    From: "Katanka" <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Stuknęło 40 tysięcy km - podsumowanie usterek w tym czasie
    Date: Sun, 26 Sep 2010 21:23:51 +0200

    Pora podsumować pierwsze 40 tysięcy km mondka mk4. Oczywiście nie będę pisał o
    zaletach, bo tych peanów na jego temat już pewnie macie dość. Napiszę o
    usterkach, które podczas tej eksploatacji się przytrafiły i rzeczach, które mnie
    denerwują. Auto kupione 30 czerwca 2009 roku. Dziś walnęło mu 40 tysięcy i za
    kilka dni jadę do serwisu. Dodam tylko, że auto nie jest garażowane wcale.

    Pierwsza usterka pojawiła się jakoś tak w grudniu 2009. Przy bardzo niskiej
    temperaturze nagle zapalił się komunikat "Awaria silnika", obroty spadły i
    zjechałem na pobocze. Zgasiłem silnik. Po kilkunastu sekundach go uruchomiłem i
    od tamtego czasu ten dziwny komunikat się nie pojawił.

    Kolejna pierdoła to urwanie się chromowanego plastiku pod palec, do otwierania i
    zamykania schowka gdzie jest gniazdo zapalniczki i popielniczka.

    Po jakiś 10 kkm pojawiły się trzaski w okolicy lewarka zmiany biegów. Niestety
    plastik trzeszczy już nie tylko podczas dziur (tak było na początku), ale też
    podczas nagłego przyspieszania i hamowania ... i jest coraz gorzej. Myślałem,
    żeby połączenie plastików wypełnić jakąś silikonową uszczelką, ale to nie tylko
    na połączeniu trzeszczy, to cały element między fotelami z przodu sięgający aż
    do radia. Ogólnie kapa :(

    Zamknięcie schowka głównego po stronie pasażera zaczęło telepać po około 20kkm.
    Niestety nie jest to telepanie od strony klapki, tylko od strony tapicerki, więc
    samemu nie zrobię.

    Z lewej strony, w słupku środkowym, gdzie mamy regulację pasów, zdecydowanie coś
    stuka. Nie zawsze, ale czasami. Nie wiem od czego to zależy i sam nie chcę
    rozkręcać, bo boję się poniszczenia tapicerki. Zgłoszę lada dzień na
    przeglądzie.

    Od czasu do czasu zawieszenie (głównie z tyłu, ale z przodu też) głośno stuka.
    Wprawdzie luzów na kierownicy nie czuć jeszcze, ale coś mi się wydaje, że będą
    znaczne luzy w elementach zawieszenia i to z każdej strony. Może jestem
    przeczulony, może nie, niebawem będę wiedział.

    Tydzień temu pojawił się komunikat "Akumulator wyładowany". W sumie nie wiem
    dlaczego. Od 1 września, codziennie robię krótkie trasy, bo zawożę córkę do
    szkoły i jadę na zakupy. Wygląda to tak - odpalam auto, jadę 500m do szkoły,
    potem 300m do sklepu, gaszę auto, robię zakupy i do domu. Czyżby akumulator
    wytrzymał tylko rok podczas takiej eksploatacji? Po południu praktycznie
    codziennie robię trasy po kilkadziesiąt km. A może aku ma wadę? Czyżby auto nie
    potrafiło go do pełna naładować?

    Tam, gdzie zaczyna się sklejenie przedniej szyby, rozwarstwiło mi się takie
    czarne malowanie (jakby oksydowanie) i około 2mm "w szybę" weszła woda.
    Najprawdopodobniej podczas zimy.

    Więcej wad nie stwierdziłem. Więcej przykrych rzeczy nie uświadczyłem. Oby
    kolejne 40kkm przebiegło równie bezproblemowo. Chyba nie jest źle z tymi
    usterkami. Co myślicie?

    --
    Kacper Potocki vel Katanka
    PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!