  • 111. Data: 2019-12-19 13:21:13
    Temat: Re: Suwak.
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-12-18 o 22:54, Cavallino pisze:

    > Oczywiście że miał - na tym właśnie polega zamek.
    > Rzecz jasna nie mówimy o przypadku, że jeden pas stoi, a drugi jedzie
    > pełną parą - ale tak w ogóle nie powinno się zdarzyć.

    Zamek polega na tym, że w KORKU należy wpuszczać innych, ustępując
    swojego pierwszeństwa wynikającego z zasady ogólnej jazdy po swoim pasie.
    Gdy jedzie blisko siebie tylko kilka samochodów i kończy się jeden z
    pasów to żadnego zamka nie ma.
    Oj będzie się działo.

  • 112. Data: 2019-12-19 14:48:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup

    >Zamek polega na tym, że w KORKU należy wpuszczać innych, ustępując
    >swojego pierwszeństwa wynikającego z zasady ogólnej jazdy po swoim
    >pasie.

    A jak korka na tym jednym pasie nie ma, za to jest na pasie obok ?

    >Gdy jedzie blisko siebie tylko kilka samochodów i kończy się jeden z
    >pasów to żadnego zamka nie ma.
    >Oj będzie się działo.

    Bedzie.

    J.

  • 113. Data: 2019-12-19 15:08:02
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-12-19 o 14:48, J.F. pisze:

    > A jak korka na tym jednym pasie nie ma, za to jest na pasie obok ?

    Jak nie ma korka na jakimś pasie to co za problem wjechać w normalnym
    trybie? Że trzeba chwile poczekać?

  • 114. Data: 2019-12-19 16:24:24
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-12-2019 o 15:08, t-1 pisze:

    > Jak nie ma korka na jakimś pasie to co za problem wjechać w normalnym
    > trybie?   Że trzeba chwile poczekać?

    No taki, że ta chwila może trwać długo, skoro na tym niekończącym się i
    przejezdnym pasie, jedzie jedno auto za drugim.
    Po to jest wtedy zamek, żeby jechały oba pasy.

  • 115. Data: 2019-12-19 19:42:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup

    >Jak nie ma korka na jakimś pasie to co za problem wjechać w normalnym
    >trybie? Że trzeba chwile poczekać?

    Dluzsza chwile. A nawet calkiem dlugi czas.
    A w miedzyczasie dojezdzaja nowi i korek rosnie
    A przeciez w przepisie chodzilo o to, zeby nie trzeba bylo czekac.

    Spojrz chocby na film Przemka i wybraz sobie, ze to zanikajacy pas.
    https://www.youtube.com/watch?v=DRNF9uWm1aQ

    Nadzieja w tym, ze jak kolejka na jednym pasie juz urosnie, to
    znajdzie sie jeden kulturalny czy powolny, i spowolni sie ruch takze
    na tym jadacym pasie.
    I suwak pieknie ruszy ... ale jak natezenie ruchu bedzie umiarkowane,
    to sie moze rozladowac i powtorka z rozrywki :-)

    J.

  • 116. Data: 2019-12-19 20:28:54
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-12-19 o 19:42, J.F. pisze:

> [...]
    > I suwak pieknie ruszy ... ale jak natezenie ruchu bedzie umiarkowane, to
    > sie moze rozladowac i powtorka z rozrywki :-)

    Jakby to był zanikający pas to wjechał bym z prawego na lewy bez
    problemu już po 3 po 5, 7, lub 9 samochodzie.
    A swoją drogą, film pokazuje problemy które wystąpią po zmianie
    przepisów. Może być podobnie tylko pieszy wlezie na przejście będąc
    pewny, że samochody się zatrzymają. Daj Boże, że będzie patrzył co się
    dzieje.
    Z drugiej strony gdyby prawy samochód się nie zatrzymał (mógł według
    obecnych przepisów) sytuacja była by ogólnie bezpieczniejsza.
    Z trzeciej strony w pokazanej sytuacji ja bym wszedł na prawy pas i
    markował nogą wejście na lewy. Myślę, że już pierwszy z lewego by się
    zatrzymał i miałby wiele do przemyślenia bez tragicznych konsekwencji.
    Chyba, że następny walnął by go w zadek myśleli by obaj.

  • 117. Data: 2019-12-19 20:32:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup

    >Jakby to był zanikający pas to wjechał bym z prawego na lewy bez
    >problemu już po 3 po 5, 7, lub 9 samochodzie.

    No chyba, ze akurat tirem jedziesz, autobusem czy zaladowany,
    dostawczakiem, albo ruch jest nieco wiekszy i odstepy nieco mniejsze.

    J.

  • 118. Data: 2019-12-19 20:44:03
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-12-19 o 20:32, J.F. pisze:

    > No chyba, ze akurat tirem jedziesz, autobusem czy zaladowany,
    > dostawczakiem, albo ruch jest nieco wiekszy i odstepy nieco mniejsze.

    Przy takim ruchu jak na filmie po co w ogóle miałbym stawać na prawym?
    Nawet tirem wjechał bym z marszu wcześniej na lewy.

  • 119. Data: 2019-12-19 20:46:06
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2019-12-10 20:46, Cavallino wrote:

    > Ale akurat ma rację.
    > To że jeden pas chciałby sobie szybko jechać, nie oznacza że drugi ma
    > stać. Jezdnia ma być z przynajmniej dwoma pasami, a nie że ruch ma być
    > spowolniony na więcej niż jednym pasie.
    > Jeśli jest korek na jednym, kończącym się, to drugi ma z nim tworzyć zamek.

    Nie, bo jezdnia jest przejzdna w ogolnosci bez problemów. To ze na
    jednym pasie stanela pipa i utworzyl sie za nia zator na 10 czy 20
    pojazdow nic nie oznacza. No moze tyle ze panstwo musza poczekac az beda
    mogli zmienic pas i pojechac dalej albo pipa sie ruszy czy usunie.

    Zamek zadziala wtedy jak juz oba pasy (z jakichkolwiek przyczyn
    zaczynaja pelzac i poruszac sie ze zblizona i znacznie ograniczona
    predkoscia). Wtedy mozemy mowic o znacznie zmniejszonej predkosci na drodze.

    Zreszta jest to dobrze wyjasniane na drogach o nie 2 ale 3 czy 4 pasach
    ruchu w jedna strone. Gdzie zamek dziala tylko na pasach, ktore
    sasiaduja i do tego jako oba wykazuja znaczne spowolnienie ruchu, a nie
    na wszystkich 4 tylko dlatego, ze na jednym z nich chwilowo utworzyl sie
    jakis przejsciowy zator.

    No i na tym polega dramat tych przepisów - ze nawet tutaj ludzie nie
    bardzo wiedza do czego i kiedy to stosowac. Nie mowiac juz jak.

    --
    mk4

  • 120. Data: 2019-12-20 20:31:54
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-12-05 o 19:04, J.F. pisze:

    Działa ale oto sytuacje gdy nie działa.

    http://moto.pl/MotoPL/7,88389,25533493,jazda-na-suwa
    k-kto-ma-pierwszenstwo-kiedy-przepis-nie-obowiazuje.
    html