  • 11. Data: 2014-01-07 10:00:44
    Temat: Re: Spawanie stali molibdenowo-manganowej
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik PlaMa m...@w...pl ...

    > rzeczywiście, zima w tym roku zdecydowanie wymusza używanie łańcuchów ^^

    Tak to jest jak ktoś widzi tylko czubek swojego nosa...

  • 12. Data: 2014-01-07 10:00:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tata k...@k...net.pl ...

    > Kupiłem używane łańcuchy śniegowe, niestety sprzedający podał mylnie
    > wymiary kół na które one pasują i są o rozmiar za duże. Potrzebuję
    > usunąć po kilka ogniw z każdego łańcucha, żeby pasowały do rozmiaru
    > opon. Gdzie mogą mi zespawać przecięte ogniwa wykonane ze stali
    > molibdenowo-manganowej?

    Z ciekawości? Po ile kupiłes ze opłacało ci sie kupic uzywane?
    Skoro sprzedawca pomylił to oddaj i kup inne.

  • 13. Data: 2014-01-07 13:50:05
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-01-06 15:11, Tmek pisze:
    > Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > I to jest najbardziej sensowna i racjonalna odpowiedz.
    > Posrod tych wszystkich co to gdzies widzieli, wiedza najlepiej a w ogole to
    > lepiej nie ruszac bo to od razu smierc i niebezpieczenstwo.

    Pisząc "sensowna o racjonalna odpowiedź" masz na myśli, aby "za pomocą
    np szekli skręcić kilka dalszych ogniw"?

    Zastanów się. Jeśli spinasz 2 czy trzy ogniwa, to pewnie tak. Jeśli duża
    różnica pomiędzy rozmiarami opon i w związku z tym więcej ogniw do
    spięcia - to będą zwisać i powiewać ;) luźne ogniwa. To już może być
    niebezpieczne. Oczywiście też może spowodować znaczne rozważenie koła,
    aczkolwiek z łańcuchami nie jeździ się szybko.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 14. Data: 2014-01-07 16:19:51
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    > Z ciekawości? Po ile kupiłes ze opłacało ci sie kupic uzywane? Skoro sprzedawca
    pomylił to oddaj i kup inne.

    Za 280 zł kupiłem (Allegro) König 090, sprawne, kompletne, w bardzo
    dobrym stanie, minimalna ilość nalotu rdzy (10.10.2012 pytałem się na
    Grupie, jak tą rdzę usunąć). Ogniwa 10 mm, samonapinacz, ogniwa łamacza
    lodu, błyskawiczny demontaż za jednym pociągnięciem uchwytu (same
    spadają). Plastykowe pudełko i instrukcja montażu oraz demontażu. Mam
    bardzo ugodowy charakter, rozmawiałem telefonicznie ze sprzedającym i
    nie chciałem Mu robić kłopotu, tym bardziej, że zapewniał iż lekki
    nadwymiar nie jest problemem. Po założeniu łańcucha na koło na
    wyważarce, przy obrotach był widoczny luz i odstawanie ogniw od opony.

    Z poważaniem
    MJ

  • 15. Data: 2014-01-07 18:20:32
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > dobrym stanie, minimalna ilość nalotu rdzy
    na stali magnetyzowo księżycowej? :)
    ubawiłeś nas...

    ToMasz

  • 16. Data: 2014-01-07 19:40:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tata k...@k...net.pl ...

> [...]
    > zapewniał iż lekki nadwymiar nie jest problemem. Po założeniu łańcucha
    > na koło na wyważarce, przy obrotach był widoczny luz i odstawanie

    Rozumiem.
    Ja kupuje zawsze najtansze, bo w sumie zakłada sie pewnie raz w roku a za
    50-70 mam dobre, polskie, 9 mm i wiem ze ogniwa nowe, nie zjechane.
    No ale jednym pociągnieciem się nie zdejmują.
    Bo przeciez nie chodzi az tak bardzo o rdze (łancuchy rdzewieją?) jak o
    zuzycie ogniw, ktore przy kazdym km troche sie scierają...

    Powodzenia w przeróbce.

  • 17. Data: 2014-01-07 21:05:43
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-01-07 18:20, ToMasz pisze:

    > na stali magnetyzowo księżycowej? :)
    > ubawiłeś nas...

    Jeśli to stal z planety Krypton, to pospawać może tylko Superman :D

  • 18. Data: 2014-01-07 21:12:37
    Od: AZ <a...@g...com>

    Dnia 07.01.2014 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał/a:

    > Bo przeciez nie chodzi az tak bardzo o rdze (łancuchy rdzewieją?) jak o
    > zuzycie ogniw, ktore przy kazdym km troche sie scierają...

    Od opony i sniegu? Chyba przy jezdzie po asfalcie, no ale po co lancuchy
    na asfalcie?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 19. Data: 2014-01-07 21:55:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik AZ a...@g...com ...

    > Od opony i sniegu? Chyba przy jezdzie po asfalcie, no ale po co
    > lancuchy na asfalcie?

    Przy oblodzeniu / gołoledzi...

  • 20. Data: 2014-01-07 23:58:36
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2014-01-07 10:00, Budzik pisze:

    > Tak to jest jak ktoś widzi tylko czubek swojego nosa...

    dobra będę patrzył na Twoje czubki