  • 41. Data: 2016-04-29 15:34:25
    Temat: Re: Specjalista od świec żarowych
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-04-26 o 16:16, Trybun pisze:
    > ( urwanych) potrzebny.. Od dłuższego czasu poszukuję warsztatu
    > specjalizującego się naprawie tytułowych świec. Spenetrowałem okolicę na
    > jakieś 30 km. i jedyne co uzyskałem w dwu warsztatach to niepewne słowa
    > - "możemy spróbować wykręcić".. a tak się składa że mi nie potrzeba
    > kogoś do prób,a do wykręcenia. Zna ktoś z Was jakiś solidny warsztat
    > który się w tym specjalizuje. Szczególnie interesowałby mnie obszar
    > Poznań-Konin.

    Witam kolegę :-)

    U mnie w D4D Nie można po prostu wykręcić.
    Mechanik czymś popsikał i kazał przyjechać za tydzień. Chyba dobrze że
    nie próbował na siłę?

    Przy okazji dowiedziałem się że błąd wyskakuje dopiero jak ostatnia
    świeca padnie. Trochę to dziwne skoro wykręcenia zapieczonej jest takie
    problematyczne. Psipadek? :-)

  • 42. Data: 2016-04-29 18:51:34
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    W dniu 2016-04-29 o 12:43, Kamil 'Model' pisze:

    > Nie ma za co...

    Jest za co. :-)

  • 43. Data: 2016-04-29 18:53:00
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    W dniu 2016-04-29 o 15:34, z pisze:

> [...]
    >
    > Przy okazji dowiedziałem się że błąd wyskakuje dopiero jak ostatnia
    > świeca padnie. Trochę to dziwne skoro wykręcenia zapieczonej jest

    Dobrze, siłą ich się na pewno wykręci. Lać WD-40 i inne tego typu
    preparaty aż do skutku, czyli do czasu aż będzie można lekko (w miarę)
    wykręcić.

    Niekoniecznie dziwne. Pewnie też masz świece pod listwą zasilającą, a w
    takim wypadku awaria jednej świecy nie jest sygnalizowana.

  • 44. Data: 2016-04-29 19:11:06
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-04-29 o 18:53, Trybun pisze:

    > Niekoniecznie dziwne. Pewnie też masz świece pod listwą zasilającą, a w
    > takim wypadku awaria jednej świecy nie jest sygnalizowana.

    Czy to jest częsta przypadłość? Czy świece były za dobre ;-) i padły
    dopiero jak się wszystko zapiekło?
    Gdyby padły wcześniej byłaby większa szansa na odkręcenie.
    Może warto profilaktycznie wykręcać żeby potem uniknąć zdejmowania głowicy?
    Mechanik cienko to widzi i planuje większy zarobek ;-)

    PS. Kiedy wybierałem sobie pojazd i silnik zwracałem uwagę na wszystko
    inne. Dużo tu czytam ale jakość nie zakodowałem kolejnego problemu
    związanego z dieslami czyli zapieczone świece żarowe.

  • 45. Data: 2016-04-29 19:26:00
    Od: z <...@...pl>

    Szukam serwisu bliżej Lublina.
    Znalazłem w Łukowie. Tylko 100 kilometrów :-)

    http://www.domanski.lukow.pl/25-swiece.html

    Chojraki się strasznie przechwalają. Może w XXI wieku mają stosowne
    narzędzia i faktycznie zrobią to bez zdejmowania głowicy.

  • 46. Data: 2016-04-29 22:42:04
    Od: z <...@...pl>

    E tam...
    To nie jest jakaś kosmiczna technologia :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=tGXcNQMyzJg

  • 47. Data: 2016-04-30 08:10:15
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 29.04.2016 o 12:15, Trybun pisze:
    > Ja mam tylko 3 świece, a więc przynajmniej teoretycznie gorsze warunki
    > zapłonu,. Jednak jak już wspominałem -12C i jedna (co najmniej)
    > niesprawna niczym szczególnym nie skutkuje. I tak z ciekawości - miałeś
    > jakieś komunikaty o niesprawności świec?

    nie przypomnę sobie czy po usterce ostatniej świecy pojawił się
    komunikat - ale wydaje mi się że nie, wymieniałem raczej dlatego, że
    słabiej odpalał. Tyle że mimo pompy CR to stare auta były, bo prawie
    pełnoletnie

    Łukasz

  • 48. Data: 2016-05-01 11:51:54
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    W dniu 2016-04-30 o 08:10, ddddddddd pisze:

> [...]
    > komunikat - ale wydaje mi się że nie, wymieniałem raczej dlatego, że
    > słabiej odpalał. Tyle że mimo pompy CR to stare auta były, bo prawie

    Nie pytałem o ostatnią, a ogólnie o komunikowanie o niesprawności. Coraz
    bardziej jestem przekonany że tylko jakieś specyficzne/nietypowe auta
    pokazują awarie poszczególnych świec. Z kim bym nie gadał na ten temat,
    w realu jaki i necie, nikt jeszcze nie zadeklarował że kontrolka zaczęła
    mu sygnalizować awarie świecy.

  • 49. Data: 2016-05-01 11:54:36
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    W dniu 2016-04-29 o 19:11, z pisze:

> [...]
    > inne. Dużo tu czytam ale jakość nie zakodowałem kolejnego problemu
    > związanego z dieslami czyli zapieczone świece żarowe.

    Takie świece to tak jak i wszystko inne w pojeździe mechanicznym - mają
    określony czas bezawaryjnej pracy. A zapiekanie, no cóż, w moim wypadku
    są to najprawdopodobniej jeszcze świece fabryczne. A tu może wyszło
    niedbalstwo w montażu - jedna wyszła bez żadnego problemu, co takiego
    mogło się stać że drugą ukręciłem, pewnie monter zapomniał dać smaru..

    No i trzeba się na większy wydatek przygotować. Cały zabieg związany z
    ściągnięciem głowicy może wynieś i z 6000zł. A więc warto także wziąć
    pod uwagę wariant użytkowania z niesprawnymi świecami.

    Ja też żyłem w błogiej nieświadomości opartej na doświadczeniach z lat
    80tych. Polegało to na tym że w sklepie kupowało się świece -
    podjeżdżało pod zakład auto-elektryka i wydawało dyspozycję - "proszę
    wymienić świece żarowe", po najwyżej godzinie wyjeżdżało się autem z
    sprawnymi świecami. Cena usługi taka że nie warto było samemu za to się
    zabierać.

  • 50. Data: 2016-05-01 11:56:03
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    W dniu 2016-04-29 o 19:26, z pisze:
> [...]
    >
    > Chojraki się strasznie przechwalają. Może w XXI wieku mają stosowne
    > narzędzia i faktycznie zrobią to bez zdejmowania głowicy.

    Jak dla mnie to będzie jakieś 600km..Jednak cena dość atrakcyjna. W
    ogłoszeniach z innych rejonów Polski ceny niżej 3stówek (za sztukę) nie
    widziałem.