  • 1. Data: 2017-11-22 23:30:29
    Temat: tradycyjnie, kto ma pierwszenstwo?
    Od: s...@g...com

    Taka sytuacja:
    https://www.google.pl/maps/@53.1297222,17.9781332,3a
    ,66.8y,115.24h,83.13t/data=!3m4!1e1!3m2!1svmi6utvUpY
    nFaVXDCxR_Vg!2e0

    tak jak na powyższym widoku, stoje na tej wąskiej grunwaldzkiej i chce jechać w lewo
    za sygnalizator i dalej w prawo grunwaldzka. Czyli w praktyce prosto ale juz po
    grunwaldzkiej szerokiej.

    Jednoczesnie zapala sie zielone skrecajacym w lewo z szerokiej grunwaldzkiej i
    zielona strzalka na sygnalizatorze przy wąskiej (ten widoczny na widoku z google).

    Moja interpretacja:
    To są dwa osobne skrzyżowania. Stojąc tak jak pokazuje widok, ustepuje pierwszenstwa
    tym po prawej z kanałowej.
    Ci z szerokiej grunwaldzkiej wjeżdzają i mają mnie po prawej więc ustąpic powinni.

    W praktyce jest inaczej. Ci co stoją tak jak kierunek widoku czekaja na wszystkich i
    dopiero jadą.
    I jak tak zazwyczaj jechalem ale dzis chcialem z ciekawosci sprawdzic jak sytuacja
    wygląda i zostalem obtrąbiony :)

    A więc jak szanowna grupa sądzi?
    Czy ten zestaw skrzyzowań jest jakis magiczny ze ludzie oddaja pierwszeństwo czy
    jednak interpretacja jest błędna?

  • 2. Data: 2017-11-23 00:52:26
    Temat: Re: tradycyjnie, kto ma pierwszenstwo?
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2017-11-22 o 23:30, s...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > A więc jak szanowna grupa sądzi?
    > Czy ten zestaw skrzyzowań jest jakis magiczny ze ludzie oddaja pierwszeństwo czy

    Formalnie, to Twoja interpretacja jest poprawna, pomimo tego, że
    nieintuicyjna dla większości kierowców.
    Dla mnie jednak to skrzyżowanie jest źle oznakowane, ponieważ brakuje
    znaków, które jednoznacznie wskazywałyby pierwszeństwo - bez domysłów i
    różnych interpretacji.

    Tu masz przykład z Grochowskiej w DC.

    https://www.google.pl/maps/@52.2439091,21.0959109,3a
    ,75y,299.16h,93.53t/data=!3m6!1e1!3m4!1scQKmn8CJ4fX2
    0Z-vdCtX8w!2e0!7i13312!8i6656

    Tak zwana mała Grochowska, na której stoimy, ma na wszystkich
    skrzyżowaniach "Ustąp pierwszeństwo". Duża Grochowska, dwupasmówka po
    lewej stronie za torami, ma zaraz po zjeździe w prawo znak A-6b:

    https://www.google.pl/maps/@52.2439186,21.0952832,3a
    ,37.5y,46.71h,89.22t/data=!3m6!1e1!3m4!1svwOtnfdlxxy
    PExZvFWMEKw!2e0!7i13312!8i6656

    yabba

  • 3. Data: 2017-11-23 07:06:35
    Od: LinFanQri <x...@g...com>

    W dniu 22.11.2017 o 23:30, s...@g...com pisze:

    > A więc jak szanowna grupa sądzi? Czy ten zestaw skrzyzowań jest jakis
    > magiczny ze ludzie oddaja pierwszeństwo czy jednak interpretacja jest
    > błędna?

    Bydgoszcz... tego nie ogarniesz. Gdzie nie trzeba... tam postawią tuzin
    znaków żeby przypadkiem Ci się nie nudziło podczas jazdy. A gdzie jest
    sytuacja "sporna" tam "zapomną" rozjaśnić sytuację.

    Faktycznie masz rację. Czyli pewnie byłbym z tych co by Ciebie obtrąbili :)

    Pozdrawiam z Bydgoszczy :)

  • 4. Data: 2017-11-23 08:13:13
    Od: p...@g...com

    --Stojąc tak jak pokazuje widok, ustepuje pierwszenstwa tym po prawej z kanałowej.

    to jest raczej elementarz

    --Ci z szerokiej grunwaldzkiej wjeżdzają i mają mnie po prawej więc ustąpic powinni.

    ziew :-)
    http://www.nto.pl/moto/art/4091771,przepisy-ruchu-dr
    ogowego-pamietaj-o-prawej-rece,id,t.html

    -- I jak tak zazwyczaj jechalem ale dzis chcialem z ciekawosci sprawdzic jak sytuacja
    wygląda i zostalem obtrąbiony :)

    od klaksonu sie nie umiera :-)

    --Czy ten zestaw skrzyzowań jest jakis magiczny ze ludzie oddaja pierwszeństwo czy
    jednak interpretacja jest błędna?

    wczesniej jest skrzyzowanie ze Staroszkowa, zadnego oznakowania czyli rownorzedne
    ciekawe czy tam tez magia dziala ?

  • 5. Data: 2017-11-23 08:54:21
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 23 listopada 2017 07:20:03 UTC+1 użytkownik LinFanQri napisał:

> [...]
    > sytuacja "sporna" tam "zapomną" rozjaśnić sytuację.
    >
    > Faktycznie masz rację. Czyli pewnie byłbym z tych co by Ciebie obtrąbili :)

    hehe, również pozdrawiam :)
    w praktyce jeden znak ustąpi pierwszeństwa dla mnie by wystarczyl.
    Nawet bez komplementarnego "droga z pierwszeństwem".

    Ale fascynuje mnie ze wiekszosc intuicyjnie ustępuje pierwszeństwa bezkolizyjnie a ci
    z głównej dosyć ochoczo z tego korzystają :)

  • 6. Data: 2017-11-23 08:57:02
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 23 listopada 2017 08:13:15 UTC+1 użytkownik p...@g...com
    napisał:
> [...]
    jednak interpretacja jest błędna?

    > wczesniej jest skrzyzowanie ze Staroszkolna, zadnego oznakowania czyli rownorzedne

    A wiesz ze pewnie tez.
    Dalej z drugiej strony wiaduktu jest taka droga równorzędna i wjazdy z głównej
    grunwaldzkiej i tam też magia "prosta - musi byc z pierwszeństwem" chyba dziala :)

  • 7. Data: 2017-11-23 08:59:18
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 23 listopada 2017 00:52:31 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
> [...]
    >
    > https://www.google.pl/maps/@52.2439186,21.0952832,3a
    ,37.5y,46.71h,89.22t/data=!3m6!1e1!3m4!1svwOtnfdlxxy

    Heh to miejsce też znam :)
    Ale rzeczywiscie troche lepiej oznakowane. W sensie ze bardziej adekwatnie do
    popularnej intuicji :)

  • 8. Data: 2017-11-23 10:16:15
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 22 Nov 2017 14:30:29 -0800 (PST), w
    <a...@g...c
    om>, s...@g...com
    napisał(-a):

    > A więc jak szanowna grupa sądzi?

    A zapytaj w urzędzie czy ta wąska Grunwaldzka nie jest przypadkiem drogą
    wewnętrzną (czyli nie jest publiczną).
    a) nie jest = problem pozostaje
    b) jest = to ochrzanić za brak oznakowania

  • 9. Data: 2017-11-24 23:56:38
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 23.11.2017 o 08:54 <s...@g...com> pisze:

    > Ale fascynuje mnie ze wiekszosc intuicyjnie ustępuje pierwszeństwa
    > bezkolizyjnie a ci z głównej dosyć ochoczo z tego korzystają :)

    Bo pewnie mało kto podejrzewa, że tuż za skrzyżowaniem jest już kolejne
    skrzyżowanie.
    A może ta mała Grunwaldzka to dojazd do obiektów albo inny twór niebędący
    drogą?

    --
    SW3
    ----

  • 10. Data: 2017-11-26 00:43:51
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 25 listopada 2017 21:28:56 UTC+1 użytkownik SW3 napisał:

    > Bo pewnie mało kto podejrzewa, że tuż za skrzyżowaniem jest już kolejne
    > skrzyżowanie.
    > A może ta mała Grunwaldzka to dojazd do obiektów albo inny twór niebędący
    > drogą?

    Ta mała jest po prostu równoległa droga i nazywa sie tak jak ta szersza. Ma
    skrzyzowania z innymi drogami, zadnych znaków dróg wewnętrznych czy braku przejazdu.

    Dla mnie najwazniejsze w tym wszystkim jest to ze dla kierunku z widoku na tej
    wąskiej drogi nie ma znaku ustap pierwszeństwa. Ja nie musze wiedzieć co myślą ci
    skręcający z szerokiej grunwaldzkiej. Ja mam wiedziec komu ustapić. A ci z lewej
    nijak pod ustąpienie nie podpadają.

    Ta droga pokazuje ze jednak kierowcy w Bydgoszczy nie należą do nieostrożnych. bo
    stłuczki tam nigdy nie widzialem :)