  • 1. Data: 2009-01-14 19:54:23
    Temat: Przelew
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    Witam!

    Chcialbym umiescic na stronie przykladowy druk przelewu (za zakup programu).
    Teoretycznie najlatwiej to zamiescic go w formie obrazka.

    Ale ma ktos moze jakis pomysl, jak to zrobic zeby bylo zgodnie ze
    standardami i przyjazne dla uzytkownikow, ktorzy z jakichs wzgledow obrazka
    nie moga zobaczyc?

    Bo przychodzi mi na mysl obrazek przelewu jako tlo, a na to naniesione
    napisy i wypozycjonowane absolutnie (tzn. w odpowiednich kratkach kolejne
    wyrazy i kwoty).

    Tylko nie jestem pewien, czy to dobre rozwiazanie pod wzgledem uzytecznosci.

    Jakies sugestie?

    Gabriel Zastawnik
    http://www.sigsoft.pl - Monitoring Komputera

  • 2. Data: 2009-01-14 20:15:56
    Temat: Re: Przelew
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    Gabriel pisze:
> [...]
    > wyrazy i kwoty).
    >
    > Tylko nie jestem pewien, czy to dobre rozwiazanie pod wzgledem uzytecznosci.

    Hej, teraz są mikropłatności, internet banking, paypal itd - druk
    przelewu wychodzi z użycia.

    artur

  • 3. Data: 2009-01-14 20:18:17
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    Użytkownik "Artur Muszyński" <a...@u...wytnijto.com.pl> napisał w
    wiadomości news:gklhk9$fpq$1@mx1.internetia.pl...
    > Hej, teraz są mikropłatności, internet banking, paypal itd - druk
    > przelewu wychodzi z użycia.

    :)
    No wiem - ale ja nie o to pytalem:)
    Przelewu tez uzywa bardzo wiele osob, a ja chcialbym zadbac takze o te grupe
    i zrobic to raz, a dobrze.
    Mikroplatnosci to calkiem odmienna problematyka od tej, ktora jest w tym
    watku:)

  • 4. Data: 2009-01-14 20:58:18
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Gabriel <z...@p...fm> wrote:

> [...]

    > Ale ma ktos moze jakis pomysl, jak to zrobic zeby bylo zgodnie ze
    > standardami i przyjazne dla uzytkownikow, ktorzy z jakichs wzgledow

    A kij tam zobaczyć... weź wydrukuj taki obrazek i zobacz jak to wyjdzie.

    Zamieść plik PDF.
    http://szewo.com/przelew/przelew.phtml

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 5. Data: 2009-01-14 21:07:11
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    Użytkownik "Konrad Kosmowski" <k...@k...net> napisał w wiadomości
    > A kij tam zobaczyć... weź wydrukuj taki obrazek i zobacz jak to wyjdzie.

    ? Rozwin mysl:)Bo nie rozumiem, czy z wydrukiem ma byc jakis problem?
    (pomijam sytuacje jesli chodzilo Ci o wydrukowanie ze stronki wypelnionego
    juz druku - ale tu taka sytuacja nie bedzie miala miejsca. Bedzie tylko
    przykladowo wypelniony druk).

    Mnie chodzi o to, zeby osoby np. korzystajace ze screenreadera mogly
    "zobaczyc" taki przykladowo wypelniony przelew.
    Bo osoba dobrze widzaca powinna sobie bez problemow poradzic.

    > Zamieść plik PDF.
    > http://szewo.com/przelew/przelew.phtml

    Na to tez wpadlem i przygotowalem juz.

  • 6. Data: 2009-01-14 21:10:58
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Gabriel <z...@p...fm> wrote:

    > ? Rozwin mysl:)Bo nie rozumiem, czy z wydrukiem ma byc jakis problem?

    A co tu rozwijać? Zrób sobie obrazek z przelewem i go wydrukuj to
    zobaczysz.

    > (pomijam sytuacje jesli chodzilo Ci o wydrukowanie ze stronki
    > wypelnionego juz druku - ale tu taka sytuacja nie bedzie miala
    > miejsca. Bedzie tylko przykladowo wypelniony druk).

    No to skoro będzie przykładowo wypełniony druk to czemu do wuja nie mam
    móc sobie go ściągnąć, wydrukować i uzupełnić te dane, które są zmienne?

    > Mnie chodzi o to, zeby osoby np. korzystajace ze screenreadera mogly
    > "zobaczyc" taki przykladowo wypelniony przelew. Bo osoba dobrze
    > widzaca powinna sobie bez problemow poradzic.

    No to również PDF - jak będzie dobrze przygotowany to Adobe Reader sobie
    poradzi. Albo napisać po prostu instrukcję w HTML - "w polu tym i tym
    wpisz to i to itd.".

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 7. Data: 2009-01-14 21:14:06
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Konrad Kosmowski <k...@k...net> wrote:

    > No to skoro będzie przykładowo wypełniony druk to czemu do wuja nie
    > mam móc sobie go ściągnąć, wydrukować i uzupełnić te dane, które są
    > zmienne?

    Albo lepiej - podać swoje dane w formularzu i dostać wypełnionego
    PDFa... Wypełnianie ręcznie formularzy, w których jakiś idiota
    zaprojektował pola w ten sposób, że na wpisanie 40 znaków mam 3cm to nie
    jest coś za czym przepadam... ;)

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 8. Data: 2009-01-14 21:25:20
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

> [...]
    > PDFa... Wypełnianie ręcznie formularzy, w których jakiś idiota
    > zaprojektował pola w ten sposób, że na wpisanie 40 znaków mam 3cm to nie

    :)
    A to nawet dobry pomysl jest. O tym nie pomyslalem.
    Maly kreator pdf do przelewow. Spoko. To sie da zrobic:)

    A co do druku - to wzialem dla testow zalogowalem sie na swoje konto allegro
    i tam wygenerowalem platnosc.
    I po wydrukowaniu nie widze w tym co wyszlo z drukarki jakichs problemow.
    Dalej nie rozumiem co miales na mysli o wydruku:)

    Moja idea byla nastepujaca:
    - dac przykladowy druczek na stronie
    - wersja strony do wydruku zawiera osobny css dla print i na wydruku
    wychodzi sobie ten obrazek z tekstem
    - ktos idzie do banku i na podstawie przykladu wypelnia swoj druk na
    oryginalnym druku

  • 9. Data: 2009-01-14 21:27:52
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Gabriel <z...@p...fm> wrote:

    > Moja idea byla nastepujaca:
    > - dac przykladowy druczek na stronie
    > - wersja strony do wydruku zawiera osobny css dla print i na wydruku
    > wychodzi sobie ten obrazek z tekstem

    Ale po co skoro może być to po prostu obrazek z tekstem w obrazku (na
    wydruku). Z CSS aby tekst trafił tam gdzie ma trafić to byś się sporo
    namęczył...

    > - ktos idzie do banku i na podstawie przykladu wypelnia swoj druk na
    > oryginalnym druku

    O fuck jakie średniowiecze... Do banku?

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 10. Data: 2009-01-15 05:55:46
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    > Ale po co skoro może być to po prostu obrazek z tekstem w obrazku (na
    > wydruku). Z CSS aby tekst trafił tam gdzie ma trafić to byś się sporo
    > namęczył...

    No po to, ze screenreader by tego obrazka "nie przeczytal".
    A ja chce zrobic to raz, a dobrze - tzn. pomagajac wszystkim ktorzy moga
    odwiedzic te podstrone.
    Nawet, jesli odwiedzila by ją jedna osoba, ktorej by sie to przydalo, to IMO
    warto.

    Tak wiec generowany pdf to dobre rozwiazanie i bedzie u mnie na nowej wersji
    strony. Tym niemniej caly czas mysle o tym przykladowo wypelnionym
    dokumencie wplaty.

    A co do tego, zeby trafic w kratke z tekstem - to nie jest moim celem.
    Nie musisz dawac tekstu kolejno w kratkach. Wazne by byly zachowane linie
    tekstu mniej wiecej. A moze zrobic to jako formularz (kolejne pola tekstowe
    pod sobą, a w ich tle grafika kolejnych linii przelewu?)

    Jak ktos idzie do banku albo na poczte, to w sumie teraz nie ma restrykcji
    jesli chodzi o wypelnianie przelewow i wplat. Nie musi byc jedna literka w
    jednej kratce, bo czesto jest niemozliwe zmieszczenie wszystkich danych.
    Jeden dokument dostaje klient, drugi instytucja i tyle. A wszystko idzie
    elektronicznie. Nikt sie nie czepia tych kratek:)

    > O fuck jakie średniowiecze... Do banku?

    Tak.
    Lub na poczte.
    Pomijam tych klientow, ktorzy korzystaja z bankowowsci elektronicznej, bo
    oni sobie skopiuja ze strony odpowiednie dane i wkleja w formularz swojej
    strony bankowej.
    Przeciez przykladowo wypelniony przelew robie z mysla nie o nich, ale o tej
    grupie klientow, ktorzy ida i placa w tradycyjny sposob (a moglbys sie
    zdziwic, gdybys wiedzial jak wielu robi to jeszcze na przyklad na poczcie).