  • 71. Data: 2014-07-26 13:59:19
    Temat: Re: Sprzedać grata w całości czy na części?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "neoniusz" <n...@j...org> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:lqvtdc$slg$...@n...news.atman.pl...

    > Nie dziwie sie. Tez bym sprawdzal czy wiecej zarobie. Ja katalizator ze
    > starego szrota sprzedalem osobno, 400 zl. Dla niego bylby to dodatkowy
    > zysk przy zlomowaniu auta.

    Jasne, bo koszty złomowania są zerowe i liczy się na plus tylko to co uda
    się sprzedać.......

  • 72. Data: 2014-07-26 15:00:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Jul 2014, Pszemol wrote:

    > "Pawel O'Pajak" <o...@g...pl> wrote
    >
    > Mówimy o sytuacji w której gość chcąc zaoszczędziś 100zł zamiast
    > zutylizować odpadki w postaci zużytego samochodu porzuci go
    > gdzieś w nieswoim polu, w lesie aby gnił następne 40 lat...

    Ale czemu wykręcasz kota ogonem?
    Przecież TEN problem rozwiązuje się inaczej.
    Skoro ZAPŁACĄ za zwrot wraka, to dlaczego właściciel,
    szczególnie taki chytry i kombinator, miałby go porzucać
    NA POLU?
    Jeśli chce coś wymontować, widocznie się to OPŁACA.
    "Niedowaga" mogłaby ewentualnie skutkować obniżeniem zapłaty
    za zwrócony wrak...i tyle.
    Jeśli rozebranie samochodu na części po to, aby osobno sprzedać
    części np. miedziane (na tym samym złomie) jest opłacalne, to
    dlaczego to utrudniać?
    A jeśli te części mogą jeszcze być wykorzystane - to tym
    bardziej.

    > Pomyśl teraz co by się działo gdyby każdy samochód jeżdzący
    > po Polsce tak kończył swój żywot zamiast trafić na złom jako
    > cenny surowiec do recyklingu.

    Naprawdę nie widzisz, że piszesz o absurdzie?
    Jeśli właściciel chce coś wymontować, to widocznie to coś jest,
    w istniejącym stanie i BEZ recyklingu, CENNIEJSZE, niż konieczność
    przerobienia na nowy towar - i do tego NIE WYMAGA czynności
    produkcyjnych, skutkujących odpadami właśnie.
    Skąd pomysł, że ma to blokować możliwość sprzedania RESZTY wraka,
    tak jak wychodzi z opisu w wątku?

    pzdr, Gotfryd

  • 73. Data: 2014-07-26 15:05:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Jul 2014, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "neoniusz" <n...@j...org> napisał
    >
    > Jasne, bo koszty złomowania są zerowe

    Nie są.

    > i liczy się na plus tylko to co uda się sprzedać.......

    Przypomnij może - przy zakupie auta nie ma "opłaty śmieciowej",
    przeznaczonej właśnie na koszty złomowania?
    Przy odkurzaczu jest, przy lodówce jest, a przy aucie nie ma?

    pzdr, Gotfryd

  • 74. Data: 2014-07-26 19:52:54
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 26 Jul 2014 05:00:27 +0000 osobnik zwany Budzik
    napisał:

    > Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Troche demonizujesz.
    > Jakież to odpady z ktorymi normalny człowiek sobie nie poradzi?

    wylewasz ropę i olej pod kwiatki i posypujesz rtęcią?

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 75. Data: 2014-07-26 20:58:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik masti g...@t...hell ...

    > wylewasz ropę i olej pod kwiatki i posypujesz rtęcią?

    Ropy nie wylewam za droga.
    A co do oleju - chyba ogólnie wiadomo, co sie ze zuzytym robi.
    Jak to jest, ze jak wymieniasz olej, to mozesz to zrobic sam i rząd ufa, ze
    oddasz do utylizacji a jak byś chciał samochód zezłomować to już nagle
    wylejesz pod kwiatki?
    Przeciez w trakcie zycia samochodu tego oleju jest do utylizowania
    wielokrotnie wiecej niz podczas złomowania?
    To moze należałoby tez zakazać samodzienej zmiany oleju?

  • 76. Data: 2014-07-26 23:31:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Jakub napisał:

    > Wystarczy przejechać się po krajach trzeciego świata, w których nie ma
    > takich przepisów, lub są martwe, żeby zobaczyć jak to świetnie działa.

    i do tych słów się odniosłem. Bo on zdaje się państwa w których są
    przepisy jak u nas nazywa "faszystowsko lśniące miasteczka"...

  • 77. Data: 2014-07-26 23:32:02
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "PiteR" <e...@f...pl> wrote in message
    > Jakiego gruzu?

    przepraszam - coś pokręciłem :-)

  • 78. Data: 2014-07-26 23:34:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    ..
    > A co do oleju - chyba ogólnie wiadomo, co sie ze zuzytym robi.

    Odwozi się przy okazji do warsztatu... biorą za darmo i bez gadania.

> [...]
    > wielokrotnie wiecej niz podczas złomowania?
    > To moze należałoby tez zakazać samodzienej zmiany oleju?

    W samochodzie jest dużo więcej takich substancji poza olejem...
    Oni po prostu nie chcą aby to trafiało na wysypisko śmieci.

  • 79. Data: 2014-07-26 23:37:31
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-07-26 23:34, Użytkownik Pszemol napisał:

    > Odwozi się przy okazji do warsztatu... biorą za darmo i bez gadania.

    > W samochodzie jest dużo więcej takich substancji poza olejem...
    > Oni po prostu nie chcą aby to trafiało na wysypisko śmieci.

    Te wiele to jeszcze tylko paliwo którego nikt nie będzie raczej
    wylewał na trawnik. Próbujesz naginać rzeczywistość do własnych
    teorii.

    Pozdrawiam

  • 80. Data: 2014-07-26 23:39:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > produkcyjnych, skutkujących odpadami właśnie.
    > Skąd pomysł, że ma to blokować możliwość sprzedania
    > RESZTY wraka, tak jak wychodzi z opisu w wątku?

    Często jest tak, że kupowanie komputerów, samochodów czy
    mebli do recyklingu jest nieopłacalną inwestycją z punktu
    widzenia czystego rachunku ekonomicznego dla tego
    pojedynczego przedsiębiorcy...
    Robi się więc pomoc w postaci przymusu skupu ale w to
    jest wliczone że oprócz złomu taki złomiarz dostanie też
    sprawny akumulator, sprawne reflektory i inne rzeczy które
    osobno sprzedane skompensują mu stratę jaką ma na interesie
    przyjęcia całego auta do rozbiórki i sortowania do recyklingu.
    Wyjmując te rodzynki z ciasta odbierasz mu tą część zysku.
    Rozumiesz?