  • 41. Data: 2011-04-25 18:19:50
    Temat: Re: Starzenie metalu
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-04-25 20:01, J.F. pisze:

    > ale macales - stal czy drewno ?

    Na drewno nie wyglądało. Być może w tym roku też zaglądnę do Buczyńca,
    zasięgnę języka na miejscu.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 42. Data: 2011-04-26 07:57:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "JAM" <j...@y...com> napisal w
    On Apr 24, 1:51 am, "cef" <c...@i...pl> wrote:

    >Prawda, myslalem bardziej o tych lufach armatnich i temepraturach
    >rosyjskiej zimy.

    Ale czy to znaczy ze lufa po jednym strzale na zimowym poligonie
    jest zuzyta tak samo jak po kilku letnich ?

    Dzwig budowlany po zimie itp ?

    J.

  • 43. Data: 2011-04-26 11:35:44
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Apr 26, 8:57 am, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale czy to znaczy ze lufa po jednym strzale na zimowym poligonie
    > jest zuzyta tak samo jak po kilku letnich ?
    >
    > Dzwig budowlany po zimie itp ?

    No ale nie obawiasz się chyba niewłaściwego doboru materiałów
    konstrukcyjnych przez inżynierów np. w Boforsie?
    Konrad

  • 44. Data: 2011-04-26 12:05:39
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Tue, 26 Apr 2011 04:35:44 -0700, Konrad Anikiel napisał(a):

    > No ale nie obawiasz się chyba niewłaściwego doboru materiałów
    > konstrukcyjnych przez inżynierów np. w Boforsie? Konrad

    praktyka wskazuje, że wtopy zdarzają się wszystkim... :->

    --
    pzdr
    meping

  • 45. Data: 2011-04-26 12:14:48
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-04-26 09:57, J.F. pisze:

    > Ale czy to znaczy ze lufa po jednym strzale na zimowym poligonie jest
    > zuzyta tak samo jak po kilku letnich ?
    >
    > Dzwig budowlany po zimie itp ?

    W obydwu wypadkach zapewne stosowane są takie współczynniki
    bezpieczeństwa, które konstruktora masówki przyprawiły by o zawrót głowy.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 46. Data: 2011-04-26 12:24:03
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Apr 26, 1:05 pm, Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>
    wrote:

    > praktyka wskazuje, że wtopy zdarzają się wszystkim... :->

    Zapytaj tam o robotę. Dowiesz się jak ostre można mieć wymagania dla
    kandydatów starających się o pracę...
    Konrad

  • 47. Data: 2011-04-26 12:38:10
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Tue, 26 Apr 2011 05:24:03 -0700, Konrad Anikiel napisał(a):

    > Zapytaj tam o robotę. Dowiesz się jak ostre można mieć wymagania dla
    > kandydatów starających się o pracę... Konrad

    nie ma ludzi nieomylnych, a restrykcyjna selekcja pracowników i
    odpowiednie procedury mogą jedynie zminimalizować ryzyko błędów - patrz
    wpadki firm lotniczych. Poza tym nie wiem, czy zauważyłeś smile-a... :-)

    --
    pzdr
    meping

  • 48. Data: 2011-04-26 13:25:55
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Apr 26, 1:38 pm, Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>
    wrote:

    > nie ma ludzi nieomylnych, a restrykcyjna selekcja pracowników i
    > odpowiednie procedury mogą jedynie zminimalizować ryzyko błędów - patrz
    > wpadki firm lotniczych.

    Nie ma ludzi nieomylnych, ale są kiepskie systemy jakości. Armata nie
    jest najbardziej złożoną maszyną na świecie, samolot dużo łatwiej
    spartolić. Jeśli słyszy się np o wybuchu granatu moździerzowego razem
    z ładunkiem miotającym w lufie, to jest to tak rzadki wypadek że ja
    bym chciał żeby samoloty były robione tak solidnie jak broń i
    amunicja. W tym miesiącu przelecę samolotem 10 tysięcy kilometrów.

    > Poza tym nie wiem, czy zauważyłeś smile-a... :-)

    Ganiam dzisiaj po fabryce w charakterze śledczego, ktos cos spieprzył
    i trzeba dojść jak do tego doszło. Smajle będą jak skończę, wybacz.

    Konrad

  • 49. Data: 2011-04-26 14:08:01
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Tue, 26 Apr 2011 06:25:55 -0700, Konrad Anikiel napisał(a):

    > Nie ma ludzi nieomylnych, ale są kiepskie systemy jakości.

    o lukach w których dowiadujemy się, jak coś się spieprzy, a nie
    powinno... :-)

> [...]
    > ładunkiem miotającym w lufie, to jest to tak rzadki wypadek że ja bym
    > chciał żeby samoloty były robione tak solidnie jak broń i amunicja.

    owszem, ale jednak zdarza się.

    > tym miesiącu przelecę samolotem 10 tysięcy kilometrów.

    > Ganiam dzisiaj po fabryce w charakterze śledczego, ktos cos spieprzył i
    > trzeba dojść jak do tego doszło. Smajle będą jak skończę, wybacz.

    Znam ten ból. Życzę powodzenia. Tym niemniej zwłaszcza w takiej sytuacji
    warto podejść do tego z dystansem, a już na pewno nie warczeć na innych
    na newsach :-D

    --
    pzdr
    meping

  • 50. Data: 2011-04-26 15:10:05
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Apr 26, 3:08 pm, Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>
    wrote:

    > o lukach w których dowiadujemy się, jak coś się spieprzy, a nie
    > powinno... :-)

    Ja nie mam nic przeciwko lukom. Bardzo lubię firmy w których nikt nie
    wie jak rozwiązywać proste problemy. Kocham wręcz dyrektorów którzy
    tak zarządzają działami firm że mało kto ten bajzel ogarnia. Bo dzięki
    nim ktoś jeszcze na świecie zatrudnia dobrych inżynierów i chce/musi
    (niepotrzebne skreślić) odpowiednio im płacić. Im większy w firmie
    pierdolnik tym trudniej na twoje miejsce nająć taniego Chińczyka.
    Chińczyk za Chiny nie dałby rady :-)
    Konrad