour.pl/28258-large_default/stolik-o
    kragly-c306-1-100x100x40cm-bialy.jpg

    Jak je zrobili? Jest napisane, że ze stali nierdzewnej.
    Czy można idealnie zespawać dwie blachy 0,5 mm pod kątem prostym i po
    wyszlifowaniu i wypolerowaniu będzie wyglądała jak ugięta?

    Ktoś spawał blachy z nierdzewki? Takie cienkie.

    Robert

  • 2. Data: 2018-02-28 21:17:30
    Temat: Re: Spawanie cienkiej blachy
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > wyszlifowaniu i wypolerowaniu będzie wyglądała jak ugięta?
    >
    > Ktoś spawał blachy z nierdzewki? Takie cienkie.

    Może to robią z rury metodą hydroformowania?
    https://youtu.be/17vPa6kGBsY

    WM

  • 3. Data: 2018-02-28 21:26:59
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-02-28 o 21:17, WM pisze:
    > Może to robią z rury metodą hydroformowania?

    Obwód u dołu a u góry znacznie się różni.
    Tyle chyba by nie rozciągnęli.
    Chociaż... garnki co prawda inna metodą ale z krążka blachy wytłaczają.

    Robert

  • 4. Data: 2018-02-28 22:24:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > wyszlifowaniu i wypolerowaniu będzie wyglądała jak ugięta?
    > Ktoś spawał blachy z nierdzewki? Takie cienkie.

    Ja, gdybym miał coś takiego zaprojektować, to bym jednak robił obróbką
    plastyczną. Wątpię, by to dało się tak ładne pospawać, a jeśli nawet, to
    rooty z tym od groma. Blacha cienka, to pewnie nawet nie musi być
    jakiejś wielkiej prasy.

  • 5. Data: 2018-02-28 23:00:23
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    > plastyczną. Wątpię, by to dało się tak ładne pospawać, a jeśli nawet, to
    > rooty z tym od groma. Blacha cienka, to pewnie nawet nie musi być

    Ale to jest profil zamknięty. Typu rura.
    Na prasie to tylko front można wytłoczyć. Aby zamknąć to i tak trzeba
    tył przyspawać.

    Robert

  • 6. Data: 2018-02-28 23:09:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    kragly-c306-1-100x100x40cm-bialy.jpg

    > Ale to jest profil zamknięty. Typu rura.
    > Na prasie to tylko front można wytłoczyć. Aby zamknąć to i tak trzeba
    > tył przyspawać.

    Nie ogarnąłem. Nadal sadzę, ze to obróbką plastyczną wykonano, ale nie
    potrafię powiedzieć jak. Może faktycznie - jak ktoś tu proponował - rury

  • 7. Data: 2018-02-28 23:28:39
    Od: 4...@g...com

    Popatrz na spawana puszke do konserw. Latwo zobaczyc spaw bo nie poleruja po
    spawaniu.

  • 8. Data: 2018-02-28 23:44:15
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 marca 2018 04:00:58 UTC+9 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
> [...]
    > wyszlifowaniu i wypolerowaniu będzie wyglądała jak ugięta?
    >
    > Ktoś spawał blachy z nierdzewki? Takie cienkie.

    Przygotowujesz płaskie blachy, walcujesz je pi razy dzwi, heftujesz co dwa
    centymetry, zaklejasz wlot, wylot i dwie krawędzie, puszczasz gaz do środka,
    zaczynasz spawać trzecią krawędź między co drugimi heftami, żeby nie ściągnęło. potem
    to zaklejasz, potem odklejasz jedną z dwóch zaklejonych krawędzi i też ją tak
    fastrygujesz, potem trzecią, potem wracasz do pierwszej i ją kończysz, potem drugą
    kończysz, potem trzecią. Za każdym razem pchasz dużo drutu, żeby potem to
    zeszlifować.

    A jak produkcja wysoka, to migiem na robocie. Z pulsem.

  • 9. Data: 2018-02-28 23:45:37
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-02-28 o 23:28, 4...@g...com pisze:
    > Popatrz na spawana puszke do konserw. Latwo zobaczyc spaw bo nie poleruja po
    spawaniu.

    Idę oglądać taką po brzoskwiniach. :-)
    Myślałem, że zgrzewają.

    Robert

  • 10. Data: 2018-02-28 23:56:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-28, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
> [...]
    > wyszlifowaniu i wypolerowaniu będzie wyglądała jak ugięta?
    >
    > Ktoś spawał blachy z nierdzewki? Takie cienkie.

    Jak tak patrzę na to zjęcię, to trudno mi uwierzyć, że to się na takich
    nózkach z blachy 0.5mm miałoby trzymać przy takim wygieciu i dość
    płaskich odcinkach. Nie ma tam czasami w środku grubszego pręta, do
    którego ta blacha jest mocowana?

    No chyba, że ta blacha jest gruba. 2-3mm? Ta nóżka po lewej wygląda
    jakby była otwarta z widoczną krawędzią, która wydaje się gruba.

    --
    Marcin