  • 21. Data: 2016-04-27 14:32:47
    Temat: Re: Specjalista od świec żarowych
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Swiece maja zawsze pracowac ale nie zawsze musza byc grzane pradem. W benzynowym i
    wysokopreznym wazne jest miejsce w ktorym nastapi zaplon mieszanki. Rozgrzana od
    spalin swieca zarowa powoduje ze mieszanka zapala sie w konkretnym miejscu i jest
    szansa ze spali sie prawie cale paliwo. W dizlu temperatura w komorze spalania
    przekracza 2000 stopni. Swieca ma kilkaset stopni i ulatwia zaplon w okreslonym
    miejscu w cylindrze. Nie grzana swieca w pracujacym silniku ma wyzsza temperature niz
    jak jest grzana pradem.

  • 22. Data: 2016-04-27 16:01:32
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    > Rozruch ulatwiaja. Ale do poprawnej pracy silnika sa niezbedne. Pelnosprawny silnik
    wysokoprezny zapali w typowej dla Polski temperaturze zimowej bez grzania swiec. Przy
    temperaturze do jakiej podgrzewa sie powietrze w czasie sprezania dwadziescia stopni
    roznicy w temperaturze zaciaganego powietrza nie ma znaczenia.

    Oczywiście że nowoczesne diesle zapalą w naszej strefie klimatycznej i
    bez świec. Jednak ze sprawnymi świecami zapłon jest ułatwiony.

    Oj, nie byłbym tego taki pewien - wystarczy kilka stopni poniżej zera i
    przy jednej niesprawnej (co najmniej jednej) i już zapłon staje się
    kłopotliwy. A to przez moment nierówna praca silnika, a to, również
    przez moment, smród spalin, tak jakby paliwo niezupełnie się spalało.
    Wszystkie te objawy to czas do 10 sekund sekund, czyli wniosek nasuwa
    się sam - świece wspomagają sam rozruch. Zaznaczam że zupełnie nie znam
    się na dieslach. To tylko takie obserwacje własne.

  • 23. Data: 2016-04-27 16:03:18
    Od: Trybun <C...@j...ru>

> [...]
    miejscu w cylindrze. Nie grzana swieca w pracujacym silniku ma wyzsza temperature niz

    W takim wypadku nawet ta moja urwana chyba by spełniała swoje zadania?
    Najprawdopodobniej ma przepalony żarnik, ale przecie jeszcze tkwi w
    gnieździe, a skoro do pracy (poza rozruchem) nie potrzebuje prądu to to
    z tego punktu widzenia jest sprawna?

  • 24. Data: 2016-04-27 16:03:56
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    W dniu 2016-04-27 o 11:04, sirapacz pisze:

    > nie przejmuj sie i jezdzij normalnie a w miedzyczasie na spokojnie
    > szukaj serwisu. bez presji, bez stresu.

    Tak oczywiście.. Tylko z tego co widzę to z tym znalezieniem serwisu to
    nie będzie taka prosta sprawa.. Zadziwiające jak mało mechaników chce
    się zajmować wyciąganiem urwanych świec w dieslach..

  • 25. Data: 2016-04-27 16:04:17
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    W dniu 2016-04-27 o 11:44, Kamil 'Model' pisze:

    > W Toruniu jest serwis co wykręca urwane świece. I co oczywiste jest to
    > serwis specjalizujący się w "Mieczysławie" . Firma REWER.
    > Teściu ma właśnie Mietka 220CDI i wykręcał u nich już dwie świece.
    > Koszt o ile pamiętam poniżej 200PLN od świecy...

    Specjalizują się tylko w "Mietku"? No, niby silnik w moim aucie pochodzi
    z M, ale to chyba mimo wszystko nie to. Ale dzięki za namiary, nie
    znajdę nic czegoś gdzieś bliżej to zadzwonię do nich i się dowiem, dzięki.

  • 26. Data: 2016-04-27 16:20:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >cylindrze.
    >Nie grzana swieca w pracujacym silniku ma wyzsza temperature niz jak

    Ale skoro jest niegrzana, to znaczy, ze ja silnik sam nagrzewa.
    I zepsuta tez nagrzeje.

    Tylko to bedzie troche pozniej ... I pytanie brzmi - czy w nowoczesnym
    silniku jest to aby na pewno niegrozne.

    J.

  • 27. Data: 2016-04-27 17:18:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pewno w nowym sie cos moze uwalic albo zapchac. Mam mastera z silnikiem 2.5 litra. W
    zasadzie jedyna powazniejsza elektronika w tym aucie to radio. Moze pali litr wiecej
    od nowych wypasionych. A moze nie pali litra wiecej. Za to nie ma w nim drogich i
    zuzywajacych sie wynalazkow. Pare osob juz mi mowilo ze jak bym chcial sprzedawac to
    zebym dal znac.

  • 28. Data: 2016-04-27 17:19:19
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Specjalizują się tylko w "Mietku"? No, niby silnik w moim aucie pochodzi z
    > M, ale to chyba mimo wszystko nie to. Ale dzięki za namiary, nie znajdę
    > nic czegoś gdzieś bliżej to zadzwonię do nich i się dowiem, dzięki.
    sorry jesli nei doczytalem...
    co to za auto?

  • 29. Data: 2016-04-27 17:25:41
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 27.04.2016 o 16:01, Trybun pisze:

> [...]
    > kłopotliwy. A to przez moment nierówna praca silnika, a to, również
    > przez moment, smród spalin, tak jakby paliwo niezupełnie się spalało.

    to zależy od silnika - moje dwa sześciocylindrowce CR odpalają przy
    niesprawnych świecach nawet przy dużych mrozach (nie pamiętam dokładnie
    przy ilu - ale ok. minus 20C - jedno z aut zaczęło troszkę gorzej
    odpalać. Okazało się że żadna świeca nie jest sprawna. Za jednym
    zamachem wymieniałem wtedy od razu świece w aucie które dobrze odpalało
    - okazało się że sprawna jest tylko jedna na sześć świec!)

    > Wszystkie te objawy to czas do 10 sekund sekund, czyli wniosek nasuwa
    > się sam - świece wspomagają sam rozruch. Zaznaczam że zupełnie nie znam
    > się na dieslach. To tylko takie obserwacje własne.

    moje obserwacje są takie, że miałem kiedyś podpiętą kontrolkę grzania
    świec w starym dieslu i podczas pracy silnika prądu nie dostawały

    A jednocylindrowy diesel traktorek TZ-4K-14 przez długi czas odpalał bez
    świecy żarowej (ale w instrukcji napisali żeby kręcić korbą do momentu
    pojawienia się dymu z rury wydechowej i wtedy odpalać rozrusznikiem :)
    niestety miał wtedy jakiś mały akumulator i nie był w stanie zakręcić
    sam, dopiero po dołożeniu świecy dostał duży akumulator dzięki któremu
    odpala bez korby :)

    Łukasz

  • 30. Data: 2016-04-27 18:33:59
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Tak oczywiście.. Tylko z tego co widzę to z tym znalezieniem serwisu to
    > nie będzie taka prosta sprawa.. Zadziwiające jak mało mechaników chce
    > się zajmować wyciąganiem urwanych świec w dieslach..

    no i wlasnie dlatego sam staram sie naprawiac swoje samochody. kazdy z
    tych mechaników od siedmiu boleści chciałby wymieniać klocki,
    amortyzatory, olej i ew. dolać płynu do chłodnic (byleby samochód nie
    miał wspomagania hydraulicznego bo jeszcze pomyli zbiorniki - byl tu
    opisywany taki przypadek).
    Jak dasz im coś co wymaga myślenia to kaplica. głównie dla twojego
    portfela bo będą wymieniać po kolei aż trafią....

    cierpliwosci i znajdziesz... wbrew pozorom nie eliminuj mietków z
    poszukiwań - mechanicy starej daty mogą ci pomóc. Albo poszukaj tego
    warsztatu co w tvn turbo był w którymś linku wyżej (w napisach albo po
    reklamach guglaj)