  • 1. Data: 2016-04-25 22:13:27
    Temat: Wypadki drogowe 2015
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    Cześć.

    Tomasz Pyra niedawno zauważył, że nie opublikowano raportu. Okazuje się,
    że raport w końcu się pojawił na stronie KGP.

    http://statystyka.policja.pl/download/20/192140/stan
    BRD2015.pdf

    W Polsce zginęło poniżej 3000 osób, dokładnie 2938. Dobra tendencja, 264
    zabitych mniej niż w 2014, ale nadal za dużo.

    Najbardziej zadziwia mnie, co się stało, że nagle nieprzestrzeganie
    pierwszeństwa przejazdu jest główną przyczyną wypadków z winy
    kierujących. Zawsze to była nadmierna prędkość...

    Seco

  • 2. Data: 2016-04-25 22:46:54
    Temat: Re: Wypadki drogowe 2015
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 25 Apr 2016 22:13:27 +0200, Bartosz 'Seco' Suchecki

    >W Polsce zginęło poniżej 3000 osób, dokładnie 2938. Dobra tendencja, 264
    >zabitych mniej niż w 2014, ale nadal za dużo.

    I jeszcze trochę danych za I kw. 2016.

    http://www.policja.pl/pol/aktualnosci/124815,Poprawa
    -bezpieczenstwa-na-polskich-drogach-w-I-kwartale-201
    6-r.html

    "Najczęstszą przyczyną zdarzeń drogowych była nadmierna prędkość, nie
    ustąpienie pierwszeństwa przejazdu i nieprawidłowe zachowanie wobec
    pieszych."

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 3. Data: 2016-04-26 00:32:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kalwalino sie nie ucieszy. Znowu dziadki sa w ogonie robiacych wypadki.

  • 4. Data: 2016-04-26 00:54:16
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > http://www.policja.pl/pol/aktualnosci/124815,Poprawa
    -bezpieczenstwa-na-polskich-drogach-w-I-kwartale-201
    6-r.html

    Ale sobie laurke wystawili. Najbardziej mi sie podoba ich kobieca
    logika: maja coraz wiecej urzadzen do badania trzezwosci i jednoczesnie
    mniej nawalonych za kolkiem zlapali, dzieki czemu mniej jest wypadkow.
    Nie nadazam;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2016-04-26 11:26:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >pierwszeństwa przejazdu jest główną przyczyną wypadków z winy
    >kierujących. Zawsze to była nadmierna prędkość...

    A dobrze patrzysz ? Bo tak rzucam okiem w 2014
    - na prostych odcinkach 18750 wypadkow z 2026 zabitymi, na
    skrzyzowaniach z pierwszenstwem 10451 z 502.
    w 2015 odpowiednio 18004, 1912, 9450, 427

    Proporcje jakby te same.

    Dalej patrzac - na tych prostych odcinkach:
    2014: niedostosowanie predkosci: 3773, nieustapienie pierwszenstwa
    2123, nieprawidlowe zachowanie wobec pieszego 2240
    2015: 3527, 2063, 2336

    itd.
    moze jeszcze taki wskaznik:
    2014: zderzenia boczne 10511 w tym 511 zabitych, najechanie na drzewo
    1818/421, wywrocenie pojazdu 2660 / 176
    2015: 9768 / 548, 1769 / 405, 2646 / 170

    Biorac pod uwage wzrost ilosci pojazdow z ESP i wycinke drzew przy
    drogach ... to moze dziwne, ze tak malo ubylo ?
    No chyba, ze ESP zapobiega tez zderzeniom bocznym - jak kogos obroci
    na drodze niespodziewanie, to i przywalic latwo.

    J.

  • 6. Data: 2016-04-26 17:41:26
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    W dniu 2016-04-26 o 11:26, J.F. pisze:
> [...]
    > - na prostych odcinkach 18750 wypadkow z 2026 zabitymi, na
    > skrzyzowaniach z pierwszenstwem 10451 z 502.
    > w 2015 odpowiednio 18004, 1912, 9450, 427

    W 2014 faktycznie już nieprzestrzeganie pierwszeństwa.

    W 2013 jeszcze było tak:

    Głównymi przyczynami wypadków było:
    o niedostosowanie prędkości do warunków ruchu - 8 276 wypadków,
    o nieprzestrzeganie pierwszeństwa przejazdu - 7 673 wypadki,
    o nieprawidłowe zachowanie wobec pieszego (nieprawidłowe przejeżdżanie
    przejść dla pieszych
    oraz nie ustąpienie pierwszeństwa pieszemu) - 4 049 wypadków.

    Seco

  • 7. Data: 2016-04-26 18:02:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    gdyby nie ofiary smiertelne to wypadkow nie jest duzo. Cztery tysiace z pieszymi
    rocznie w panstwie w ktorym zyje trzydziesci kilka milionow ludz. Pewno wiecej
    pieszych potknie sie na rownym chodniku i bedzie musialo isc do lekarza.

  • 8. Data: 2016-04-26 18:20:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >trzydziesci kilka milionow ludz.
    >Pewno wiecej pieszych potknie sie na rownym chodniku i bedzie musialo

    No ciekawe - ma ktos dane i ile jest zlaman w kraju ?

    Tylko ze na chodniku to raczej lekkie zlamanie, ofiary wypadkow
    natomiast bywa ze polamane sa solidnie. No i najpierw musza sie
    chirurdzy napracowac.

    A czy duzo ... w porownaniu do innych krajow to niestety duzo.
    A przynajmniej do tych unijnych.

    A do "Vision Zero" nam daleko ...

    J.

  • 9. Data: 2016-04-26 19:00:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >przejeżdżanie przejść dla pieszych
    >oraz nie ustąpienie pierwszeństwa pieszemu) - 4 049 wypadków.

    Az sprawdzielm dalej ...
    2007: 11978 9286 5419
    2008: 11840 9533 5350
    2009: 10934 8826 4859
    2010: 9222 7750 4266
    2011: 9179 8572 4515
    2012: 8550 7922 4380

    i to juz zahacza o statystyczna rownosc.
    Czyli raczej bym szukal przyczyny gdzies w 2010/2011 r.

    Ciekawe ...
    -lepsze opony, abs/esp, odporniejsze pojazdy ?
    -wycinka przydroznych drzew ?
    -autostrady ? Nie, nadal ich malo bylo
    -budowy i remonty ? To chyba wtedy gierkowe rozkopali ... ale tam imo
    podobnie latwo o nieustapienie niz predkosci
    -ludzie zwolnili ? Fotoradary ?
    -a moze zwolnili, bo paliwo podrozalo ?
    -pogoda lepsza ? Zima byla zmienna, to moze o ilosc deszczu chodzi ?

    No bo chyba nie swiatla ... je wczesniej kazali wlaczyc ..

    J.

  • 10. Data: 2016-04-26 20:03:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ja wiem czy na chodniku lekkie zlamania? Starsza osoba jak sie dobrze przewroci to
    staw biodrowy moze miec do wymiany. Sasiadka sie przewrocila i zlamama noge, w tym
    roku. Osoba starsza. Gwozdzie, prety, druty. Potem rehabilitacja a i tak z laska
    chodzi i utyka.