  • 41. Data: 2019-02-22 17:39:41
    Temat: Re: Sportowy SUV audi z dieslem :-) Ma elektryczną sprężarkę
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2019-02-22 o 10:59, Budzik pisze:

    > Pomijam niekonsekwencje i absurd - po co 400KM w cywilnym ruchu jezeli
    > jednoczesnie mowimy o bezpieczenstwie i ekologii...

    I dlatego po ograniczeniu mocy silników przez UE w odkurzaczach, pora na
    obcięcie kucy w samochodach ;)

  • 42. Data: 2019-02-22 17:51:23
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 22 lutego 2019 10:08:14 UTC-6 użytkownik Shrek napisał:

    > Ale nie porównujemy do matiza. Zresztą pytanie co uznajemy za agresywną
    > jazdę - pałowanie od zakrętu do zakrętu? Wtedy tak. Agresywne
    > pokonywanie zakrętów? Wtedy może go łyknąć spora część kompaktów czy
    > wyśmiewany sifik;) Prowadzi to do wniosku który napisałem wcześniej -
    > mocne suvy to mistrze prostej, a nie jazdy sportowej.

    Co to jest jazda sportowa?
    Czy mozna ja uprawiac na drodze publicznej?

    https://sjp.pwn.pl/sjp/sport;2523172.html

  • 43. Data: 2019-02-22 21:41:27
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Owszem, można przenieść. Jak najbardziej :) Choć ewentualne szkody
    > spowodowane ich grasowaniem na drogach są z pewnością mniejsze.

    To zależy na jakiej marce auta delikwent się rozbije. Faktem jest, że w
    okolicy w ubiegłym sezonie, tych których widziałem, rozbili dość tanie
    auta (pisałem już kiedyś o tym tutaj). Pytanie, jakie rozbili Ci,
    których nie widziałem.

    Bo... rozumiem, że chodzi Ci o pieniądze jedynie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 46. Data: 2019-02-22 21:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@n...pamietam ...

    > Takim: https://www.admin-social-pga.fr/file/
    > redactor/7acb830f63f0ec8d2eff225462b72036.jpg
    >
    > No ok, nie było to w 100% seryjne auto, bo zamiast oryginalnego
    > silnika 1.6 wstawili tam nieco większy 2.5l, a i kilka blach
    > wymienili na lżejszy wariant z włókna węglowego i tytanu, ale
    > zaliczałbym to raczej do detali.

    Ale dzis to juz chyba mało cokolwiek seryjnego znajdziesz w autach z
    dakaru...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jestem mały Talibanek, mam granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę

  • 47. Data: 2019-02-22 21:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Irek.N. t...@j...taki.jest ...

    > Ok, ale czy sposobem na poprawienie bezpieczeństwa i rozwiązanie
    > idiotycznych i niebezpiecznych zachować na drodze ma być
    > ograniczenie mocy pojazdu? Idąc tym tropem policzmy ile musi być,
    > aby 140 (bo więcej i tak nie wolno w PL) było osiągalne. Czy to
    > cokolwiek poprawi? Śmiem twierdzić, ze wręcz odwrotnie.

    Wiem, wiem, mowi sie o bezpieczenstwie czynnym etc.
    Ale osobiście mam bardzo mieszane uczucia co do tego.
    Tak jak pisałem wielokrotnie - jakos tak jest ze najczesciej
    niebezpieczne sytuacje podczas wyprzedzania powoduje te szybkie auta a
    nie te wolne.

> [...]
    > prawie w miejscu, ale i tak wystawał mi kawałek maski i kobieta
    > wolała się zatrzymać (ja też bym wolał na jej miejscu). Przeprosiłem
    > i tyle, przepuściła mnie. Ale... nie miała kierunkowskazu (często
    > nie włącza się kierunkowskazów dla prawoskrętu - tak obserwuję),
    > więc nadinterpretowałem jej zachowanie jak widać zupełnie błędnie.
    > Gdyby jechała troszeczkę szybciej, albo środkiem pasa - w życiu bym
    > nie założył że skręca (jestem raczej ostrożnym kierowcą). Tak więc
    > czasami za spokojnie to też niebezpiecznie. Taka natura człowieka.

    No ale czego to ma dowodzic?
    Nawet jakbyscie sie zderzyli to byłaby kolizja.
    Ludzie gina jednak najczesciej w powaznych wypadkach z duza roznica
    predkosci.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji."

  • 44. Data: 2019-02-22 21:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik JDX j...@o...pl ...

    > „sportowe kombi”. :-)

    znaczy jezdziłes audi rs6 i ci sie nie podobało? :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "W demokracji wolno głupcom głosować,

  • 45. Data: 2019-02-22 21:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Irek.N. t...@j...taki.jest ...

    > Mateusz, w życiu!
    > Znaczy... polać należy, ale zakazać produkcji takich aut?
    > To znaczy jakie wolno? Melexy? Melexem też można kogoś zabić!
    > Zakazać wszystkich aut? Tylko wtedy ludzkość padnie ekonomicznie!

    Naprawde tak uwazasz, ze gdyby ludzkosc umowiła sie na serio ze dosc
    wariatów drogowych i zaczeła produkowac auta o małej mocy, rozsadnym
    przyspieszeniu i zrezygnowała z tych wszystkich set konnych potworów to
    by "padła"?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia

  • 48. Data: 2019-02-22 22:51:00
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

> [...]
    > wariatów drogowych i zaczeła produkowac auta o małej mocy, rozsadnym
    > przyspieszeniu i zrezygnowała z tych wszystkich set konnych potworów to

    Zakazać wszystkich aut -> ludzkość padnie.
    Już?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 49. Data: 2019-02-23 00:25:06
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-02-21 o 23:47, JDX pisze:
    > On 2019-02-21 20:12, Jacek Maciejewski wrote:
    > [...]
    > Moc jest OK, ale w odpowiednim, tj. niezbyt dużym, aucie. Śmieszy mnie
    > marketingowy absurd polegający na nazywaniu dużych, ciężkich aut z
    > wysoko położonym środkiem ciężkości sportowymi. Sportowy SUV? WTF!? W
    > rajdach ludzie ścigają się raczej małymi autami. Chociaż z drugiej
    > strony... Ciągnikami siodłowymi też się ścigają... :-) Aczkolwiek chyba nikt
    > ich nie nazywa sportowymi. :-)

    Siedzenie na fotelu i wykonywanie ćwierć obrotów kółkiem ma tyle
    wspólnego ze sportem, co siedzenie na kanapie i pykanie klawiszami
    pilota. Tylko hałasu i smrodu jest więcej.

  • 50. Data: 2019-02-23 00:35:02
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-02-22 o 11:59, Budzik pisze:

    > Niebezpiecznie robi sie przede wszystkim wtedy kiedy do takiego auta
    > wsiada osoba która do takiego samochodu mentalnei nie dorosła.

    Znalezienie się za kierownicą mocnego auta mentalnie zobowiązuje do
    jazdy, która odpowiada charakterowi samochodu. Siedzenie na fotelu
    samochodu, który szybko się rozpędza skłania do tego, żeby się rozpędzać
    szybko i do dużych prędkości. Tylko dzięki temu, że niemieckie partie
    polityczne siedzą głęboko w kieszeni największych koncernów
    samochodowych przez cały czas mamy patologiczną sytuację, że w biały
    dzień legalnie i masowo są produkowane i sprzedawane samochody z V-max
    200+, podczas, gdy poza paroma odcinkami w RFN wszędzie na świecie można
    jechać nie więcej jak 140. No, ale branża musi cały czas mieć wzrost
    zarobków, a to najłatwiej osiągnąć wpierając ludziom, że potrzebują
    ciągle mocniejszych, szybszych, większych, bardziej więcej i tak w
    nieskończoność.