  • 31. Data: 2014-11-27 21:41:01
    Temat: Re: Sterowanie radiem w kierownicy
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-11-27 o 18:10, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    a.pl...

    > O "Dzisiaj to już przeżytek"

    No bo jest przeżytkiem. To że jest jeszcze seryjnie instalowane w
    niektórych autach nic nie zmienia.

  • 32. Data: 2014-11-27 22:51:33
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    > Rację ma, kto dzisiaj nagrywa płyty CD/DVD, skoro to samo mieści się na
    > karcie wielkości paznokcia?
    > Już więcej sensu widzę w winylach.
    >
    > W nowym aucie nie mam już CD i ani razu nie tęskniłem.
    > Jakby co to w garażu leży zmieniarka z dawnych lat, ale nawet mi do głowy
    > nie przyszło, żeby ją wkładać do auta, bo i po co?
    > Ot taki nieudany etap pośredni między kasetą a usb.

    wiesz... niektorzy sa zboczeni i czasem kupuja oryginalna, tloczona plyte
    cd....

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 33. Data: 2014-11-27 23:24:42
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    "re" wydumał(a) w wiadomości ID news:m57rdr$get$1@mx1.internetia.pl
    [...]

    > ---
    > Chyba nie ten problem. Ta wersja zdaje się w ogóle nie umie cytować.

    Hmm, http://www.grzegorz.net/oe/wlm.php :)

    ---
    > Jeśli to ma być jakieś ultimatum to informuję, że mam je w 4-ech. Poproszono o
    > 3 kreseczki zamiast 2 to są ale to tyle. Dyskutujecie tu dla siebie a nie dla
    > mnie.
    > Mi sie nie chce :)
    > ---
    > Jak widać chce :-)

    OK. Dzięki :)

    --
    Michael________
    ______/) /\ | /\

  • 34. Data: 2014-11-27 23:51:44
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    "re" wydumał(a) w wiadomości ID news:m57q7n$chn$1@mx1.internetia.pl
    [...]

> [...]
    > posiada wyjścia "napięciowego/sygnałowego" więc w innym przypadku nalezy sobie
    > zrobić "przełącznik" ręczny.
    > Oczywiście korzystając z wyjścia "jack" na głośnik dla CB radia, nalezy
    > zastosować jakiś kondensator (np.1uF)celem ograniczenia mocy podawanej na
    > wejście
    > aux radia FM. Kazdy "mądry" elektronik Ci to wykona.
    > ---
    > Czyli co konkretnie to zwykłe radio musi mieć by dało się do niego przyłączyć
    > sygnał audio uaktywniany jakimś cyfrowym ?

    Nie "cyfrowym" lecz podaniem (automatycznie) napięcia na złącze 'TEL'
    http://obrazki.elektroda.pl/7390463900_1300978633_th
    umb.jpg

    Można to zrobić na dwa sposoby. Najlepszym wyjściem jest modyfikacja radia CB o
    wyjście "napięciowe" z poziomu pokrętła "squelch". Po prostu, ustawiasz "squelch"
    na poziom odcinający szumy (próg), który ma za zadanie aktywować prosty układ
    elektroniczny (tranzystor+przekaźnik/bezpiecznie) gdzie przekaźnik aktywuje
    funkcję "tel" w radiu FM. Warunkiem jest aby radio FM posiadało funkcję "tel" i
    układ "głośnomówiący". W momencie podania napięcia przez przekaźnik na "tel"
    działa system [mute}, który scisza radio FM i przez podłączone wyjście z radia CB
    na głośnik (też trzeba to zabezpieczyć, szeregowo włączonym kondensatorem z uwagi
    na moc radia CB względem wejścia AUX do radia FM)oraz "zmostkować sygnał MONO na
    STEREO" i automatycznie przełącza na odbiór radia CB. Analogicznie robi tak z
    telefonem GSM z odpowienim złączem/gniazdem.

    > Masz takie coś ?

    Nie, nie mam. Nie potrzebuję takiej funkci u siebie, bo nie mam nawyku
    "rozwalania" na MAX radia FM :) Słyszę oba naraz a do telefonu używam słuchawki
    BT.

    > Czemu nie masz ?

    j/w.

    > Będziesz miał ?

    j/w.

    > Mogę popracować nad tym bo mam ochotę na zmianę radia ale nie chcę koła
    > odkrywać ani grzebać się samodzielnie w nie wiadomo jak skomplikowanym
    > rozwiązaniu. Na razie chodzi mi o to jakie radio potrzebne a potem sobie CB
    > znajdę albo dostosuję.

    Jest druga opcja bez ingerencji w samo radio CB. Można to wykonać na bazie
    wyjścia 'głośnikowego' z CB radia. Po pojawieniu się dzwięku na wyjściu
    głośnikowym (gniazdo jack/mono) stosujemy prosty układ elektroniczny (tutaj
    niestety również rozwiązanie dla elektronika, który posiada podstawową wiedzę) z
    przekaźnikiem lub bez, który ma możliwość podania (sygnału/napięcia) na wejście
    'tel' w radiu FM, który działa jak wyjaśniłem wyżej. Całość jednak rozbija się o
    możliwości radia FM. Musi mieć funkcję "zestawu głośnomówiącego". Reszta w google
    :)
    http://obrazki.elektroda.net/7_1195821941.jpg

    --
    Michael________
    ______/) /\ | /\

  • 35. Data: 2014-11-27 23:55:30
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    "RoMan Mandziejewicz" wydumał(a) w wiadomości ID
    > Hello MichaelData(R),
    > Thursday, November 27, 2014, 9:49:08 AM, you wrote:
    > [...]
    > Generalnie, to na grupach dyskusyjnych używa się kodowania 8-bitowego
    > a nie śmierdzącej QPy.

    Ustawiłem sobi "qp" i UTF-8 bo mkarwan ma problemy z odpowiedzią, gdyż nie
    potrafi sięgnąć do prostych rozwiązań dla jego OE :D
    Tak, jestem "złośliwy" dla tego typa :)
    --
    Michael________
    ______/) /\ | /\

  • 36. Data: 2014-11-28 00:16:32
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl> napisał w wiadomości grup

    > wiesz... niektorzy sa zboczeni i czasem kupuja oryginalna, tloczona plyte

    Za czyjeś zboczenia nie odpowiadam.

    > cd....

    Też idzie od razu się pozbyć kiepskiego nośnika i przegrać na sensowny.

  • 37. Data: 2014-11-28 01:27:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 27 Nov 2014 18:34:16 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Rację ma, kto dzisiaj nagrywa płyty CD/DVD, skoro to samo mieści się na
    > karcie wielkości paznokcia?
    > Już więcej sensu widzę w winylach.
    > W nowym aucie nie mam już CD i ani razu nie tęskniłem.

    Ale co - fabryczne radio ma slota micro/SD ?
    Bo producenci samochodow chyba ciagle na etapie CD/DVD.

    Bo "USB" to juz raczej wieksze od paznokcia, choc niektore faktycznie
    niewiele :-)

    > Jakby co to w garażu leży zmieniarka z dawnych lat, ale nawet mi do głowy
    > nie przyszło, żeby ją wkładać do auta, bo i po co?
    > Ot taki nieudany etap pośredni między kasetą a usb.

    Hm, ja bym tam rzekl ze dosc udany, ale faktycznie - ich czas sie
    skonczyl.

    J.

  • 38. Data: 2014-11-28 01:41:59
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    "Trybun" wydumał(a) w wiadomości ID

    > Tu ci nie pomogę, moja wiedza w tym temacie jest praktycznie zerowa.

    W wielu tematach... ale spox, ogarniam od dawna "co wiesz". Niewiele, dlatego
    pytasz :)
    Mierzi ( http://sjp.pl/mierzi ) mnie jedynie twoja pycha... ale też ogarniam :)

    BTW, z Twoim tematem mam rozwiązanie i jest dostępne w google, gdybyś jednak
    pytał mnie osobiście..to mis ię nie chce. Ponieważ masz (jak widać) ograniczenia,
    to odpowiem że na "elektrodzie" znajdziesz rozwiązanie, jeśli tylko chcesz :)

    --
    Michael________
    ______/) /\ | /\

  • 39. Data: 2014-11-28 07:10:52
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-11-28 01:27, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > Ale co - fabryczne radio ma slota micro/SD ?
    > Bo producenci samochodow chyba ciagle na etapie CD/DVD.

    W Insigni po lifcie napęd CD do radia jest już jako opcja - nie sądzę,
    żeby to był jednostkowy przykład.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 40. Data: 2014-11-28 13:01:12
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Thu, 27 Nov 2014 19:23:42 +0100 "re" <r...@r...invalid> napisał:

    >Jeśli to ma być jakieś ultimatum to informuję, że mam je w 4-ech. Poproszono
    >o 3 kreseczki zamiast 2 to są ale to tyle. Dyskutujecie tu dla siebie a nie
    >dla mnie.

    A nie dało by się zrobić żeby Twój czytnik cytował normalnie, tzn. za
    pomocą znaczka '>'?