  • 61. Data: 2014-12-03 00:34:49
    Temat: Re: Sterowanie radiem w kierownicy
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    "re" wydumał(a) w wiadomości ID news:m5fo1h$iup$1@mx1.internetia.pl
    > Użytkownik "MichaelData(R)"
    > To jak wytłumaczysz ten obrazek?
    > http://www.grzegorz.net/oe/pics/wlm8064_7.png
    > ---
    > Używaniem kolejnego programu ?

    Jakiś problem się cofnąć?

    --
    Michael________
    ______/) /\ | /\

  • 62. Data: 2014-12-03 19:50:34
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "MichaelData(R)"

    > To jak wytłumaczysz ten obrazek?
> [...]

    Ale, że co konkretnie ? Mamy koniec roku 2014. Mam się cofnąć w czasie ?

  • 63. Data: 2014-12-04 09:48:58
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-11-28 o 22:18, Ghost pisze:

    > Mam wrażenie, ze sam masz 500 lat i jesteś przeżytkiem.

    Na twoje wrażenia nie mam żadnego wpływu.

  • 64. Data: 2014-12-05 00:43:53
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    "re" wydumał(a) w wiadomości ID news:m5nn8g$4mb$1@mx1.internetia.pl
    > Użytkownik "MichaelData(R)"
    > Jakiś problem się cofnąć?
    > ---
    > Ale, że co konkretnie ? Mamy koniec roku 2014. Mam się cofnąć w czasie ?

    Może w oprogramowaniu? Masz jakąś niechęć że Twoja wersja programu (numerki) jest
    lepsza od tej, która potrafi "współżyć" z usenetem?

    Zasada I aktualizacji. Nigdy nie aktualizuj tego, co działa dobrze :)

    --
    Michael________
    ______/) /\ | /\

  • 65. Data: 2014-12-06 22:38:22
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "MichaelData(R)"

> [...]

    lepsza od tej, która potrafi "współżyć" z usenetem?

    Zasada I aktualizacji. Nigdy nie aktualizuj tego, co działa dobrze :)
    Jaka aktualizacja ? Co działa dobrze ?

    Używam komputera do różnych zadań a nie tylko do niusów. I właśnie przestał
    działać dobrze w tym zakresie w jakim go potrzebowałem. To se nowy
    zorganizowałem i zainstalowałem na nim nowe oprogramowanie by mi działał
    dobrze. Konsekwencją jest niestety słabe wsparcie niusów. Producent systemu
    takie wsparcie oferuje a inni niewiele lepsi są. Taki znak czasów w jakich
    żyjemy.

  • 66. Data: 2015-01-09 01:45:03
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "MichaelData(R)"

> [...]
    > nie
    > posiada wyjścia "napięciowego/sygnałowego" więc w innym przypadku nalezy
    > sobie
    > zrobić "przełącznik" ręczny.
    > Oczywiście korzystając z wyjścia "jack" na głośnik dla CB radia, nalezy
    > zastosować jakiś kondensator (np.1uF)celem ograniczenia mocy podawanej na
    > wejście
    > aux radia FM. Kazdy "mądry" elektronik Ci to wykona.
    > ---
    > Czyli co konkretnie to zwykłe radio musi mieć by dało się do niego
    > przyłączyć sygnał audio uaktywniany jakimś cyfrowym ?

    Nie "cyfrowym" lecz podaniem (automatycznie) napięcia na złącze 'TEL'
    http://obrazki.elektroda.pl/7390463900_1300978633_th
    umb.jpg
    ---
    No to właśnie "cyfrowym".

    Można to zrobić na dwa sposoby. Najlepszym wyjściem jest modyfikacja radia
    CB o
    wyjście "napięciowe" z poziomu pokrętła "squelch". Po prostu, ustawiasz
    "squelch"
    na poziom odcinający szumy (próg), który ma za zadanie aktywować prosty
    układ
    elektroniczny (tranzystor+przekaźnik/bezpiecznie) gdzie przekaźnik aktywuje
    funkcję "tel" w radiu FM. Warunkiem jest aby radio FM posiadało funkcję
    "tel" i
    układ "głośnomówiący". W momencie podania napięcia przez przekaźnik na "tel"
    działa system [mute}, który scisza radio FM i przez podłączone wyjście z
    radia CB
    na głośnik (też trzeba to zabezpieczyć, szeregowo włączonym kondensatorem z
    uwagi
    na moc radia CB względem wejścia AUX do radia FM)oraz "zmostkować sygnał
    MONO na
    STEREO" i automatycznie przełącza na odbiór radia CB. Analogicznie robi tak
    telefonem GSM z odpowienim złączem/gniazdem.
    ---
    Eee yyy, trochę się pointeresowałem i ... radia FM które mnie zainteresowały
    nie miały odpowiednich wejść. Celowałem w takie co mają BT a może i DAB.
    Może jeszcze nie dotarłem.

    > Masz takie coś ?

    Nie, nie mam. Nie potrzebuję takiej funkci u siebie, bo nie mam nawyku
    "rozwalania" na MAX radia FM :) Słyszę oba naraz a do telefonu używam
    słuchawki
    BT.
    ---
    Ja też nie mam. W ogóle radia nie słucham :-) Telefonu też prawie nie używam
    :-) Słucham MP3'jek i mi przeszkadza, że jak np zatrzymuję się by o co
    zapytać i ściszam to CB dalej nap...a. I inne podobne sytuacje. Np zap...
    żwawo autostradą, więc silnik ryczy i o ile radio FM da się zgłośnić to CB
    już za cicho nadaje by było je słychać. Generalnie nie rozumiem jak można
    tak niskie standardy komfortu utrzymywać.

    > Czemu nie masz ?

    j/w.

    > Będziesz miał ?

    j/w.

    > Mogę popracować nad tym bo mam ochotę na zmianę radia ale nie chcę koła
    > odkrywać ani grzebać się samodzielnie w nie wiadomo jak skomplikowanym
    > rozwiązaniu. Na razie chodzi mi o to jakie radio potrzebne a potem sobie
    > CB znajdę albo dostosuję.

    Jest druga opcja bez ingerencji w samo radio CB. Można to wykonać na bazie
    wyjścia 'głośnikowego' z CB radia. Po pojawieniu się dzwięku na wyjściu
    głośnikowym (gniazdo jack/mono) stosujemy prosty układ elektroniczny (tutaj
    niestety również rozwiązanie dla elektronika, który posiada podstawową
    wiedzę) z
    przekaźnikiem lub bez, który ma możliwość podania (sygnału/napięcia) na
    wejście
    'tel' w radiu FM, który działa jak wyjaśniłem wyżej. Całość jednak rozbija
    się o
    możliwości radia FM. Musi mieć funkcję "zestawu głośnomówiącego". Reszta w
    google
    :)
    http://obrazki.elektroda.net/7_1195821941.jpg
    ---
    Wygląda na razie, że problem jest ze znalezieniem właściwego radia FM

    Tak czy siak, dzięki za wskazówki