  • 101. Data: 2019-12-10 21:40:28
    Temat: Re: Suwak.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > poczytaj interpretacje policji i rożnych guru. Wg niech nie oznacza, ze
    > jest wtedy znaczne zmniejszenie. Jeśli ma zachodzić zasada suwaka to oba
    > pasy do których się odnosi muszą się poruszać z e znacznie zmniejszona
    > prędkością a nie tylko jeden z nich.

    Należy założyć ze gdyby ustawodawca chciał żeby oba pasy były
    spowolnioneto napisałbym że oba pasy mają być spowolnione.

    Napisał "na jezdni" i tak należy to zinterpretować.
    Gdyby ustawodawca napisał "zwierzęta na jezdni", to miałby na myśli
    zwierzęta na którejkolwiek części jezdni, czy koniecznie na wszystkich
    pasach jednocześnie? ;)

    Natomiast co do intencji to zgaduję że to Ty masz rację, a piszący
    ustawę po prostu nie znał znaczenia pojęć "jezdnia", "pas" itp.
    Np. to że jezdnia może być dwukierunkowa (np. 2+2 pasy) zupełnie go
    przerosło i w tej sytuacji zarówno definicje zamka jak i korytarza dla
    pojazdów uprzywilejowanych są zupełnie bez sensu.

    Do tego oczywiście dochodzi problem z odpowiedzią ile to jest "znaczne
    spowolnienie", zwłaszcza że dobór słowa jest o tyle niefortunny że dużo
    łatwiej wyobrazić sobie "nieznaczne" i uznać znaczne jako każde które nie
    jest nieznaczne.
    I jak ma się "znaczne spowolnienie" do "istotnej zmiany prędkości"?

    > Zresztą nawet biorąc na logikę ma to sens. Inaczej przepis byłby po
    > prostu niebezpieczny gdyby zezwalał z pasa który stoi albo ledwie jedzie
    > pakować się pod pojazdy pędzące pasem obok.

    No ja bym powiedział że niebezpieczny to jest teraz skoro uważasz że
    pozwala
    pędzić obok zatkanego pasa, którego kierujący _być może_ nie mają obowiązku
    ustępować pierwszeństwa przy zmianie pasa...

    > To ma rozładowywać korki i zatory. A korek jest wtedy kiedy na żadnym
    > pasie w jedną stronę się nie jedzie.
    Nawet na pasie do jazdy w przeciwną stronę znajdującym się na tej samej
    jezdni? ;)

    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online:

  • 102. Data: 2019-12-18 14:23:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-12-09 o 22:29, FreyKol pisze:

> [...]
    > Jeżeli jest znaczne zmniejszenie prędkości na jednym pasie, to znaczy,
    > że jest znaczne zmniejszenie prędkości na jezdni, bo jeden pas należy

    Pozwoliłem sobie przeredagować w duchu twojego toku rozumowania:

    Jeżeli jest znaczne zmniejszenie prędkości na jednym pasie, to znaczy,
    że nie ma znacznego zmniejszenia prędkości na drugim pasie. Skoro nie ma
    znacznego zmniejszenia prędkości na drugim pasie, to znaczy, że nie ma
    znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni, bo drugi pas należy do jezdni.
    Jazda na suwak nie obowiązuje.

    --
    Liwiusz

  • 103. Data: 2019-12-18 15:30:46
    Od: "FreyKol" <o...@s...pl>

> [...]
    > znacznego zmniejszenia prędkości na drugim pasie, to znaczy, że nie ma
    > znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni, bo drugi pas należy do jezdni.

    Przeredagowałeś i przy tym zmieniłeś treść Ustawy,
    czyli zmanipulowałeś Ustawę.

    Wg twojego rozumowania Ustawa ma treść : W warunkach braku znacznego
    zmniejszenia prędkości na jezdni ". Treść Ustawy jest inna - jak wyżej.

  • 104. Data: 2019-12-18 17:01:08
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 18 grudnia 2019 08:31:22 UTC-6 użytkownik FreyKol napisał:
> [...]
    >
    > Wg twojego rozumowania Ustawa ma treść : W warunkach braku znacznego
    > zmniejszenia prędkości na jezdni ". Treść Ustawy jest inna - jak wyżej.

    Hint:

    Jak na pasie zjazdowym pojawi sie korek i czesc samochodow na nim stoi badz porusza
    sie wolno to jest znaczne zmniejszenie predkosci na jezdni czy nie? Cyz na reszcie
    pasow powinno stosowac sie suwak nawet jak samochody poruszaja sie po nich z
    predkosciami 50+?

    Ta ustawa jest bzdurnie napisana, spierac sie o jej zapisy nie ma sensu. Problem jest
    w tym ze jest nieprecyzyjna i wasza dyskusja jest znakomitym przykladem na to jak
    glupia ta ustawa jest.

    Dobrze ze roznice zdan sa tu a nie za kierownica.

  • 105. Data: 2019-12-18 17:16:55
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    Oj będzie się działo.
    A wystarczy zrozumieć że suwak nie jest normalnym zachowaniem a działa
    wyjątkowo i tylko w przypadku klasycznego korka na końcu zanikającego
    pasa. Oba zjawiska (zanik pasa i korek) muszą zajść łącznie.

    Więc nie działa w normalnym ruchu bez korka, gdy samochody poruszają się
    płynnie.
    Nie działa nawet przy korku:
    Przy chęci zmiany pasa w dowolnym miejscu.
    Na rozbiegówce lub skrzyżowaniu z drogą podporządkowaną.
    Gdy pas zmienia się na pas do skrętu.
    Przy wyjeździe z parkingu.
    itp.

  • 106. Data: 2019-12-18 17:19:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    napisał:
    > wiadomości
    [...]

> [...]

    >sensu. Problem jest w tym ze jest nieprecyzyjna i wasza dyskusja jest
    >znakomitym przykladem na to jak glupia ta ustawa jest.

    Jesli jeden pas skreca w prawo, drugi jedzie prosto, a trzeci prosto
    ale zanika, to nic zlego sie nie stanie, jesli wpuscisz kogos z tego
    trzeciego.
    Gorzej, jesli nie wpuscisz, a on pomysli, ze miales obowiazek :-)

    >Dobrze ze roznice zdan sa tu a nie za kierownica.

    Akurat trafilem za kierownica.
    Na jednym z dwoch pasow zaparkowala ciezarowka czy autobus, wiec
    przeszkoda sie zrobila.
    Na szczecie ruch nie byl duzy ... no i za ciezarowka ze dwa pojazdy
    stoja i migaja, a na lewym pasie "normalna" predkosc, ktora akurat w
    tym miejscu niewielka.

    I prawde mowiac to mnie zaskoczyla sytuacja, i nie pamietam -
    wpuscilem czy nie wpuscilem, musialem czy nie musialem ... bo
    refleksja przyszla juz za.

    J.

  • 107. Data: 2019-12-18 18:39:05
    Od: andal <a...@a...org>

    On Wed, 18 Dec 2019 14:23:27 +0100, Liwiusz wrote:

> [...]
    > znacznego zmniejszenia prędkości na drugim pasie, to znaczy, że nie ma
    > znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni, bo drugi pas należy do

    a tera udowodnij ze tak jest

  • 108. Data: 2019-12-18 19:10:56
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-12-2019 o 17:19, J.F. pisze:

    > Jesli jeden pas skreca w prawo, drugi jedzie prosto, a trzeci prosto ale
    > zanika, to nic zlego sie nie stanie, jesli wpuscisz kogos z tego trzeciego.
    > Gorzej, jesli nie wpuscisz, a on pomysli, ze miales obowiazek :-)

    Bo miałeś.

  • 109. Data: 2019-12-18 19:26:32
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-12-18 o 19:10, Cavallino pisze:

    > Bo miałeś.

    Miał gdy stał w korku.
    Jak jechał, nie miał.

  • 110. Data: 2019-12-18 22:54:43
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-12-2019 o 19:26, t-1 pisze:

    > Miał gdy stał w korku.
    > Jak jechał, nie miał.

    Oczywiście że miał - na tym właśnie polega zamek.
    Rzecz jasna nie mówimy o przypadku, że jeden pas stoi, a drugi jedzie
    pełną parą - ale tak w ogóle nie powinno się zdarzyć.