  • 31. Data: 2017-11-24 04:12:20
    Temat: Re: Staruszek
    Od: "Frolko" <h...@k...pl>

    news:5a171f68$0$650$65785112@news.neostrada.pl...

    > Jedyne z czym miałem problem po przesiadce na automat, to wciskanie
    > lewej nogi w podłogę i notorycznie gasnący silnik na dojeździe do
    > skrzyżowania
    > jak siadałem w manualu. Ale pomylić gaz z hamulcem, to tylko idiota może.

    Cały czas jeździłem manualem. Kiedyś jechałem automatem w korku.
    Przy którymś dojeździe zagapiłem sie i musiałem szybko hamować.
    Odruchowo nacisnąłem pedal sprzegła, oczywiście sprzegła nie było,
    lewa noga nacisnęła hamulec. Samochód stanął dęba, z tyłu doleciał
    pisk opon i za chwilę z tyłu przyleciał facet z mordą do mnie.
    Oczywiście, przeprosiłem go.
    Wcześniej tym automatem przejechałem ok. 100 km w normalnym
    miejskim ruchu i incydentow nie było.

  • 32. Data: 2017-11-24 06:52:23
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Friday, November 24, 2017 at 5:20:13 AM UTC+10, cef wrote:

    > banialuki nie uwierzył. W automacie używa się jedynie prawej nogi
    > i tryb używania pedałów gaz-hamulec jest taki jak w każdym innym aucie.

    No wlasnie duzo ludzi w ASB jezdzi "na dwie stopy".

  • 33. Data: 2017-11-24 07:14:14
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-24 o 04:12, Frolko pisze:
> [...]
    > Przy którymś dojeździe zagapiłem sie i musiałem szybko hamować.
    > Odruchowo nacisnąłem pedal sprzegła, oczywiście sprzegła nie było,

    Masz złe odruchy. Po co naciskasz sprzęgło jak chcesz hamować?

  • 34. Data: 2017-11-24 07:20:09
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-24 o 06:52, Iguan_007 pisze:

    > No wlasnie duzo ludzi w ASB jezdzi "na dwie stopy".

    Na to nie wpadłem, ale po prostu jeżdżą tak i nie wiedzą jaki pedał mają
    pod którą nogą, to faktycznie mogą naciskać losowo pedały.

  • 35. Data: 2017-11-24 07:37:54
    Od: p...@g...com

    --Ale pomylić gaz z hamulcem, to tylko idiota może.

    jak bedziesz mial 92 pacierze na liczniku to inaczej zaspiewasz :-)

  • 36. Data: 2017-11-24 07:52:36
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-24 o 07:37, p...@g...com pisze:
    > --Ale pomylić gaz z hamulcem, to tylko idiota może.
    >
    > jak bedziesz mial 92 pacierze na liczniku to inaczej zaspiewasz :-)

    Być może, choć trudno jest mi to sobie wyobrazić.
    Naciskanie odpowiedniego pedału, to są nawyki.
    i teoretycznie to nie powinno zmieniać się na starość.,
    Ale jak widać przytrafia się to głównie osobom starszym i blondynkom,
    więc może wiek jest tylko dopełnieniem podstawowej przyczyny.

  • 37. Data: 2017-11-24 08:44:37
    Od: p...@g...com

    --Być może, choć trudno jest mi to sobie wyobrazić. Naciskanie odpowiedniego pedału,
    to są nawyki. i teoretycznie to nie powinno zmieniać się na starość.

    nawyki to ma raczej z manuala a jechal autem z ASB

    --Ale jak widać przytrafia się to głównie osobom starszym i blondynkom,
    więc może wiek jest tylko dopełnieniem podstawowej przyczyny.

    statystyka mowi ze raczej nie bedziesz mial okazji tego sprawdzic ale trzymam kciuki
    :-)

    https://www.o2.pl/artykul/jak-dlugo-zyja-polacy-w-ty
    ch-wojewodztwach-warto-zamieszkac-5999329778541185a

  • 38. Data: 2017-11-24 08:53:28
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2017-11-23 o 12:41, J.F. pisze:
    > ASB chyba warunkiem samoczynnego parkowania

    Nie, manuale nadają się do tego dokładnie tak samo :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 39. Data: 2017-11-24 09:22:19
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-24 o 08:44, p...@g...com pisze:
    > --Być może, choć trudno jest mi to sobie wyobrazić. Naciskanie odpowiedniego
    pedału, to są nawyki. i teoretycznie to nie powinno zmieniać się na starość.

    > nawyki to ma raczej z manuala a jechal autem z ASB

    Co to zmienia w kwestii nawyków?
    Jak ktoś ma za mały mózg, to mu nie pomoże
    nawet jak miałby automat do wszystkiego w samochodzie.

> [...]
    kciuki :-)

    > https://www.o2.pl/artykul/jak-dlugo-zyja-polacy-w-ty
    ch-wojewodztwach-warto-zamieszkac-5999329778541185a

    Nie mogę zobaczyć, bo jakieś reklamy chce żebym oglądał, ale wierzę na
    słowo :-)

  • 40. Data: 2017-11-24 09:24:33
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 24 Nov 2017 07:14:14 +0100, cef

    > Masz złe odruchy. Po co naciskasz sprzęgło jak chcesz hamować?

    Przeczytaj co napisał -- to było szybkie "awaryjne" hamowanie a przy takim
    zawsze się wciska sprzęgło. W każdym razie ja wciskam w takiej sytuacji i
    absolutnie nie uważam tego za "zły nawyk". Co innego przy normalnym
    hamowaniu gdzie silnik pomaga zwolnić -- ale ponownie, nie o takiej
    sytuacji jest mowa.

    --
    Pozdor
    Myjk