  • 81. Data: 2017-11-25 01:25:17
    Temat: Re: Staruszek
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-11-24 o 22:52, cef pisze:

    > Wiesz, nawet na tej grupie oczekuję, że jest jakiś poziom dyskusji.
    > Chciałeś się przyczepić, to się przyczepiłeś.
    > A merytorycznie w temacie nic.

    Jakie oczekiwania może mieć ktoś kto pisze coś innego niż miał
    na myśli?

    > PS
    > Ty też hamujesz radiem? :-)
    > (uprzedzam, że nie chodzi mi bezpośrednio o radio
    >  i zakładam, że jesteś inteligentny)

    Nie.

    Strzeliłeś byka to przeproś i odpuść zamiast się pogrążać
    i udowadniać wszystkim że nie jesteś aż takim tumanem jak
    się przedstawiłeś. Albo i nie. Udowadniaj że jesteś.

    Pozdrawiam

  • 82. Data: 2017-11-25 08:18:31
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-25 o 01:25, RadoslawF pisze:

    > Nie.
    >

    > Strzeliłeś byka to przeproś i odpuść zamiast się pogrążać
    > i udowadniać wszystkim że nie jesteś aż takim tumanem jak
    > się przedstawiłeś. Albo i nie. Udowadniaj że jesteś.

    Niczego nie strzeliłem i nie możesz zaprzeczyć, że hamuje się hamulcem
    a inne pedały to można sobie naciskać dodatkowo i przypominam, że mówimy
    o hamowaniu awaryjnym. Po pierwsze więc na razie nie ma mowy o
    przeprosinach a po drugie co do strzelania byka i przepraszania akurat
    jesteś ostatnią osobą, która
    w stosunku do mnie powinna wyciągać taki argument.
    Czy to nie Ty wysyłałeś mnie z kwiatami do nauczycielki w sprawie
    stawiania spacji na końcu zdania przed znakiem zapytania?

  • 83. Data: 2017-11-25 08:25:29
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-25 o 01:16, RadoslawF pisze:

    > Dla istoty sprawy bez znaczenia jest twoja opinia że wciskanie
    > więcej niż jednego pedału rozprasza.
    > Zafiksowałeś się na popierdółce i wymyślasz niby prawdy na poparcie
    > swojego zdania.

    To nie popierdóka tylko podstawa i dorabianie do tego ideologi, że
    jak hamujesz awaryjnie, to najpierw sobie wykonujesz mnóstwo innych
    czynności, bo to Cię nie rozprasza jest zwykłym pieprzeniem głupot.

  • 84. Data: 2017-11-25 11:31:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.11.2017 o 18:14, cef pisze:

    > Jeśli w trybie awaryjnego hamowania
    > wciśniesz sprzęgło,
    > to się nie zatrzymasz.
    Nie pierdol. Ja wciskam i się zatrzymuję.

    Shrek

  • 85. Data: 2017-11-25 11:42:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.11.2017 o 08:25, cef pisze:

    > To nie popierdóka tylko podstawa i dorabianie do tego ideologi, że
    > jak hamujesz awaryjnie, to najpierw sobie wykonujesz mnóstwo innych
    > czynności, bo to Cię nie rozprasza jest zwykłym pieprzeniem głupot.

    A kto ci napisał, że _najpierw_? Nie dorabiaj teorii. Wciskanie sprzęgła
    przy awaryjnym hamowaniu jest jak najbardziej prawidłowym odruchem a nie
    błędem. Choćby dlatego, że jak zdusisz silnik, to nie będziesz miał
    wspomagania kierownicy, które w końcowej fazie się może _bardzo_
    przydać. Jak nie masz ABSu to w ogóle hamowanie awaryjne bez sprzęgła to
    proszenie się o dzwon.

    BTW. Wiem, że pytanie do archeo raczej - mi się kiedyś udało w motocyklu
    nie wcisnąć sprzęgła, zablokowac tylne koło (napędowe - w moto dość
    łatwo), i zdusić silnik. Zwolniłem ile trzeba czyli do "uff - nie
    pierdolnę", odpuściłem hamulec i zanim zdążyłem się zastanowić co dalej,
    silnik odpalił "na pych" i mało co się nie wjebałem w puszkę przed którą
    wcześniej skutecznie zahamowałem;) Da się taki numer powtórzyć puszką?
    Współczesną raczej nie - chyba że z uszkodzonym ABSem. Ale zastanawia
    mnie czy ECU pozwoli, czy dodatkowo trzeba by jeszcze coś bez kompa
    czyli z gaźnikiem i dodatkowo odpalanego na krótko, bez stacyjki;)

    Shrek

  • 86. Data: 2017-11-25 12:57:27
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-25 o 11:31, Shrek pisze:

    > Nie pierdol. Ja wciskam i się zatrzymuję.

    No masz, następny (choć w sumie ten sam :-) co niedawno)
    Chętnie to zobaczę jak wciskasz tylko sprzegło
    i się zatrzymujesz. Naprawdę potraficie z minimum
    miejsca na pójście po bandzie zrobić sobie temat do dyskusji.
    Jeden wyskakuje z argumentem o rozpraszaniu a teraz Ty usiłujesz
    wybiórczo interpretować fakty zapominając dodać, że jednak
    nie samo sprzęgło, ale może coś jeszcze naciskasz.
    Przypominam, że dyskusja zaczęła się od propozycji Myjka wciskania
    w trybie awaryjnym hamowania sprzęgła. Co do równoczesnego użycia
    obu pedałów nie będę dyskutował, bo jest tam tyle samo racji (i
    teoretycznej i przebadanej) zarówno od strony mechanicznego
    oddziaływania układu napędowego
    na jezdny jak i od strony sprawności i właściwości psychomotorycznych
    kierowcy.
    Z ciekawości zajrzałem co na ten temat jest w Internecie. No bo skoro
    już kilka osób zaczyna mi mówić, że jestem idiotą, to może warto się
    zastanowić :-) i sprawdzić.
    Nic nowego nie znalazłem, o ułamki sekund kłócić się nie będę -na co
    dzień jeżdżę automatem, więc nie mam problemu co naciskać, ale jeżdżę
    też często manualem i doskonale pamiętam i wiem co i kiedy i wjakiej
    kolejności wciskam. Nie jestem w stanie nawet określić z jakim
    opóźnieniem reaguję sprzęgłem, to jakieś ułamki sekund zależne pewnie
    też od oceny sytuacji na drodze. Takie odruchy czy nawyki mam utrwalone.
    Zapytałem dziś rano pracownika, który niedawno robił prawo jazdy jak
    uczą teraz na kursach hamować awaryjnie i tam to dopiero ciekawe rzeczy
    są: kiedyś oblewali na egzaminie za wciśnięcie najpierw sprzęgła i za
    równoczesne naciśnięcie również ale tak samo oblewali za to jak silnik
    przy takiej próbie zgasł. To chyba było albo jest prawnie zapisane w
    jakimś rozporządzeniu, ale nie podpierałbym się tym specjalnie, bo
    technika w autach trochę poszła do przodu. Zastanawiałem się dlaczego
    skoro są systemy hamowania, które regulują opóźnienia hamowania i
    reagują na opóźnienia w układzie w zależności od typu i stanu napędu, to
    dlaczego nie odłączają napędu automatycznie? Wracając do rozpraszania
    :-), to z kolei specjaliści od motoryki twierdzą, że w trybie awaryjnym
    szybciej reaguje się reakcją wyuczoną.
    Ale jest to cecha osobnicza i na hasło STOP w przypadku użycia jednej
    kończyny
    zawsze szybciej reaguje jedna z nich.
    Co jest dobrym nawykiem?
    W zasadzie zgadzam się, że reakcja równoczesna (na oba pedały) jest
    dopuszczalna, gdyby nie to, że jest praktycznie niemożliwa ze względów
    psychomotorycznych. Jak robiłem ostatnio badania psychomotoryczne dla
    kierowców,
    to zaciekawiła mnie ta część testów związanych z czasem reakcji i
    opóźnienie reakcji
    związane z czynnością dodaną.
    Te wszystkie aspekty, o których wspomnieliście (ciągnięcie auta przez
    napęd czy
    jakieś reakcje układu jezdnego z napędowym) nabierają znaczenia dopiero
    w końcowej
    fazie hamowania, ale wtedy mamy już wciśnięte sprzęgło.
    Dlatego uważam, że prawidłowa jest reakcja hamulec a dopiero potem sprzęgło
    (bo najszybciej reagujemy na sytuację na drodzę poprzez jeden impuls i
    jedna szybką reakcję uruchamiającą układ hamowania)
    I z takim stwierdzeniem was zostawiam.

  • 87. Data: 2017-11-25 13:05:01
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-25 o 11:42, Shrek pisze:

> [...]
    > przy awaryjnym hamowaniu jest jak najbardziej prawidłowym odruchem a nie
    > błędem. Choćby dlatego, że jak zdusisz silnik, to nie będziesz miał

    No ale ja też nie pisałem, że nie wciskamy wcale sprzęgła, tylko, że
    najpierw hamulec a potem sprzegło.
    I dyskusja była o tym,który pedał najpierw i co jest prawidłowym
    odruchem czy nawykiem. Ale odpowiedziałem juz obszerniej obok,
    więc nie kontynuuję.

  • 88. Data: 2017-11-25 14:17:27
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-11-25 o 08:18, cef pisze:

> [...]
    > Czy to nie Ty wysyłałeś mnie z kwiatami do nauczycielki  w sprawie
    > stawiania spacji na końcu zdania przed znakiem zapytania?

    Łżesz i do tego nieumiejętnie bo potem zmieniasz zeznania:
    "Ja umiem przy gwałtownym hamowaniu depnąć hamulec w podłogę."
    "Szkoda, że nie domyśliłeś się, że chodzi o wciśnięcie do oporu."

    Ciekawe jest tez twoje ostatnie pytanie:
    "Ty też hamujesz radiem?".
    Zastanowiłeś się co czytający może wywnioskować z tak zadanego pytania?

    Pozdrawiam

  • 89. Data: 2017-11-25 14:18:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.11.2017 o 13:05, cef pisze:

    > No ale ja też nie pisałem, że nie wciskamy wcale sprzęgła, tylko, że
    > najpierw hamulec a potem sprzegło.

    Jeszcze raz - kto ci napisał, że sprzęgło wciskamy najpierw. Wciskamy
    hamulec i jednocześnie (lub chwilę potem - mało istotne) sprzęgło.
    Koniec tematu.u.

    > I dyskusja była o tym,który pedał najpierw

    Nie - takiej dyskusji nie było. Nikt nie twierdził, ze najpierw wciskamy
    sprzęgło.

    Shrek

  • 90. Data: 2017-11-25 14:20:30
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-11-25 o 12:57, cef pisze:

    > No masz, następny (choć w sumie ten sam :-) co niedawno)
    > Chętnie to zobaczę jak wciskasz tylko sprzegło

    Dlaczego dopisałeś słowo "tylko"?
    W cytowanym tekście nie ma go.
    Wiec dlaczego przypisujesz je rozmówcy?
    Bez niego brak argumentów?