  • 41. Data: 2017-12-23 00:19:16
    Temat: Re: Starość i młodość
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 22 Dec 2017 21:52:18 +0100, Marek S napisał(a):

    > No już nie przekomarzaj się ;-)
    > Bez problemu i bez opóźnień edytowałem w Photoshopie RAWy po 24MB+ każdy
    > mając ich po kilka na raz otwartych. Czas przeszły bo 16GB obecnie
    > używam i tylko ze względu na rendering 3D.

    A czy to takie dziwne ze kilka plikow po 24MB sie miesci w 8GB ?

    Odpal Egde i Mozille, popracuj pare dni, to zobaczysz jak sie zatka
    :-)

    > Photoshop dla Androida + tablet + warstwy. O 3D Studio Max nawet nie
    > wspomnę :-D

    Ale Chrome dziala podobnie. Otworz 50 stron i zobacz ile pamieci
    zajmuje.

    J.

  • 42. Data: 2017-12-23 00:28:12
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 22 Dec 2017 18:56:13 +0100, w <p1jh0n$57p$1@node2.news.atman.pl>,
    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(-a):

    > Zapotrzebowanie na RAM powoduje chory system który nie pozwala
    > użytkownikowi zamknąć niepotrzebny program i zwolnić pamięć jaką zajmuje.

    A to raczej żaden problem, wystarczy tweak ustawień systemowych. Są programy do
    tego w GP.

  • 43. Data: 2017-12-23 00:32:08
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 22 Dec 2017 11:54:40 -0800 (PST), w
    <d...@g...c
    om>, Bolko
    <s...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    om>, Bolko

    > z allegro po filtrze
    > https://allegro.pl/kategoria/telefony-komorkowe-165?
    pamiec-ram=16%20GB&order=m

    Eee, jaka to RAM...

  • 44. Data: 2017-12-23 00:34:27
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-12-22 o 20:56, J.F. pisze:

    > Moze sobie chciec. jeszcze pare lat temu przemysl mogl mu go
    > dostarczyc, a teraz postep niewielki, i nie moze.

    Ty to chyba w jakiejś innej rzeczywistości żyjesz niż inni.
    Są większe ekrany niż kilka lat temu, są większe gabarytowo
    obudowy (z powodów ekranów 6 calowych).
    Nawet są szybsze i pod względem prędkości przesyłu danych
    jak i pod względem teoretycznej mocy obliczeniowej.

    > Alez w ogolnosci rzecz biorac pozwala.
    > A jesli nie zaleca ... kiedys sam bedzie zamykal/wywlaszczal, to
    > wydaje mi sie, ze nie z tego zapotrzebowanie sie bierze.

    Dlaczego "się wydaje", sprawdź osobiście.

    > duze ekrany sa fajne ... ale jest granica sensownej wielkosci
    > telefonu. I juz duzo wieksze nie beda :-)

    No nie wiem, dla mnie ta granica wynosiła 4 cale, teraz masz już
    sześcio calowce i nie liczył bym że to górna granica.

    > Przy dobrym systemie akumulator powinien starczyc na dlugo.

    Gówno prawda. Większy ekran, mocniejszy procesor lub z wieloma
    rdzeniami i akumulator musisz dać sporo większy.
    Do tego pierdylion jakże ważnych aplikacji które muszą działać
    w tle. Żaden dobry system tego nie zrównoważy.

    Pozdrawiam

  • 45. Data: 2017-12-23 00:49:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Dec 2017 00:34:27 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Ty to chyba w jakiejś innej rzeczywistości żyjesz niż inni.
    > Są większe ekrany niż kilka lat temu, są większe gabarytowo
    > obudowy (z powodów ekranów 6 calowych).

    6 cali to znow nie tak wiele wiecej niz 5 cali.
    Za to wieksze ekrany juz byly w tabletach, wiec gdzies tu bedzie
    konsensus :-)

    > No nie wiem, dla mnie ta granica wynosiła 4 cale, teraz masz już

    Na 5" wiecej widac i latwiej klawiature wciskac :-)

    > sześcio calowce i nie liczył bym że to górna granica.

    przestanie wchodzic do kieszeni, to przestana kupowac ... albo zaczna
    wieksze kieszenie szyc :-)

> [...]
    > Do tego pierdylion jakże ważnych aplikacji które muszą działać
    > w tle. Żaden dobry system tego nie zrównoważy.

    Ale telefon wiekszosc czasu spoczywa gdziew w kieszeni.
    I wtedy aplikacje powinny go malo obciazac :-)

    J.

  • 46. Data: 2017-12-23 06:21:22
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-12-23 o 00:49, J.F. pisze:

    > 6 cali to znow nie tak wiele wiecej niz 5 cali.
    > Za to wieksze ekrany juz byly w tabletach, wiec gdzies tu bedzie
    > konsensus :-)

    Nie będzie. Albo tablet ma baterię jak laptop albo ma gówniany (jak
    telefon) czas pracy.

    > Na 5" wiecej widac i latwiej klawiature wciskac :-)

    Na dwu calowym z rysikiem i bez ekranu pojemnościowego była większa
    precyzja niż dziś na pięciocalowym.

    > przestanie wchodzic do kieszeni, to przestana kupowac ... albo zaczna
    > wieksze kieszenie szyc :-)

    Ja twierdze że pięcio calowce to bardzo fajne damskie telefony.
    Damskie bo do noszenia nadaje się tylko damska torebka.
    I zaraz odezwie się kilku udowadniających że nie mam racji
    bo oni maja już sześcio calowe i nosi się im wygodnie bez damskiej
    torebki.

    > Ale telefon wiekszosc czasu spoczywa gdziew w kieszeni.
    > I wtedy aplikacje powinny go malo obciazac :-)

    Jak jest uśpiony w kieszeni to nie powinny obciążać akumulatora
    ani RAMu. A jest jak jest: błędne założenie doprowadziło że RAM
    zżera program zainstalowany i tylko raz uruchomiony. A akumulator
    zżerają aplikacje które cię śledzą, obserwują, monitorują i
    cała reszta która musi działać żeby ci coś zaproponować czy
    poinformować nawet przy uśpionym telefonie.

    Jak wyszła wielka kicha to "tfurcy" tego systemu zaczynają
    dodawać narzędzia np. do blokowania działalności części
    programów.

    Pozdrawiam

  • 47. Data: 2017-12-23 17:58:19
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-12-23 o 00:15, J.F. pisze:

    > Z drugiej strony - jeden na ekranie.

    Ekhm... tu masz przykład dwóch z czapy wylosowanych na 1 ekranie z
    mojego telefonu :-D

    https://drive.google.com/file/d/1pa4xaB2JbPeNLZ5aADG
    9nXxjinYcDE-H/view?usp=sharing

    To dygresja. A wracajac do wątku, popatrz w statystyki zużycia energii
    przez Twój telefon. Znajdziesz tam zapewne kilka pozycji, których "nie
    używałeś". Głównie systemowych.

    > A moze korek na glownej :-)

    Wirtualny :-D
    Aczkolwiek mówi się, że w najnowszej wersji Yanosika, wirtualne korki
    wygenerowane przez tą aplikację będzie można uploadować na rzeczywistą
    jezdnię :-D :-D

    > Tylko nie do konca wiadomo czy to z powodu RAM.

    Owszem, ale to pierwsza rzecz, która może być tego powodem i której nie
    należy ignorować. Na moich telefonach nigdy nie zdarzyło się aby
    czkawka, pady aplikacji itp miały inny podkład niż koniec RAMu. Właśnie
    w tamtych czasach posadziłem sobie monitor RAMu aby móc przewidzieć
    problemy i zadziałać zanim wystąpią. Obecnie przy 3GB a wcześniej przy
    2GB okazał się zbędny przy moim stylu używania smartfona.

    > Jezdze z yanosikiem i wiem ze pokazuje. Moge Ci screena zrobic :-)

    Tylko totalnie zabetonowane i niekoniecznie w chwili gdy to ma miejsce.
    Często są to dane historyczne. Pewnie z bazy IPNu je pobiera :-D

    Gdy jedziesz ulicą 10km/h to będzie ona pusta w/g Yanosika.

    > Moze to jakas mala uliczka i nie ma tam zadnego uzytkownika.
    > Moze cos sie uszkodzilo. A moze RAM zabraklo :-)

    Tak, uszkodził się deweloper aplikacji :-D Z pewnością czegoś mu
    zabrakło. Nie wiem tylko czy RAMu czy jointa :-D

    Nie musisz robić screenshotów bo właśnie wyręczyłem Ciebie. Jest znany
    przejazd kolejowy w Gdyni na Puckiej, na którym oczekiwanie 20-40
    minutowe jest czymś normalnym. Nawet w środku nocy to nie rzadkość.
    Właśnie teraz jest tam kolejka aut w obu kierunkach. Wyznaczyłem trasę w
    Yanosiku tak, aby przez ten odcinek przechodziła. Zrobiłem zoom chyba
    maksymalny (nie pamiętam). Oto jego wskazanie:

    https://drive.google.com/file/d/17UMt4zlu608ib4W8b63
    vAF2cA7s4kxH7/view?usp=sharing

    Google pokazują to tak:

    https://drive.google.com/file/d/1yM20k7WqegN7C_ko3ld
    3s9TUyA_gmKrt/view?usp=sharing

    Pojedziesz z Yanosikiem - przejedziesz odcinek kilku km o 30 minut
    dłużej. Właśnie m.in. takie sytuacje mam głównie na myśli. Zresztą
    wszystkie inne są nie mniej dokuczliwe.

    > A - jedna uwaga - pokazuje na wyznaczonej trasie.

    Nie tylko. Na niewyznaczonej sygnalizuje korki na szaro. Pewnie dlatego
    tego nie zauważyłeś :-D Wcale się nie dziwię bo sam to odkryłem
    zastanawiając się dlaczego fragmenty ulicy są pogrubione. Kolejne brawa
    dla programistów Yanoisikowej nawigacji. Kłopot ze zrozumieniem tej
    sygnalizacji miałem ponieważ początkowo nie dostrzegałem korelacji
    pomiędzy fizycznym korkiem a Yanosikowym wyszarzeniem. Sygnalizacja
    korków mówi "tu jest lub był jakiś czas temu korek". Przy czym mianem
    korka jest bezruch aut wyłącznie. Pewnie gdy g-sensor zadziała w
    Yanosiku, to korek nie będzie sygnalizowany. A gdy zacznie być
    sygnalizowany, to zniknie dopiero gdy IPN go przekaże do archiwum :-D

    > Poza trasa lub bez trasy - pokazuje tylko w duzym zoomie.

    No dobrze - przestań już mnożyć warunki jak zmusić Yanosika do
    pokazywania korków bo i tak takiej ich masy nie zapamiętam :-D :-D
    Musiałem to powiedzieć :-D

    Dobra, teraz robię się patetyczny i mówię jak jest. Widzisz, gdy jeżdżę
    po "swoich" okolicach to nigdy nie uruchamiam nawigacji w sensie
    prowadzenia do miejsca docelowego. Ale chcę mieć informację czy na
    trasie nie ma korków. Odpalam mapy Google w trybie samochodowym (nie
    wiem czy wiesz, że można wyciągnąć na pulpit ikonkę tego trybu, fajna
    rzecz), mapa ustawia się zgodnie z GPS i przeglądam sobie wygodnie całą
    okolicę. Zero warunków. Zoom dowolny, trasa niewyznaczona.

    > Nie mam problemow. Moze znow za malo RAM :-)

    Nie RAM tylko jointów u programisty :-D
    Efektu nie zademonstruję bo video musiałbym nagrać. Wygląda to tak, że
    dojazd mówi, że mam jeszcze kawał drogi do przecznicy a chwilę później,
    że już za jest późno. Tak jakby nieliniowo następowało prowadzenie. Gdy
    dwie przecznice są obok siebie to uważnie musiałem przyglądać się
    nawigacji aby wiedzieć gdzie skręcić. Efekt wyraźnie widać przy
    zestawieniu Yanosika z chyba jakąkolwiek inną nawigacją. W aucie
    zastępczym używałem często Yanosikowej. Przestawienie się z wbudowanej
    lub z Googlowej (obie tak samo sygnalizują) na w/w tworzy spory problem
    ze zrozumieniem tych konkretnych wskazań.

    > Ale to jest wlasnie z flash a nie z RAM.
    > Czasem z czesci flash zwanej "pamiecia wewnetrzna".

    Mogę używać złego słownictwa bo trochę tego nie ogarniam - przyznaję
    się. Wyjaśnij mi o co tu chodzi. Załóżmy najtrudniejszy przypadek. Mamy
    telefon ze slotem na kartę SD. Oczywiście sam telefon musi mieć RAM.
    Instalujemy aplikację przy wyjętej SD. Działa ona normalnie, ilość
    dostępnej pamięci ubyła. Teraz wkładamy SD, przenosimy aplikację na SD.
    Ilość dostępnej pamięci wzrosła ale mniej niż po odinstalowaniu
    aplikacji. Wyciągamy SD. Aplikacja jest zainstalowana ale nie uruchomi
    się. Czyli fizycznie jest częściowo na SD.

    Moje pytanie brzmi: gdzie fizycznie w pierwszym przypadku była
    zainstalowana aplikacja? Skąd są przenoszone dane na SD?

    Mylnie to coś RAMem nazywam (jakimś tajemniczo podtrzymywanym) choć
    zachowuje się jak flash lecz w tajemniczy sposób wpływający na ilość
    dostępnej pamięci. Czy telefon z kartą SD ma de facto 2 flashe?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 48. Data: 2017-12-23 21:01:28
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-12-23 o 00:19, J.F. pisze:

    > A czy to takie dziwne ze kilka plikow po 24MB sie miesci w 8GB ?

    To Ty napisałeś, że 8GB dla W10 to za mało w W10 a nie ja :-)

    Chciałem pokazać, że duża aplikacja z dużym plikiem danych niewiele z
    tej przestrzeni skubnie a co dopiero zwykłe Wordy itp. Otwarty w
    Photoshopie RAW 24MB to nie 24MB lecz 0.8GB i to przed jego edycją (a
    więc pamiętaniem kroków historii dla Ctrl Z). Sam Photoshop bez niczego
    to aż 0.6GB. Każde pociągnięcie dużym pędzlem pożera 100MB. Mimo to
    spokojnie da się dokończyć dzieło bez wykorzystania RAMu

    > Odpal Egde i Mozille, popracuj pare dni, to zobaczysz jak sie zatka
    > :-)

    Nie dam rady bo spać muszę od czasu do czasu :-) A nawet w ciągu dnia
    pracy wielokrotnie zamykam przeglądarkę, choć jest ona moim narzędziem
    pracy. Tak więc pamięć się zwalnia. Jeśli po parę dni trzymasz
    pootwierane programy, otwierasz mnóstwo zakładek w browserach, to
    faktycznie cuda mogą się dziać z wykorzystaniem RAM. Nie ma takiej jej
    ilości, której nie da się zatkać :-D

    > Ale Chrome dziala podobnie. Otworz 50 stron i zobacz ile pamieci
    > zajmuje.

    50 stron??? Wow. Ogarniesz je wszystkie? Dla mnie 3-4 zakładki to dużo.
    Więcej mam w ulubionych - ładuję kiedy potrzebne.

    Czy to nie akademickie eksperymenty? Można też jedną stronę otworzyć z
    odpowiednio napisanym JS, który będzie pożerał coraz więcej pamięci. Nie
    o to przecież chodzi. Miałem na myśli normalną pracę z komputerem.

    A tak z innej beczki (i z humorem): dałem przykład obróbki grafiki jako
    ekstremalnie pamięciożernego procesu ale widzę, że potrafisz mnie
    przebić zwykłą przeglądarką internetową. Jestem pod wrażeniem :-D Pewnie
    notatnikiem też by Ci się udało wklejając treści z tych 50 witryn :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 49. Data: 2017-12-24 09:32:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 23 Dec 2017 17:58:19 +0100, Marek S <p...@s...com> wrote:
    > dostępnej pamięci ubyła. Teraz wkładamy SD, przenosimy aplikację na
    > SD.
    > Ilość dostępnej pamięci wzrosła ale mniej niż po odinstalowaniu

    Bo nie wszystkie pliki aplikacji są przenoszone na SD. Z reguły te
    największe ale nie koniecznie.

    > Moje pytanie brzmi: gdzie fizycznie w pierwszym przypadku była
    > zainstalowana aplikacja? Skąd są przenoszone dane na SD?

    Jest jeden flash podzielony na kilka partycji, aplikacje instalowane
    są w tzw. pamięci telefonu (czasami nazywana wewnętrzna), jest
    jeszcze pamięć dostępna na pliki użytkownika (zdjęcia, muzyka itp).
    Ta pamięć może być osobnym FSem ale może też być fragmentem jednego
    FSa z wydzieloną gałęzią (podobnie jak chroot), stąd pliki
    użytkownika w takiej konfiguracji będą zabierać miejsce na aplikacje.

    > Czy telefon z kartą SD ma de facto 2 flashe?

    No dwa, ten wew. telefonu i karta SD.
    Fizycznie flashy może być kilka ale wszystkie mogą być spięte w jeden
    VFS (jedną strukturę katalogów).

    --
    Marek

  • 50. Data: 2017-12-25 22:01:54
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 24.12.2017 o 09:32, Marek pisze:

    > No dwa, ten wew. telefonu i karta SD.
    > Fizycznie flashy może być kilka ale wszystkie mogą być spięte w jeden
    > VFS (jedną strukturę katalogów).

    Dzięki :-) Wszystko jasne :-)

    --
    Pozdrawiam,