  • 41. Data: 2018-03-02 20:01:48
    Temat: Re: Spawanie cienkiej blachy
    Od: 4...@g...com

    Przykro mi ale z zasady nie pomagam darmo w przedsiewzieciach komercyjnych. Ale zeby
    nie bylo ze wisnia jestem to poradze Ci zebys zrobil nogi z blachy grubosci 1,5-2 mm.
    Zarobisz 50 zlotych mniej ale zrobisz.

  • 42. Data: 2018-03-02 20:17:46
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-03-02 o 20:01, 4...@g...com pisze:
    > Przykro mi ale z zasady nie pomagam darmo w przedsiewzieciach komercyjnych. Ale
    zeby nie bylo ze wisnia jestem to poradze Ci zebys zrobil nogi z blachy grubosci
    1,5-2 mm. Zarobisz 50 zlotych mniej ale zrobisz.

    Jestem świadom, że licząc już te siedzenie na grupie i wertowanie
    internetu, to zysku już nie ma. Ale satysfakcja jaka.

    Podobnie było z ta (mono) nogą, nie wiem czy tu też się nie
    podpytywałem. Niezapłacona robota. Ale się udało.
    http://3a-meble.com.pl/nowosci/

    Robert

  • 43. Data: 2018-05-03 10:32:02
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Są takie metalowe nogi.
    > https://mebleglamour.pl/28258-large_default/stolik-o
    kragly-c306-1-100x100x40cm-bialy.jpg

    > Jak je zrobili? Jest napisane, że ze stali nierdzewnej.
    > Czy można idealnie zespawać dwie blachy 0,5 mm pod kątem prostym i po
    > wyszlifowaniu i wypolerowaniu będzie wyglądała jak ugięta?
    >
    > Ktoś spawał blachy z nierdzewki? Takie cienkie.
    >
    > Robert

    Jest to do zrobienia, ale bardzo trudna sztuka. Musi być bardzo dobry
    spawacz i do tego musi posiadać dobrego TIG-a.

    Spawanie blach nierdzewnych jest bardo trudne ze względu na bardzo duży
    skurcz nierdzewki. Spawa się je bez dokładania materiału. Tylko i
    wyłącznie nadtapiając odpowiednio przygotowane ranty. Muszą one być
    delikatnie wywinięte, tak, żeby przylegały do siebie.

  • 44. Data: 2018-05-03 17:49:18
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-03-01 o 10:54, J.F. pisze:

    > I ... chyba lepiej dodac materialu, zeby bylo co szlifowac :-)

    Ale jak się doda materiału to pognie.

  • 45. Data: 2018-05-03 22:05:15
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-03-02 o 00:05, Konrad Anikiel pisze:
> [...]
    przyrzadzie spawalniczym. Tam gdzie sie stykaja spawa sie tigiem. Luk topi spawany
    material i jest pospawane bez dodawania dodatkowego materialu. Zaleta takiego
    spawania sa male odksztalcenia spawalnicze i spaw bez charakterystycznego przy
    dodawaniu materialu wygladu. Jest gladki a nie wygladajacy jak by z nachodzacych na
    siebie kropli metalu byl zrobiony. Wada to koniecznosc uzywania co prawda prostych
    ale masywnych przyrzadow spawalnicych i w przypadku gdy spaw ma byc zrobiony
    precyzyjnie mechanicznego posuwu palnika. W fachowym nazewnictwie tak wykonane spoiny
    nazywa sie brzeznymi.
    > A tak bez klepania z pamięci podręcznika z technikum, stojąc na baczność: co
    będziesz szlifował w rogu żeby uzyskać widoczny na zdjęciu promień? Powietrze?

    Kolego, nie pisz pierdół, bo akurat nierdzewkę to tak się właśnie spawa
    tzn. nadtapia się elementy bez dodawania spoiwa. W przeciwnym wypadku
    spawane elementy pójdą się j....ć i powygina je tak, że żadnym młotkiem
    tego już nie wyprostujesz. Tutaj Kogutek ma rację.

  • 46. Data: 2018-05-05 20:36:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 3 May 2018 22:05:15 +0200, Uzytkownik napisał(a):

> [...]
    > spawane elementy pójdą się j....ć i powygina je tak, że żadnym młotkiem
    > tego już nie wyprostujesz. Tutaj Kogutek ma rację.

    Ale Konrad tez ma - musi byc ta spoina na tyle duza, zeby sie dalo
    zeszlifowac na wymiar.

    J.

  • 47. Data: 2018-05-05 21:32:30
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-05-05 o 20:36, J.F. pisze:

    > Ale Konrad tez ma - musi byc ta spoina na tyle duza, zeby sie dalo
    > zeszlifowac na wymiar.
    >
    > J.

    Duże spoiny to sobie można robić przy stali węglowej, bo stal węglowa ma
    5 krotnie mniejszy skurcz. Przy nierdzewce po prostu się nie da, bo
    spawane elementy zostaną zniszczone.

  • 48. Data: 2018-05-05 22:20:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 May 2018 21:32:30 +0200, Uzytkownik napisał(a):

    > Duże spoiny to sobie można robić przy stali węglowej, bo stal węglowa ma
    > 5 krotnie mniejszy skurcz. Przy nierdzewce po prostu się nie da, bo
    > spawane elementy zostaną zniszczone.

    Byc moze w tym cala umiejetnosc - zrobic spoine na tyle małą, zeby nie
    bylo skurczu, ale na tyle duzą, zeby nie bylo szczeliny po szlifie.

    No i jeszcze sa "zwykle elektrody" do nierdzewki, ale to do grubych
    blach.

    J.

  • 49. Data: 2018-05-06 03:01:13
    Od: 4...@g...com

    Tak jak nigdy nie byles na galwanizernii bo nie wiedziales ze elektrolity sa klarowne
    tak nigdy nie widziales spawnia stali nierdzewnych i kwasoodpornych, zwlaszcza
    cienkich blach. Gadanie z Toba o problemie przypomina gadanie ze slepym o kolorach.
    To nie o pokrzywienie spoiny chodzi jesli dodaje sie material. Mozna dodac tyle ze
    spoine szlifowaniem mozna zrobic nie pokrzywiona. Blacha obok spony sie pokrzywi. I
    tego przy cienkich blachach nie da sie wyprowadzic do plaszczyzny bo beda miejsca w
    ktorych materialu na szlifowanie zabraknie i sie dziury zrobia. Przy wykonaniu
    jednostkowych spawanych detali z cienkich blach jedynym sposobem jest spawanie bez
    dodawania materialu. Wymaga takie spawanie perfekcyjnego wykonania i dopasowania
    elementow, uzywania przyrzadow spawalniczych, wysokich kwalifikacji spawacza
    spawajcego dobra spawarka. Nie da sie pospawac tak ze najpierw sie punktowo polaczy
    blachy a potem pospawa bo w miejscach punktowego laczenia blacha bedzie grzana dwa
    razy i to spowoduje pofalowanie blachy w takich miejscach. Dostales maksimum
    wiadomosci dopasowanych do Twojej mozliwosci przyswojenia przez laika. Nie ciagnij
    dalej tematu bo sie na nim nie znasz i bez praktyki nie jestes w stanie nic wiecej
    poznac.