  • 21. Data: 2009-01-24 13:04:56
    Temat: Re: [OT] Re: Sprawdzanie poprawności formularzy
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    Użytkownik "ethanak" <s...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:gleuuh$jur$1@news.onet.pl...
    > Poza tym... nie prościej sprawdzać czy pole jest typu "text" niż czy pole
    > nie jest typu [lista typów]?

    No fakt. Racja.

    > Ja rozumiem że to dysputa czysto teoretyczna i nikt przy zdrowych
    > zmysłach nie będzie tego w rzeczywistym świecie stosować :)

    Znaczy tego skryptu PPK? IMO jest dobry.

    Gabriel Zastawnik
    http://www.sigsoft.pl - Monitoring Komputera

  • 22. Data: 2009-01-24 13:06:45
    Temat: Re: Sprawdzanie poprawności formularzy
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    Użytkownik "Radek N." <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    > ps. Nie nie myślałem jeszcze nad tym czy wszystkie założenia da się
    > spełnić :) Ot tak sobie dumam.

    Na moje potrzeby wystarczy zmodyfikowany skrypt PPK.
    Wazne jest, zebym mogl kontrolowac to co chce, przy jednoczesnym zachowaniu
    standardow.
    Tym niemniej jakby udalo Ci sie cos takiego napisac, to by bylo super - z
    obsluga wersji jezykowych itp.
    Ja akurat nie bylbym w stanie czegos takiego stworzyc.

  • 23. Data: 2009-01-24 14:25:47
    Od: ethanak <s...@b...pl>

    Dnia Sat, 24 Jan 2009 13:28:25 +0100, Radek N. napisał(a):

    > [...]Jak coś mądrego się wykluje co będę mógł udostępnić to
    >
    > Myślisz, że ja chcę, żeby to ktoś za mnie zrobił :P

    A jak Ty myślisz czy ja Ci mam zamiar dać cały kod? ;) Koncepcja, panie
    szanowny, koncepcja wystarczy!

    Zresztą dośc podobny systemik już mam, tylko jako że w php cienki jestem
    a kumpel który tym się zajmuje coś za mocno sprawę uprościł - nie działa
    to tak jak powinno (tzn. zgodnie z _moimi_ założeniami). Ogólnie zasada
    polega na tym że w formularzu daję sobie pola hidden w których mam
    wszelkie informacje na temat każdego z pól wymagających walidacji. JS
    leci sobie po polach formularza i sprawdza według tych hiddenów. Po
    stronie serwera mam to samo - serwer ma dostęp do kodu źródłowego
    formularza (lub czegoś z czego ów kod został wygenerowany) i analizuje
    sobie grzecznie to co dostał w post. W ten sposób mam pewność że:

    a) wszystkie ważne pola będą sprawdzone jak trzeba
    b) wszystkie komunikaty będą spójne

    Przykład kodu HTML:

    <input type="text" name="adresik">
    <input type="hidden"
    value="adresik:email:naucz sie swego majla lebiego jedna">

    ethanak
    --
    mailto=window.atob('ZXRoYW5ha0Bwb2xpcC5jb20=');
    http://milena.polip.com/ - nie czekam na Ivo!

  • 24. Data: 2009-01-24 14:37:07
    Od: "Radek N." <n...@g...pl>

    ethanak pisze:

> [...]
    > wszelkie informacje na temat każdego z pól wymagających walidacji. JS
    > leci sobie po polach formularza i sprawdza według tych hiddenów.

    A nie wydaje Ci się zgrabniejsze, aby wisiał sobie gdzieś jakiś XML z
    komunikatami? Coś już jakoś dawno temu się przymierzałem do pobierania
    komunikatów z XMLa: http://nadarzynski.net/tests/formvalidator/.
    To stare jest i zupełnie niedopracowane, ale już opiera komunikaty na
    zewnętrznym XMLu. I z tego samego pliku mógłby walidator po stronie PHP
    korzystać.

    Nie wiem, może komunikaty powinny korzystać z czegoś typu XLIFF, bo coś
    kiedyś czytałem o takim formacie XMLa dla tłumaczeń... głośno myślę.

    Fakt hiddeny prostsze. Może to dobry trop.

    --
    Radek N.

  • 25. Data: 2009-01-24 16:56:15
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 24.01.2009, ethanak <s...@b...pl> wroted:

    > A wiesz że nad czymś podobnym siedzimy we firmie (oparcie o
    > CodeIgnitera). Jak coś mądrego się wykluje co będę mógł udostępnić to się
    > podzielę :)

    Czasem się cieszę, że używam frameworków pythonowych, gdzie mądrzy ludzie
    już pomyśleli za mnie:

    http://www.turbogears.org/2.0/docs/main/Validation.h
    tml

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>
    Nocturnal Infiltration and Accurate Killing

  • 26. Data: 2009-01-24 17:10:33
    Od: ethanak <s...@b...pl>

    Dnia Sat, 24 Jan 2009 16:56:15 +0000, Grzegorz Staniak napisał(a):

    > [...]
    > Czasem się cieszę, że używam frameworków pythonowych, gdzie mądrzy
    > ludzie już pomyśleli za mnie:

    Też bym się cieszył gdybym mógł - choćby dlatego że Pythona co prawda
    znam słabo ale go rozumiem, a php to dla mnie nic innego tylko zlepek
    różnych bibliotek posklejanych ze sobą czymś przypominającym język
    programowania...

    Niestety to co robimy z różnych przyczyn musi być w php :(

    ethanak

  • 27. Data: 2009-01-24 17:12:57
    Od: "Radek N." <n...@g...pl>

    Grzegorz Staniak pisze:
    > On 24.01.2009, ethanak <s...@b...pl> wroted:

    > Czasem się cieszę, że używam frameworków pythonowych, gdzie mądrzy ludzie
> [...]

    Wolę pisać w
    http://shakespearelang.sourceforge.net/report/shakes
    peare/shakespeare.html
    niż w pythonie :P ;)

    --
    Radek N.

  • 28. Data: 2009-01-24 22:05:37
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 24.01.2009, Radek N. <n...@g...pl> wroted:

    tml

    > Wolę pisać w
    > http://shakespearelang.sourceforge.net/report/shakes
    peare/shakespeare.html
    > niż w pythonie :P ;)

    I wyważać otwarte drzwi ze względu na osobiste preferencje? No można i tak.

    GS