  • 501. Data: 2008-01-06 11:06:52
    Temat: Re: Sterzynska w GW
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Radosław HORODNICZY wrote:

    > Zreszta i tak wiekszosc operator ma takie serwery, a mimo to przecietny
    > user wlazi
    > na www.dsl.cz czy inne cacko i wyniki czesto sa z kosmosu .

    urwie mi ktos jaja jak dopisze do cennika usluge "dostep gwarantowany do
    wybranego serwera w sieci Internet - 10000zl/mies, oplata aktywacyjna
    1500zl, usluga dostepna w ramach mozliwosci technicznych" ?

    futszaK

  • 502. Data: 2008-01-06 11:15:50
    Od: futszaK <f...@g...com>

    T wrote:

    > Wyższe koszty -> wyższa cena dla klienta docelowego.

    ale jogurty w &TP uparly sie, zeby konkurowac z osiedlowkami (bo liczy
    sie przeciez sprzedaz) w internecie za 3 dychy, a jak za te pieniadze
    chcemy utrzymywac sztab handlowcow wydzwaniajacych po ludziach, fundowac
    ludziom slicznego livebox-a za zlotowke (zasmiecajacego eter ssid-ami
    NEOSTRADA) i jeszcze dawac szybki Internet to sorki, ale efekty mamy
    jakie mamy znaczy takie za jakie klienci zaplacili

    futszaK

  • 503. Data: 2008-01-06 11:20:44
    Od: futszaK <f...@g...com>

    T wrote:

    > Ależ jest, ale nie wszędzie. Tam gdzie nie jest Neostrada też się
    > sprzedaje -- dlaczego?

    wszystko sie sprzedaje, jak na rynku jest dwoch operatorow to kazdy
    bedzie sie sprzedawal w jakis tam sposob bo ludzie lubia wybor

    futszaK

  • 504. Data: 2008-01-06 11:34:17
    Od: futszaK <f...@g...com>

    wer wrote:

    > Obecnie umowy między operatorami, a klientami indywidualnymi są takie,
    > że operator bierze kasę, a klient może tylko płacić i płakać. Chodzi o
    > zrównanie pozycji klienta i operatora. Większość osób kupujących
    > internet do domu nie ma pojęcia jak działa. Ich nie obchodzi, że gdzieś
    > jest przytkane. Nie chodzi też o CIR=EIR. Chodzi o to, żeby klient miał
    > zagwarantowane, że przez jakiś procent czasu to łącze będzie chodziło z
    > maksymalną prędkością i ten procent będzie większy niż 0.

    ja pospisalem z jednym klientem umowe na 3 lata (przez pierwsze pol roku
    19zl miesiecznie) ale lokalizacja sie potem okazala taka ze nie bardzo
    to chodzi. klient uparl sie, ze nie rozwiaze umowy (jako konsumentowi
    przysluguje mu takie prawo) wiec teoretycznie przysluguje mu takie prawo

    a teraz praktyke

    jak cos nie dziala to przyjezdzam po tygodniu bo bardziej mi sie
    kakuluje wyplacic mu 5zl odszkodowania za niedzialanie uslugi niz rzucac
    zlecenie za 2k i jechac mu naprawiac Internet. Klient oczywiscie
    odszkodowania nie dostaje bo nie zlozyl wniosku (list polecony 3.70zl),
    wstrzymuje sie z placeniem (bo nie dzialalo) ale reklamacji na pismie
    nie sklada, czekam na spoznienie 40 dni i dostanie wypowiedzenie i kare
    umowna do zaplacenia (z powodu nie wywiazywania sie z warunkow umowy, a
    w dokumentacji reklamacyjnej brak jest informacji ze cos nie dzialalo)

    z tym bedzie tak samo, tegie umysly beda przez iles mysleniogodzin
    oplacanych za nasze pieniadze konstruowac kolejne przepisy, ktore bedzie
    mozna w miare prosty sposob ominac

    futszaK

  • 505. Data: 2008-01-06 11:46:11
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Jan Strybyszewski wrote:

    > Ale warto na TPSA a nawet na wszystkich wymusic ze suma lacz
    > miedzyoperatorskich przeznaczonych do wymieny ruchu klientow
    > indywidualnych musi byc rowna np polowie przeplywnosci oferowanej
    > klientom wlasnym indywidualnym . Wiem wiem urynanety by padly.

    ...albo by pozestawialy w imie dobrze pojetej wspolpracy nibylacza
    miedzyoperatorskie na gigabit ethernet (na papierze oczywiscie) po
    ktorych by chodzilo tyle ze SDI daloby rade

    > Chyba kazdy wie ile sprzedaje klientom nie ?

    nie mam czasu tego sprawdzic

    futszaK

  • 506. Data: 2008-01-06 11:53:56
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > W gruncie rzeczy operator moglby w ogole nie swiadczyc uslugi dostepu
    > i tez teoretycznie wywiazywalby sie z umowy - zero to takze jest
    > "do ilus_tam [kM]b/s" .

    no to wpisze tak jak ja "predkosc ruchu OD klienta jest regulowana
    dynamicznie i nie jest mniejsza jak 32 kilobity"

    futszaK

  • 507. Data: 2008-01-06 11:55:26
    Od: futszaK <f...@g...com>

    T wrote:

    > Dostęp o prędkości 0 to brak dostępu, więc nie mógłby. Poza tym musiałby
    > postradać zmysły, bo straciłby wszystkich klientów.

    tu chodzi o to, zeby zgadzalo sie w papierach a nie w rzeczywistosci

    futszaK

  • 508. Data: 2008-01-06 11:56:00
    Od: T <...@i...invalid>

    Tomasz Śląski pisze:

    > Limity transferów pozostały i mają się dobrze u komórkowych zgrywusów.
    > Skonstruowane są tak, że normalny używacz internetu (czyli trochę
    > poczty, trochę newsów trochę WWW) najdalej koło 10-12 dnia miesiąca ma
    > obcinany transfer do pozimu niezdatności usługi do spożycia.

    Wiesz, mi np. one zupełnie nie przeszkadzają. Mam wykupiony pakiet z 500
    MB (na wypadek gdyby z łączem domowym coś się stało -- potrzebuje 100%
    uptime-u łącza w domu). Korzystam z niego także na wyjazdach. Udało mi
    sie przekroczyć dopiero pod koniec miesiąca na wakacjach, a pracowałem
    2-4 godziny dziennie. Oczywiście trzeba pamiętać, że przy takim limicie
    nie wchodzi w gre korzystanie z multimediów czy ściąganie plików...

    > W tym
    > kontekscie reklamy "mobilny internet tak samo szybki i dobry, jak
    > stacjonarny" są bardzo dużym "semantycznym nadużyciem". Efektem ubocznym
    > jest dalsza degradacja opinii o internecie bezprzewodowym; z jednej
    > strony psują rynek babol-urynanety, z drugiej komórkowcy, z trzeciej
    > przechwalony Wimax...

    Z tym się zgadzam. Moim zdaniem "mobilny internet" nadaje się obecnie
    jako zapas czy na wyjazdy, napewno nie do używania na codzień (no, chyba,
    ze ktoś nie ma wyboru).

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 509. Data: 2008-01-06 11:56:38
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Grzegorz Staniak wrote:

    > Ma duży sens. Dla konsumentów.

    raczej do pokazania szanownej publice ze sie cos robi

    futszaK

  • 510. Data: 2008-01-06 11:57:31
    Od: futszaK <f...@g...com>

    T wrote:

    > Masz żadne pojęcie o prawie, prawda? Nieuczciwe praktyki podmiotu
    > dominującego to zupełnie odrębna kwestia i istnieją już przepisy które
    > pozwalają takim praktykom przeciwdziałać.

    a jak z praktyka ?

    futszaK