  • 1. Data: 2018-11-25 16:40:52
    Temat: Stawiać na CPu czy płytę?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Pacjent to G860 (1155 Sandy Bridge) wsadzony w maluteńką płytę Gigabyte.

    Pacjent w ciągu dwóch dni wykazuje po kolej waczanie się co drugi raz,
    nie właczanie się, właczanie się tyko na innej kości pamięci, nie
    właczanie się na innej kości pamięci i na koniec wrzeszczenie beeperem
    na dowolnej kości pamięci. Wszystkie za wyjątkiem tej pierwszej są
    sprawne. Pierwsza nie jest wykrywna w 2 innych płytach.

    Założenie: popusta pamięć DDR3 uszkodziła coś więcej.

    Ani jeden kondensator nie popuścił w pieluchę.

    No i teraz pytanie: stawiać w takiej sytuacji na uszkodzenie CPU czy
    płyty? Nie mam niestety nic z 1155 na podmianę, ani cpu ani płyty. Więc
    musze strzelać na ślepo. CPU jest za 10zł :)

  • 2. Data: 2018-11-25 16:52:44
    Temat: Re: Stawiać na CPu czy płytę?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 25 Nov 2018 16:40:52 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > No i teraz pytanie: stawiać w takiej sytuacji na uszkodzenie CPU czy
    > płyty? Nie mam niestety nic z 1155 na podmianę, ani cpu ani płyty. Więc
    > musze strzelać na ślepo. CPU jest za 10zł :)

    Zawsze na płytę.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2018-11-25 17:06:21
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 25/11/2018 16:52, Jacek Maciejewski wrote:
    > Zawsze na płytę.

    Niepokoi mnie ten zintegrowany kontroler ram w CPU. Bły jakieś problemy
    kiedyś z napięciem i procesory po kilku latach pracy na za wysokim psuły
    się. Rozumiem że nadal stawiamy na płytę ;)? Bo róznica cenowo
    eksperymentu to 15x ;)

  • 4. Data: 2018-11-25 17:10:05
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 25 Nov 2018 17:06:21 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > Bo róznica cenowo
    > eksperymentu to 15x ;)

    No kurcze, jak procek jest za 10 zł to kup drugi dla świętego spokoju :)
    I będziesz miał jasność.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2018-11-25 17:11:47
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 25/11/2018 17:10, Jacek Maciejewski wrote:
    > No kurcze, jak procek jest za 10 zł to kup drugi dla świętego spokoju :)
    > I będziesz miał jasność.

    Czas eksperymentu droższy niż te pieniąde :D

  • 6. Data: 2018-11-25 17:45:13
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Czas eksperymentu droższy niż te pieniąde :D

    Stawiam na Gigabyte.
    Moja trzecia płyta Gigabyte właśnie podobnie umarła. Włączała się, po
    jakimś czasie bluescreeny i wyłączanie. Czasami nagły zgon. Z pamięciami
    też różnie było jak podmieniałem. Kupiłem nawet kolejny procek,
    podziałało tydzień dobrze i to samo.
    Już myślałem że kolejny procesor płyta uwaliła, ale okazało się, że
    rozłożenie i złożenie z powrotem powodowało znowu pracę nawet do
    tygodnia bez problemów po czym znowu to samo.
    Ponieważ w związku z tym nie było nawet 0,0001% szans na uznanie
    gwarancji wady płyty, trzeba było płytę kompletnie uziemić.

    Z kolei druga i pierwsza płyta Gigabyte po prostu po gwarancji już
    pewnego dnia się nie włączyła, a karta graficzna Gigabyte zaczęła siać
    kwadracikami Tak więc dożywotnio wyleczyłem się s Gigabyte i nigdy więcej.

    Finalnie oba procesory siedzą od roku w Asrockach.

    Tak więc, wyrzuć Gigabyte i kup cokolwiek innego.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2018-11-25 21:47:33
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-11-25 o 17:45, Irokez pisze:

    > Tak więc, wyrzuć Gigabyte i kup cokolwiek innego.

    Może w Gigabyte mniej ołowiu w cynie?

  • 8. Data: 2018-11-26 05:30:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-25, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > na dowolnej kości pamięci. Wszystkie za wyjątkiem tej pierwszej są
    > sprawne. Pierwsza nie jest wykrywna w 2 innych płytach.

    A robisz to wszystko na gołej płycie, tj. bez kart, bo czasami takie
    objawy dają problemy z kartami?

    Apropos bipera, czy ten biper nie powinien czasami wrzeszczeć kodami
    sygnalizując co tam nie halo? Tak na szybko:
    https://www.computerhope.com/beep.htm

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2018-11-26 08:14:59
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 25.11.2018 o 16:40, Sebastian Biały pisze:
> [...]
    > płyty? Nie mam niestety nic z 1155 na podmianę, ani cpu ani płyty. Więc
    > musze strzelać na ślepo. CPU jest za 10zł :)

    Mi to jednak bardziej pasuje do uszkodzonego zasilacza.

  • 10. Data: 2018-11-26 22:37:31
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-11-25 o 21:47, t-1 pisze:

    > Może w Gigabyte mniej ołowiu w cynie?

    O ile wiem, to zero ołowiu ostatnio.
    Ale to nie przeszkadza Asusowi, Asrockowi, MSI i innym działać aż do
    zestarzenia technologicznego, a Gigabyte tylko do końca gwarancji + 1
    dzień. No z trzecią szansą dla Gigabyte się udało że padło po roku.
    Więcej szans dla Gigabyte nie będzie z mojej strony.

    --
    Irokez