  • 1. Data: 2014-01-05 20:31:46
    Temat: Spawanie stali molibdenowo-manganowej
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    Kupiłem używane łańcuchy śniegowe, niestety sprzedający podał mylnie
    wymiary kół na które one pasują i są o rozmiar za duże. Potrzebuję
    usunąć po kilka ogniw z każdego łańcucha, żeby pasowały do rozmiaru
    opon. Gdzie mogą mi zespawać przecięte ogniwa wykonane ze stali
    molibdenowo-manganowej?

    Z poważaniem
    MJ

  • 2. Data: 2014-01-05 20:52:21
    Temat: Re: Spawanie stali molibdenowo-manganowej
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-01-05 20:31, Tata pisze:
> [...]
    > usunąć po kilka ogniw z każdego łańcucha, żeby pasowały do rozmiaru
    > opon. Gdzie mogą mi zespawać przecięte ogniwa wykonane ze stali

    A kto ci da gwarancję, że spaw nie puści w czasie jazdy i łańcuchy
    zmienią się w piłę niszczącą podwozie i nadwozie?

    Sprzedaj je w całości, kup inne. Łańcuchy to nie majątek.

  • 3. Data: 2014-01-05 20:56:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 05 Jan 2014 20:52:21 +0100, Tomasz Wójtowicz napisał(a):

    > A kto ci da gwarancję, że spaw nie puści w czasie jazdy i łańcuchy
    > zmienią się w piłę niszczącą podwozie i nadwozie?
    > Sprzedaj je w całości, kup inne. Łańcuchy to nie majątek.

    A kto ci da gwarancje ze lancuchy fabrycznie dobrze pospawane ?

    Choc moze to wyrob markowej firmy a nie Chinczykow.

    J.

  • 4. Data: 2014-01-05 21:02:26
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 05.01.2014 20:31, Tata pisze:
> [...]
    > usunąć po kilka ogniw z każdego łańcucha, żeby pasowały do rozmiaru
    > opon. Gdzie mogą mi zespawać przecięte ogniwa wykonane ze stali

    pomijając kwestie bezpieczeństwa... to po usunięciu iluś tam ogniw, nikt
    Ci przecież nie każe spawać oryginalnego ogniwa a łącznik możesz wykonać
    choćby i z "gwoździa", w najprostszym wariancie możesz nawet nie
    przecinać łańcucha a ino za pomocą np szekli skręcić kilka dalszych ogniw.

  • 5. Data: 2014-01-05 21:03:51
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-01-05 20:56, J.F. pisze:

    > A kto ci da gwarancje ze lancuchy fabrycznie dobrze pospawane ?

    Właśnie dystrybutor. Jeśli udokumentujesz, że prawidłowo założony
    łańcuch zerwał się w czasie jazdy po prawidłowej nawierzchni (a więc
    śniegu, a nie asfalcie, jak wielu miszczów kierownicy używa łańcuchy),
    to możesz wnosić do sądu o odszkodowanie za uszkodzenia w pojeździe.

    Natomiast w chałupniczo zrobionych łańcuchach jak wyrwie się ogniwko i
    zabije przechodnia, to właściciel nie wypłaci się z odszkodowania do
    końca życia, bo on założył niehomologowany element do samochodu.

  • 6. Data: 2014-01-05 21:06:51
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tata wrote:

> [...]
    > usunąć po kilka ogniw z każdego łańcucha, żeby pasowały do rozmiaru
    > opon. Gdzie mogą mi zespawać przecięte ogniwa wykonane ze stali

    Akurat. Ze zwykłej stali są. Tylko mają marketingową nazwę.
    Poza tym łacuchy nowe mniej niż 100zł.

  • 7. Data: 2014-01-06 01:41:08
    Od: JK <j...@i...pl>

> [...]
    > usunąć po kilka ogniw z każdego łańcucha, żeby pasowały do rozmiaru
    > opon. Gdzie mogą mi zespawać przecięte ogniwa wykonane ze stali

    Zapewne w tym samym miejscu gdzie spawają stal chromowo-niklową.
    Ale mnie by się nie chciało (spawać).

    JK

  • 8. Data: 2014-01-06 01:46:48
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2014-01-05 20:31, Tata pisze:

    > Kupiłem używane łańcuchy śniegowe, niestety sprzedający podał mylnie
    > wymiary kół na które one pasują i są o rozmiar za duże.

    rzeczywiście, zima w tym roku zdecydowanie wymusza używanie łańcuchów ^^

  • 9. Data: 2014-01-06 09:50:09
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

> [...]
    > usunąć po kilka ogniw z każdego łańcucha, żeby pasowały do rozmiaru
    > opon. Gdzie mogą mi zespawać przecięte ogniwa wykonane ze stali

    1. obawiam się że to nie taka stal o jakiej piszesz, na wszelki wypadek
    przyłóż silny magnes i powiedz co się dzieje
    2. ja bym poszedł do kogololwiek kto ma TiGa i jemu zlecił takie
    spawanie, raz przez to że średnica drutu z którego jest ogniwo
    wynosi.....? A dwa nie dołozy do tego innego gatunku stali niż ta Twoja
    stal z której kuto miecze dla wiedzminów.

    ToMasz

  • 10. Data: 2014-01-06 15:11:06
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > choćby i z "gwoździa", w najprostszym wariancie możesz nawet nie przecinać
    > łańcucha a ino za pomocą np szekli skręcić kilka dalszych ogniw.

    I to jest najbardziej sensowna i racjonalna odpowiedz.
    Posrod tych wszystkich co to gdzies widzieli, wiedza najlepiej a w ogole to
    lepiej nie ruszac bo to od razu smierc i niebezpieczenstwo.

    Tmek