  • 121. Data: 2011-06-05 23:25:40
    Temat: Re: Sprawdzenie stopu...
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jun 5, 9:06 pm, "Alex Sharon" <a...@s...ca> wrote:
    > "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote

    > Nie bardzo rozumiem okreslenia, ze rura "nadaje" sie do giecia.
    > Czy w koncu proby splaszczenia (flattening) i giecia rury przeszly, wyniki
    > ktorych musza byc zanotowane w atestacie, przeszly pomyslne testy czy nie?

    A jakie to ma znaczenie? Te normowe proby pokazuja zupelnie co innego
    niz Krzysztofa by interesowalo.
    Konrad

  • 122. Data: 2011-06-06 00:51:44
    Od: "Alex Sharon" <a...@s...ca>

    "Konrad Anikiel" <a...@g...com> wrote in message
    n.googlegroups.com...
    Witaj Alec

    > Z ta gietarka to rowniez mnie sie zle kojarzy :-0
    > W koncu Krzysztof nie ujawnil rodzaj stopu czy specyfikacji materialowej
    > zginanej rury. Nie podal rowniez wymiarow zginanej rury (chodzi o
    > parametry
    > srednicy i grubosci scianki).

    Podał w wątku z końca marca.

    > Spekulowac mozna do upadlego, ale bez konkretnych dannych nie mozna
    > zorientowac sie, kto tu ma racje.

    Kto ma rację ten stawia kolację :)
    Jak skończę swoje podróże to obiecuję że wezmę suwmiarkę i wsiądę do
    miejskiego autobusu żeby zmierzyć średnice rur do trzymania się żeby
    nie upaść. One są gięte na zimno, jak myślisz czy to będzie średnica z
    B16.10 (pipe), czy np 50mm (tube)?
    Konrad

    Serwus Konradzie.

    Co do rurek 2 calowych w autobusie to naprawde nie wiem.
    Nie uzywalem srodkow publicznego transportu od ponad 40 lat :-)

    Ale podejrzewam, ze sa zrobione z podlej styali sztachetowej, giete
    oczywiscie na zimno, przewaznie podczas giecia z piaskiem w srodku, potem
    lakierowane jakims metalowym napylaniem (Ni?)

    Alec

  • 123. Data: 2011-06-06 00:55:03
    Od: "Alex Sharon" <a...@s...ca>

    "Konrad Anikiel" <a...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

    --

    Ma.

    Jezeli wyniki normowanych prob nie zadowalaja Krzysztofa, mogl w koncu
    zamowic wyroby wg jego specjlanych wymagan.
    W najgorszym przypadku mogliby odmowic.

  • 124. Data: 2011-06-07 05:38:08
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 5 Jun 2011 21:53:47 +0200, p 47 wrote:

    >W przeciwieństwie do ciebie nie tylko zyję, ale i posty w wątku w którym
    >zabieram głos czytam! A tam autor wątku napisał, ze jego firma jest dużym i
    >poważnym odbiorcą tych rur....

    To czemu nie rozmawia z jakas huta ?

    >Są to twoje NICZYM nie poparte spekulacje;- autor watku nie zająknął się
    >nawet , ż w jakikolwiek sposób próbowali chociazby umiescić swoje wymagania
    >w zamówieniu, a to jest kluczowe i brak tego uznaję za podstawowy błąd!

    Nie uwazasz ze troche niepowaznie wyglada "rurka nadajaca sie do
    wygiecia pod katem 90 stopni w gietarce model XXX" ?

    >A poza tym niby dlaczego taka umowa miałaby byc dla dostawcy szkodliwa i

    Ryzyko. Cos wspominales o innych kosztach - a one moga byc bardzo duze
    jak sie nie sprecyzuje jakie.

    >oznaczałaby jakies wyjątkowe wchodzenie odbiorcy w d..ę? -czyzbyś sadził, ze
    >nie ma w obrocie handlowym stali, nadającej się do jednej z najprostszych
    >obróbek, tj, ze wykonane z niej rury dają się zaginać??

    Widac jednak nie czytales watku staranie.
    Oczywiscie sa. Tylko choroba - czasem sie nie gna :-)

    >I znów to twoje niczym nie poparte fantazje;- przeczytaj watek w którym
    >zabierasz głos! Autor wyraźnie podkreslał, ze dostawca do powazna i duża
    >firma, mająca specjalistów, którzy udzielali im konsultacji technicznych!
    >Na jakiej podstaweie zakładasz, ze duża i powazna firma nie ma pojęcia co
    >sprzedaje?!

    No to widac kiepsko czytales watek, skoro nie zauwazyles w pierwszym
    poscie ze cos zawiodlo :-)

    >To, ze najwyraźniej masz kiepskie doświadczenia zawodowe, bo nie traktowali
    >cię powaznie, i nawet nie pozwalali umieszczać w zamówieniach chocby
    >specyfikacji wg twoich wymagań i godziłes się na to, zeby handlowac z
    >firmami nie mającymi pojęcia co sprzedają nie znaczy, aby to była normalna
    >praktyka w kontaktach pomiedzy poważnymi firmami!

    Przyznaje - nie pracowalem w fabryce samochodow i nie wiem jak wyglada
    kontakt miedzy powaznym dostawca a powaznym odbiorca. Takim, ktory
    bedzie odbieral powazny procent produkcji przez nastepne lata.

    J.

  • 125. Data: 2011-06-07 08:20:50
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jun 6, 1:55 am, "Alex Sharon" <a...@s...ca> wrote:
> [...]
    >
    > Jezeli wyniki normowanych prob nie zadowalaja Krzysztofa, mogl w koncu
    > zamowic wyroby wg jego specjlanych wymagan.

    Flattening nie ma żadnych liczbowych wyników, może być tylko zaliczone
    albo nie. Na certyfikacie może pojawić się tylo pierwsza opcja, więc
    to kompletnie nie daje żadnej informacji.
    O tym co kto mógł zamówić a co mógł dostać wałkujemy ten wątek od
    początku :-)
    Konrad

  • 126. Data: 2011-06-07 10:00:28
    Od: "Alex Sharon" <a...@s...ca>

    "Konrad Anikiel" wrote in message
    z.googlegroups.com...
> [...]

    to kompletnie nie daje żadnej informacji.
    O tym co kto mógł zamówić a co mógł dostać wałkujemy ten wątek od
    ---------------

    Widze, ze walkujecie, ale bez konkretnych wynikow. Jedyna ciekawa opinie
    wyrazila tu osoba o ksywce "p47", szkoda, ze nie rozwinela swojej mysli.

    Flattening test (proba splaszczenia (?) rury na zimno jest sprawdzianem
    ductility [ciagliwosci (?)] oraz soundness [jak to polsku, czyzby gietkosci
    ?) materialu.
    I wystepuje w tej probie zaleznosc pomiedzy srednica rury, gruboscia scianki
    oraz jednostka deformacji (stala wartosc, ktora zalezy od rodzaju
    materialu)..
    Odleglosc pomiedzy sciankami rury po zakonczeniu proby jest wlasnie
    obliczana, i powinna byc ukazana w atestacie.
    Odsylam ciekawskich do ASME SA-530 (ogolne wymagania dla rur wykonanych ze
    stal weglowych i stopowych).

    Ta proba jest prezeprowadzana jako standard dla rur o srednicy nominalnej
    ponizej 10 cali (250 mm)
    Alec

  • 127. Data: 2011-06-07 10:26:39
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jun 7, 11:00 am, "Alex Sharon" <a...@s...ca> wrote:
> [...]
    > stal weglowych i stopowych).
    >
    > Ta proba jest prezeprowadzana jako standard dla rur o srednicy nominalnej

    Ja akurat znam lepiej A999, ale widzę że A530 ma to samo. Ani pierwsza
    ani druga nie wymagają podawania H (zresztą każdy może sobie
    wyliczyć). Jedynym wynikiem tej próby jest "acceptable". Widziałeś
    kiedykolwiek na ateście cos innego?
    Konrad
    PS no i co w ogóle ma wynik próby spłaszczania do zdolności rury do
    zachowania okrągłego przekroju podczas gięcia na zimno?
    PS2 Toughness to ciągliwość i są inne metody na ilościowe jej
    mierzenie. Soundness to kolejna bzdura. To nie jest żaden fizyczny
    parametr, nie ma żadnych jednostek, żadnej definicji. Gniostsia nie
    łamiotsia. Prawdę mówiąc nie bardzo wiem co taka próba spłaszczania
    demostruje, przydatność do czego. Do tego że jak czołgiem przejedziesz
    po rurociągu to się nie rozszczelni?

  • 128. Data: 2011-06-07 10:52:10
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jun 7, 11:00 am, "Alex Sharon" <a...@s...ca> wrote:

    > Widze, ze walkujecie, ale bez konkretnych wynikow.

    Zdefiniuj "konkretne wyniki" w kontekście dyskusji na usenecie...
    Konrad

  • 129. Data: 2011-10-14 07:56:29
    Od: "Michał Sz." <m...@z...com.pl>

    Witam!

    Użytkownik "Krzysztof Chajęcki" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:irnqlg$fud$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    > Czy są w naszym kraju laboratoria, które są w stanie sprawdzić i określić
    > stop z jakiego wykonana jest rura (w tym wypadku)? Ile taka przyjemność
    > może kosztować? Tylko proszę nie odsyłać mnie do atestu dostawcy, bo
    > chodzi właśnie o to, że nas najwyraźniej robi w balona.... :-/ Znów dwie
    > dostawy, w papierach to samo, a rura ma inny odcień (co mi wisi, bo i tak
    > do ocynku idzie) ale też inne właściwości mechaniczne (co mi już nie
    > wisi, bo nie daje się giąć)... :-/

    Jeśli chodzi o analize chemiczną stali (określenie gatunku) to np. u mnie w
    firmie przyjemność taka kosztuje ok 150-200zł. To średnia cena rynkowa.
    Badanie jest przeprowadzane na spektrometrze emisyjnym.
    Oczywiście badanie wiąże się z wykonaniem próbki, a więc trzeba wyciąć
    kawałek rury.

    Podobnie jeśli chodzi o badania wytrzymałościowe, ale tu już ceny są
    bardziej zróżnicowane (dużo zależy od rodzaju próbki, jaką trzeba wykonać).

    Jesli chodzi o laboratoria w kraju, to liste wszystkich akredytowanych
    ośrodków można znaleść na stronie Polskiego Centrum Akredytacji.

    Pozdrawiam
    Michał