  • 11. Data: 2019-04-19 12:31:43
    Temat: Re: Sprowadzony samochod na lawecie bez tablic - jak sie poruszac
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-04-19 o 07:36, mari pisze:

    > Ok dzięki za odpowiedz, tylko gdzies slyszałem ze ubezpieczenie na vin,
    > w razie czego jak tablice sa niewazne to ubezpieczalnia nie wypłaci
    > pieniedzy... ale z drugiej strony po co w takim razie płacic za nie
    > jakby nie byl ubezpieczony:)

    Nie mając dowodu zawarcia OC nie zarejestrujesz pojazdu, nie otrzymasz
    tablic, naklejek.

  • 12. Data: 2019-04-19 14:26:48
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "mari" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > jak przywioza mi samochod na lawecie bez tablic to jak sie bezpiecznie
    > poruszac po drogach np do mechanika nie majac lawety ?

    Jak się poruszać bezpiecznie? Przestrzegając przepisów PoRD.
    Jak się poruszać legalnie bez tablic? Nie da się.

    Dlaczego auto nie ma tablic?

  • 13. Data: 2019-04-19 15:21:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2019-04-19 o 07:37, mari pisze:
    > Z prawnego punktu widzenia, taki samochód jest wyrejestrowany

    >Jak samochód jest zarejestrowany, to ma prawo do jakichś tablic -
    >choćby tymczasowych.
    >Wtedy kwestia ubezpieczenia jest problemem wtórnym.

    Ale problem w tym, ze za granica zostal wyrejestrowany, wiec prawo do
    tablic utracil, a w Polsce jeszcze nie zostal zarejestrowany.

    J.

  • 14. Data: 2019-04-19 15:37:36
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-04-19 o 15:21, J.F. pisze:
    > Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Ale problem w tym, ze za granica zostal wyrejestrowany, wiec prawo do
    > tablic utracil, a w Polsce jeszcze nie zostal zarejestrowany.

    No i właśnie jak się go zarejestruje, to nie będzie problemu z
    ubezpieczeniem.

  • 15. Data: 2019-04-19 15:56:32
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "mari" napisał w wiadomości grup
    pl...

    [ciach]

    Prościej nie da rady.
    https://www.autofakty.pl/rejestracja/rejestracja-sam
    ochodu-z-zagranicy-bez-tablic/

    dla nieklikających:

    Samochodem bez tablic rejestracyjnych nie możemy się poruszać po polskich
    drogach (po zagranicznych zresztą też). Pierwszy lepszy patrol policyjny,
    który nas zobaczy, dokona zatrzymania i bez mandatu oraz zatrzymania pojazdu
    się nie obejdzie. Dlatego auta z zagranicy najczęściej posiadają tzw.
    tablice wyjazdowe, a te bez tablic przyjeżdżają do kraju na lawecie.

    Dlatego też już na miejscu, w momencie pierwszego podejścia do rejestracji,
    otrzymamy tablice czasowe. Z nimi będziemy mogli się poruszać, by załatwić
    np. niezbędny przegląd

  • 16. Data: 2019-04-19 18:42:27
    Od: mari <m...@g...com>

    W dniu 2019-04-19 o 14:26, zhbick pisze:
> [...]
    >

    > Jak się poruszać bezpiecznie? Przestrzegając przepisów PoRD.
    > Jak się poruszać legalnie bez tablic? Nie da się.

    bo wiekszosc sprowadzanych jest juz wyrejestrowanych, dlatego nie wiem
    czy nie kupic tablic i ubezpieczyc pod te numery

  • 17. Data: 2019-04-20 07:10:39
    Od: mari <m...@g...com>

    Przeciez handlarze nie rejestruja samochodu nawet tymczasowo, wiec jakos
    to musza robic, bo nie wierze ze kazdy samochod na lawecie odjezdza

  • 18. Data: 2019-04-20 08:39:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 20 Apr 2019 07:10:39 +0200, mari napisał(a):
    > Przeciez handlarze nie rejestruja samochodu nawet tymczasowo, wiec jakos
    > to musza robic, bo nie wierze ze kazdy samochod na lawecie odjezdza

    Handlarze lawetami auta przywoza, lawety maja i nie problem dla nich
    odwiezc do mechanika czy na przeglad.
    Zreszta moze na przeglad same papiery wioza :-)

    A potem klient zarejestruje, wroci z tablicami i odbierze, i w sam raz
    przelew juz dotrze.

    A moze sami rejestruja? Z uwagi na akcyze to by sie chyba oplacalo,
    ale jak wpadnie CBA o 6 rano pod zarzutem uszczuplenia naleznosci
    podatkowych ...

    J.

  • 19. Data: 2019-04-20 10:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Handlarze lawetami auta przywoza, lawety maja i nie problem dla nich
    > odwiezc do mechanika czy na przeglad.
    > Zreszta moze na przeglad same papiery wioza :-)

    Widziałem ostatnio takiego na przegladzie.
    Po prostu na tą chwile montuja byle jakie tablice.
    To samo jak jazde próbna odbywałem takim autem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać

  • 20. Data: 2019-04-20 15:26:03
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-04-19 o 15:56, zhbick pisze:
> [...]
    > rejestracji, otrzymamy tablice czasowe. Z nimi będziemy mogli się
    > poruszać, by załatwić np. niezbędny przegląd

    No, ale taniej jest bez tablic. Bez OC jeszcze taniej wychodzi.