  • 11. Data: 2018-03-01 00:41:15
    Temat: Re: Spawanie cienkiej blachy
    Od: 4...@g...com

    Spawaja laserem.

  • 12. Data: 2018-03-01 00:44:43
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 marca 2018 07:56:23 UTC+9 użytkownik Marcin Debowski napisał:
> [...]
    kragly-c306-1-100x100x40cm-bialy.jpg

    > Jak tak patrzę na to zjęcię, to trudno mi uwierzyć, że to się na takich
    > nózkach z blachy 0.5mm miałoby trzymać przy takim wygieciu i dość
    > płaskich odcinkach. Nie ma tam czasami w środku grubszego pręta, do
    > którego ta blacha jest mocowana?
    >
    > No chyba, że ta blacha jest gruba. 2-3mm? Ta nóżka po lewej wygląda
    > jakby była otwarta z widoczną krawędzią, która wydaje się gruba.

    Pół mm nie. Pogięłoby w hakenkreuz od spawania.
    Spawać trzeba na całej długości bez przerw, ale nie w jednym przejściu. Zaczęli
    pewnie od 3 mm, potem zeszli w dół, może do 2, może do 1.5.

  • 13. Data: 2018-03-01 00:57:24
    Od: 4...@g...com

    Takie spawania robi sie bez dodawania materialu.

  • 14. Data: 2018-03-01 01:00:39
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 marca 2018 08:57:25 UTC+9 użytkownik 4...@g...com napisał:
    > Takie spawania robi sie bez dodawania materialu.

    Rozwiń zdanie. Bo takie akty strzeliste to możesz opowiadać nosom w piwoszu, może
    uwierzą.

  • 15. Data: 2018-03-01 02:26:15
    Od: 4...@g...com

    Normalnie bez dodawania materialu. Elementy sa dokladnie do siebie dopasowane w
    przyrzadzie spawalniczym. Tam gdzie sie stykaja spawa sie tigiem. Luk topi spawany
    material i jest pospawane bez dodawania dodatkowego materialu. Zaleta takiego
    spawania sa male odksztalcenia spawalnicze i spaw bez charakterystycznego przy
    dodawaniu materialu wygladu. Jest gladki a nie wygladajacy jak by z nachodzacych na
    siebie kropli metalu byl zrobiony. Wada to koniecznosc uzywania co prawda prostych
    ale masywnych przyrzadow spawalnicych i w przypadku gdy spaw ma byc zrobiony
    precyzyjnie mechanicznego posuwu palnika. W fachowym nazewnictwie tak wykonane spoiny
    nazywa sie brzeznymi.

  • 16. Data: 2018-03-01 08:53:34
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    kragly-c306-1-100x100x40cm-bialy.jpg

    > Jak tak patrzę na to zjęcię, to trudno mi uwierzyć, że to się na takich
    > nózkach z blachy 0.5mm

    Jak to zrobili to nie wiem. Gdybym miał to robić to ze względu na
    łatwość ugięcia (bez walcowania) wolę 0,5 mm.

> [...]
    >
    > No chyba, że ta blacha jest gruba. 2-3mm? Ta nóżka po lewej wygląda
    > jakby była otwarta z widoczną krawędzią, która wydaje się gruba.

    Na 100% są zamknięte i mają trzy ściany.

    Robert

  • 17. Data: 2018-03-01 08:57:14
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-03-01 o 00:44, Konrad Anikiel pisze:
    kragly-c306-1-100x100x40cm-bialy.jpg

    > Pół mm nie. Pogięłoby w hakenkreuz od spawania.

    Dlatego pytam, aby na próbę przygotować jakieś elementy i dać do spawania.

  • 18. Data: 2018-03-01 10:41:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2018-02-28 o 23:28, 4...@g...com pisze:

    >Idę oglądać taką po brzoskwiniach. :-)
    >Myślałem, że zgrzewają.

    A nie tylko zaginaja ?

    Kiedys sie lutowalo bezolowiową cyną, ale to juz chyba od dawna nie.

    J.

  • 19. Data: 2018-03-01 10:54:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    Debowski napisał:

    >Pół mm nie. Pogięłoby w hakenkreuz od spawania.

    Sa pogięte :-)

    Ale 0.5mm tez mi sie wydaje za wiotkie. Pewnie blizej 1mm.

    Nierdzewke sie ladnie szlifuje/poleruje
    https://www.youtube.com/watch?v=Y95qvsDXepc

    I ... chyba lepiej dodac materialu, zeby bylo co szlifowac :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=wgwHNnTeBiU
    https://www.youtube.com/watch?v=BvA6EIrApyg
    https://www.youtube.com/watch?v=xiYRgRuOpK8
    https://www.youtube.com/watch?v=4H7mXdiBuMw

    J.

  • 20. Data: 2018-03-01 11:31:05
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-03-01 o 10:41, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Wańkowski"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > A nie tylko zaginaja ?
    >
    > Kiedys sie lutowalo bezolowiową cyną, ale to juz chyba od dawna nie.

    Może drzewiej zaginali. :-)
    Oglądałem puszkę po brzoskwiniach. Piękny równy, wąski szewek.

    Robert