  • 21. Data: 2017-12-15 10:05:25
    Temat: Re: Starość i młodość
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 13 Dec 2017 20:42:21 +0100, w <p0rvqt$o5q$1@dont-email.me>, ToMasz
    <t...@p...fm.com.pl> napisał(-a):

    > redmi 4x - 42 tyś w antutu - 600zł
    > s4(i9506) - 52 tys w antutu - 800zł nowy, ale używany już 350

    Ale i9506 to andek 4, więc już raczej prehistoria

  • 22. Data: 2017-12-19 17:38:48
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-12-12 o 18:27, Majka pisze:

    > Czy jest to słaba/stara konfiguracja do takiego użytkowania?

    Z moich obserwacji wynika, że min. 2GB RAM dają swobodę pracy.
    Oczywiście plus pamięć dodatkowa na pliki. Zainstalowane aplikacje
    przenosisz tam właśnie bo inaczej zatkasz każdą ilość RAMu.

    Procesor ma znaczenie ale sporo mniejsze. Jego wpływ widać w animacjach
    głównie (gry, elementy pulpitu) - wtedy potrafi przycinać. Dla stron
    WWW, emaili on ma niewielki wpływ na zachowanie się telefonu. A czemu
    tyle RAMu? Bo Android rozrzutny jest. W Windows otworzysz program,
    zamkniesz i RAM wraca. Na Androidzie użyłaś jakiejś aplikacji i będzie
    tkwiła w RAM aż Android ją zrzuci nie wiadomo kiedy. Dobrze to widać w
    aplikacjach monitorujących RAM. Nierzadko mam 70% wykorzystane a gdy
    uruchomię zwalnianie tego, co już niepotrzebne - zajętość spada np. do
    30%. Teraz wyobraź sobie jak to musiałoby (nie)działać przy 1GB RAM.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 23. Data: 2017-12-19 18:54:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Procesor ma znaczenie ale sporo mniejsze. Jego wpływ widać w
    >animacjach głównie (gry, elementy pulpitu) - wtedy potrafi przycinać.

    Takie przycinanie to swiadczy, ze procesor ma cos innego, duzego i
    wazniejszego do roboty.
    Odsmieca pamiec ?

> [...]
    >już niepotrzebne - zajętość spada np. do 30%. Teraz wyobraź sobie
    >jak to musiałoby (nie)działać przy 1GB RAM.

    Android by sam wyrzucil te niedawno uzywane aplikacje ?

    A z tego co piszesz ... skoro tak trzyma w pamieci, to i 2, i 3, i
    4GB w koncu zajmie.

    Za to na przelaczanie miedzy aplikacjami moze miec istotny wplyw,
    jesli rozrzutnosc nie pozwoli im sie zmiescic naraz w dostepnym RAM.

    Bo te stare telefony z malym RAM jakos dzialaja.
    No dobra ... jakos.

    J.

  • 24. Data: 2017-12-19 20:14:42
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-12-19 o 18:54, J.F. pisze:

    > Takie przycinanie to swiadczy, ze procesor ma cos innego, duzego i
    > wazniejszego do roboty.
    > Odsmieca pamiec ?

    Pewnie też, choć ten proces u mnie trwa może sekundę za pośrednictwem
    aplikacji sprzątającej. Nie sądzę by bez niej procesorek musiał walczyć
    w pocie czoła.

    > Android by sam wyrzucil te niedawno uzywane aplikacje ?

    Nie bardzo sobie z tym radzi. On woli pracować na 30% wolnej pamięci i
    się (prawie) dławić niż zwolnić to co niepotrzebne. Tak wynika z moich
    obserwacji. Zainstaluj sobie jakiś analizator pamięci. Sam zobaczysz.

    > A z tego co piszesz ... skoro tak trzyma w pamieci, to i 2, i 3,  i 4GB
    > w koncu zajmie.

    Nie aż tak drastycznie. W końcu coś tam zrzuci, ale bardzo niechętnie.

    > Za to na przelaczanie miedzy aplikacjami moze miec istotny wplyw, jesli
    > rozrzutnosc nie pozwoli im sie zmiescic naraz w dostepnym RAM.

    Oczywiste jest to, że jeśli z cache'ujesz wszystko, to wszystko to
    szybko nastąpi przełączenie. Sęk w tym, że:

    1. Żaden telefon nie ma i pewnie długo jeszcze nie będzie miał tyle RAMu.

    2. Ludzie raczej bardziej zwracają uwagę na to jak działa aplikacja
    przed nosem niż jak szybko można powrócić do poprzedniej.

    > Bo te stare telefony z malym RAM jakos dzialaja.
    > No dobra ... jakos.

    Hehe... właśnie. A to dlatego bo kiedyś aplikacje były malutkie. W tej
    chwili mogłyby nawet nie podołać z samym pobraniem współczesnej :-)
    Jakaś bardziej wypasiona gierka to np. 800MB.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 25. Data: 2017-12-22 09:51:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup

    >Pewnie też, choć ten proces u mnie trwa może sekundę za pośrednictwem
    >aplikacji sprzątającej. Nie sądzę by bez niej procesorek musiał
    >walczyć w pocie czoła.

    IMO to wolniejszy procesor po prostu by wolniej animowal.
    A jesli widac "zacina sie", to ma cos lepszego do roboty przez jakies
    100 mln rozkazow ...

> [...]
    >i się (prawie) dławić niż zwolnić to co niepotrzebne. Tak wynika z
    >moich obserwacji. Zainstaluj sobie jakiś analizator pamięci. Sam

    No taka ma strategie, ze nie nie wyrzucamy rzeczy z pamieci, bo sie
    jeszcze moga przydac.
    Ale czy te 30% czemus przeszkadza ?

> [...]

    >2. Ludzie raczej bardziej zwracają uwagę na to jak działa aplikacja
    >przed nosem niż jak szybko można powrócić do poprzedniej.

    Niektorzy zwracaja uwage i wybieraja wiecej RAM :-)

    Ale ja o czym innym - masz telefon z mala iloscia RAM, aktualnej
    aplikacji brakuje pamieci, to telefon wywala dane ... poprzednio
    uzywanej aplikacji.
    Masz telefon z duza iloscia ramu, to wywala dane aplikacji uzywanej
    powiedzmy cztery aplikacje temu.

    Gdzie tu roznica w predkosci ? Tak czy inaczej musi wywalic, wiec
    procesor zajety.
    Tzn jeden rdzen :-)

    >Hehe... właśnie. A to dlatego bo kiedyś aplikacje były malutkie. W
    >tej chwili mogłyby nawet nie podołać z samym pobraniem współczesnej
    >:-) Jakaś bardziej wypasiona gierka to np. 800MB.

    No, wiadomo, ze 800MB sie w 500MB nie zmiesci.
    (glowy nie dam czy ta java nie ma jakiegos swapa wbudowanego).

    Tym niemniej pare upgradow i ten stary telefon uzywa tych samych
    programow co nowy.
    Albo prawie tych samych. I dzialaja.
    To trzeba te gigabajty RAM czy nie trzeba ?

    J.

  • 26. Data: 2017-12-22 11:21:15
    Od: Bolko <s...@g...com>

> [...]
    > jesli rozrzutnosc nie pozwoli im sie zmiescic naraz w dostepnym RAM.
    >
    > Bo te stare telefony z malym RAM jakos dzialaja.

    Ja zastanawiam się kiedy się to skończy
    W tym momencie można kupić telefony chyba już z 16GB RAM.
    Mój komputer ma 8GB i do cywilnych rzeczy jest OK.

    Gdzie jest granica ?

  • 27. Data: 2017-12-22 11:32:32
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-12-22 o 09:51, J.F. pisze:

    > IMO to wolniejszy procesor po prostu by wolniej animowal.
    > A jesli widac "zacina sie", to ma cos lepszego do roboty przez jakies
    > 100 mln rozkazow ...

    Niekoniecznie tak jest.Niedawno był o tym wątek na grupie windowsowej.
    Zajęcie procesora 0% a system muli. Tu też mogą występować takie same
    efekty. Zresztą każdy z moich telefonów z pamięcią <2GB przycinał
    obowiązkowo po odpaleniu standardowego jak dla mnie zestawu aplikacji.
    Choćby nawet zwykły Chrome z N zakładkami plus K9 mail wystarczały aby
    za każdym razem to się działo. Jak dla mnie, na 90% to wina małej ilości
    RAM.

    > No taka ma strategie, ze nie nie wyrzucamy rzeczy z pamieci, bo sie
    > jeszcze moga przydac.
    > Ale czy te 30% czemus przeszkadza ?

    No temu, że jak sam napisałeś - CPU w trakcie działania kolejnej
    aplikacji, zamiast się nią zająć, to zajmuje się tym, czego nie widać -
    zwalnianiem pamięci przez 100 mln. rozkazów.

    > Niektorzy zwracaja uwage i wybieraja wiecej RAM :-)

    Frajerzy :-D

> [...]
    > uzywanej aplikacji.
    > Masz telefon z duza iloscia ramu, to wywala dane aplikacji uzywanej

    Nie wiem jak to działa. Pewnie jest jakiś swap, dynamiczne i stałe
    przydziały RAM itp. Patrząc w aplikację zarządzającą pamięcią w różnych
    telefonach jakie mam lub miałem, o różnej ilości RAM (zawsze
    przynajmniej 1GB), Android tak jakby procentowo trzymał zajętość. Nigdy
    nie widziałem zajętości na poziomie 80%. Prawie zawsze jest to 70%.
    Prawie zawsze daje się to zwolnić do poziomu 20-30% a to wahanie zależy
    głównie (jak zauważyłem) od ilości / rodzaju zainstalowanych aplikacji.
    Czysty system 20% a po zainstalowaniu mojego ulubionego zestawu... ok
    30% i lepiej się nie da.

    > Tym niemniej pare upgradow i ten stary telefon uzywa tych samych
    > programow co nowy.
    > Albo prawie tych samych. I dzialaja.
    > To trzeba te gigabajty RAM czy nie trzeba ?

    Tu mam zdecydowaną odpowiedź potwierdzoną empirycznymi obserwacjami:
    trzeba. Oczywiście jeśli jedyną aplikacją jest budzik i kalendarz, to
    system da radę nawet przy 1GB.

    Zresztą łatwo to było można zauważyć przy wcześniejszych wersjach
    Androida, gdzie było można decydować w jakiej pamięci aplikacja ma być
    zainstalowana (tzn. jej część). Gdy telefon zaczynał mulić, to bardzo
    pomagało klikanie w managerze aplikacji na każdej po kolei i
    przenoszenie danych na kartę, jeśli dana aplikacja pozwalała na taką
    konfigurację.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 28. Data: 2017-12-22 11:46:34
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-12-22 o 11:21, Bolko pisze:

    > Ja zastanawiam się kiedy się to skończy
    > W tym momencie można kupić telefony chyba już z 16GB RAM.
    > Mój komputer ma 8GB i do cywilnych rzeczy jest OK.
    >
    > Gdzie jest granica ?

    No więc właśnie.
    Choć jest pewne różnica miedzy kompem a Androidem. Ten pierwszy ma HD na
    dane, które w przeważającej tylko tam leżakują. Natomiast w tym drugim
    karta zewnętrzna (obojętne czy wbudowana czy wyjmowana) to ni pies ni
    wydra. Zainstalowane aplikacje są trochę na niej a trochę w RAM. W
    dodatku na kompie

    Po drugie gdy w kompie zamkniesz aplikację - RAM jest zwalniana
    natychmiast (przynajmniej pod Windows). Na Androidzie nie.

    To trochę wygląda jak mocno niedopracowana gospodarka zasobami na
    poziomie systemu. Malutki smartfon potrzebuje więcej RAM niż ogromny
    komputer. Chore...

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 29. Data: 2017-12-22 13:15:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Ja zastanawiam się kiedy się to skończy
    >W tym momencie można kupić telefony chyba już z 16GB RAM.
    >Mój komputer ma 8GB i do cywilnych rzeczy jest OK.
    >Gdzie jest granica ?

    Nie ma :-)

    No dobra, wydaje sie, ze ten ped elektroniki przyhamowal, i dalszego
    rozwoju nie bedzie ... ha ha - w czasach procesorow 33MHz pisalem tak
    samo :-)

    Gdzies tam byla kwestia procesorow - 32-bitowe adresuja efektywnie do
    4GB RAM, z roznymi rozszerzeniami troche wiecej, w telefonie w
    zasadzie wiecej nie trzeba.
    Ale pojawily sie te 64-bitowe, co na dzien dobry spowoduje rozrost
    programow i zapotrzebowanie na wiecej RAM :-)

    No i ciekawe - jesli postepu sprzetowego nie bedzie, to programisci
    zabiora sie za optymalizacje programow, czy raczej zaczna rozwijac
    mozliwosci ... najwyzej telefony beda wieksze :-)

    J.

  • 30. Data: 2017-12-22 13:28:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >dla mnie zestawu aplikacji. Choćby nawet zwykły Chrome z N zakładkami
    >plus K9 mail wystarczały aby za każdym razem to się działo. Jak dla

    Mozliwe, ale to mowisz jednak o dwoch aplikacjach

    >Nie wiem jak to działa. Pewnie jest jakiś swap, dynamiczne i stałe
    >przydziały RAM itp.

    Nie znam Androida na tyle, ale wydaje mi sie, ze swapu nie ma.
    Bo i gdzie.
    Ale pewnie sporo danych moze sobie wyrzucic z RAM (w ogole wyrzucic),
    i zaczytac od nowa w razie potrzeby.

> [...]
    > zajętości na poziomie 80%. Prawie zawsze jest to 70%. Prawie zawsze
    > daje się to zwolnić do poziomu 20-30% a to wahanie zależy

    Mozliwe ze taka polityka - przy 70% zajetosci zacznij czyscic pamiec,
    zeby byla w gotowosci.

    >Tu mam zdecydowaną odpowiedź potwierdzoną empirycznymi obserwacjami:
    >trzeba. Oczywiście jeśli jedyną aplikacją jest budzik i kalendarz, to
    >system da radę nawet przy 1GB.

    No wiesz, patrze np na yanosika. Mapy, obrazki, reklamy - troche
    pamieci to potrzebuje.
    Dziala na 2GB, ale dziala tez na 512MB.
    A przeciez jak czlowiek jedzie, to inne aplikacji nie uzywa :-)

    Gdzies tam jest strategia tych aplikacji - kazda moze miec "czesc
    rezydentna", aby dzialac w tle, ona sie chyba/miejmy nadzieje stara
    trzymac malo danych w pamieci, ale potem sie okazuje, ze niby nic nie
    uruchomiles, a 20 procesow cos robi i pamiec zajmuje ...

> [...]
    >bardzo pomagało klikanie w managerze aplikacji na każdej po kolei i
    >przenoszenie danych na kartę, jeśli dana aplikacja pozwalała na taką

    Ale to IMO inna pamiec, a wiec inny problem.
    Cache na dane Chrome za maly ?

    Tak nawiasem mowiac to ciekaw jestem czy karta nie jest wolniejsza niz
    wewnetrzna pamiec flash, i czy to sie jakos bardzo objawia, czy tylko
    przy starcie programu.

    J.