  • 1. Data: 2014-01-03 01:26:46
    Temat: Sygnalizacja świetlna - ku przestrodze...
    Od: anacron <a...@a...pl>

    Wyobraźcie sobie skrzyżowanie w godzinach porannych. Na skrzyżowaniu
    "spotykają się" dwaj kierowcy. Każdy z nich jechał sam i każdy twierdzi,
    że miał zielone. Co wtedy? Jeśli nie ma w pobliżu kamery, która
    zarejestrowała spotkanie uznaje się, że winnym kolizji jest kierowca
    wjeżdżający na skrzyżowanie z drogi podporządkowanej. Zaraz, "jak to?" -
    zapytasz - przecież jest sygnalizacja. Jest, ale z jej logów nie da się
    odtworzyć przebiegu zdarzenia, bo standardowo loguje tylko błędy,
    sterownika sygnalizacji nie da się zabezpieczyć do badań, bo wymagałoby
    to wyłączenia sygnalizacji, logi może zgrać tylko przedstawiciel
    producenta, lub firmy serwisującej, którym nie będzie zależało na
    ujawnieniu jakikolwiek błędów sygnalizacji, a same logi są zwykłymi
    plikami tekstowymi, które z natury rzeczy można edytować.

    Nadal masz ochotę tak pewnie wjeżdżać na skrzyżowanie pomimo zielonego?

    --
    anacron
    aba/

  • 2. Data: 2014-01-03 01:30:58
    Temat: Re: Sygnalizacja świetlna - ku przestrodze...
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-03, anacron <a...@a...pl> wrote:
> [...]
    > plikami tekstowymi, które z natury rzeczy można edytować.
    >
    > Nadal masz ochotę tak pewnie wjeżdżać na skrzyżowanie pomimo zielonego?

    A jakie to ma znaczenie kiedy kretynow co regularnie tna na czerwonym
    i sobie nic z tego nie robia u nas w kraju nie brakuje?

    Od dawna nie wjezdzam pewnie na skrzyzowanie majac zielone swiatlo. Zawsze
    zwalniam, rozgladam sie i staram jechac lewym/srodkowym pasem.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 3. Data: 2014-01-03 01:34:28
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 3 stycznia 2014 01:26:46 UTC+1 użytkownik anacron napisał:
> [...]
    >
    > plikami tekstowymi, które z natury rzeczy można edytować.
    >

    > Nadal masz ochotę tak pewnie wjeżdżać na skrzyżowanie pomimo zielonego?

    Najtańszy rejestrator kosztuje z 6 dych. Numerów rejestracyjnych ze stu metrów nie da
    się odczytać. Ale jakie światło się świeciło będzie widać.

  • 4. Data: 2014-01-03 01:37:48
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 03 Jan 2014 01:26:46 +0100, anacron napisał(a):

> [...]
    > zarejestrowała spotkanie uznaje się, że winnym kolizji jest kierowca
    > wjeżdżający na skrzyżowanie z drogi podporządkowanej.

    Jeżeli piszesz o swoim wypadku, to czy tam jednak nie było kamery z której
    wynikało że Twój "przeciwnik" na pewno miał zielone, a pozostaje jedynie że
    twierdzisz że Ty również miałeś zielone?
    Bo to jednak sporo zmienia w sytuacji którą opisujesz.

    A jeżeli w sytuacji takiej jak opisujesz (czyli że naprawdę nie wiadomo
    zupełnie nic - nie ma żadnej kamery) ktoś (sędzia? policjant?) uznał że
    skoro nie wiadomo co się świeciło, to uzna winę po pierwszeństwie przejazdu
    tak jakby nie było świateł, to oczywiście jest to bzdura.
    Sąd nie musi uznać niczyjej winy - równie dobrze może powiedzieć że nie
    wiadomo i koniec sprawy. Kwestie odszkodowawcze zgodnie z zasadą ryzyka i
    tyle.

  • 5. Data: 2014-01-03 01:38:25
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 03.01.2014 01:34, k...@g...com pisze:
    > Najtańszy rejestrator kosztuje z 6 dych.

    Za swój z przesyłką zapłaciłem niespełna 50 swojego czasu. Ja to wiem,
    ale też po szkodzie się nauczyłem.

    --
    anacron
    aba/

  • 6. Data: 2014-01-03 01:42:59
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2014-01-03 01:26, anacron pisze:
    > winnym kolizji jest kierowca
    > wjeżdżający na skrzyżowanie z drogi podporządkowanej.

    Zostałeś ukarany _dla tego_ , że jechałeś podporządkowaną, czy jechałeś
    podporządkowaną i zostałeś ukarany?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 7. Data: 2014-01-03 01:43:10
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 03.01.2014 01:37, Tomasz Pyra pisze:
    > Jeżeli piszesz o swoim wypadku, to czy tam jednak nie było kamery z której
    > wynikało że Twój "przeciwnik" na pewno miał zielone, a pozostaje jedynie że
    > twierdzisz że Ty również miałeś zielone?

    Piszę o przypadku znajomego z dziś z Włocławka. Moje to się ciągnie w
    sądzie, choć to co loguje sygnalizacja etc. właśnie z mojej sprawy wiem.

> [...]
    > skoro nie wiadomo co się świeciło, to uzna winę po pierwszeństwie przejazdu
    > tak jakby nie było świateł, to oczywiście jest to bzdura.

    Policjant właśnie tak argumentował, że nie ma świadków, nie ma kamer a
    winny być musi i zaproponował znajomemu mandat argumentując,
    pierwszeństwem. Zresztą to nie jest odosobniony przypadek, posłuchaj
    reportażu o "moim" skrzyżowaniu.

    http://www.polskieradio.pl/80/1007/Artykul/586484,Sm
    ierc-tez-ma-zielone-Tomasz-Jelenski

    --
    anacron
    aba/

  • 8. Data: 2014-01-03 01:59:56
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 03 Jan 2014 01:43:10 +0100, anacron napisał(a):

> [...]
    >
    > Policjant właśnie tak argumentował, że nie ma świadków, nie ma kamer a
    > winny być musi i zaproponował znajomemu mandat argumentując,

    Policjant to wiesz...
    Działa na wyczucie. Skąd on ma wiedzieć co trzeba robić w takiej sytuacji?
    Proponuje mandat, po to żeby go kierujący nie przyjął i wtedy to on wie
    jaki druczek trzeba wypełnić.

  • 9. Data: 2014-01-03 04:44:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik anacron a...@a...pl ...

    > Za swój z przesyłką zapłaciłem niespełna 50 swojego czasu. Ja to wiem,
    > ale też po szkodzie się nauczyłem.

    A czym filmujesz?
    Zadowolony z jakości jestes?
    Chetnie bym cos kupił, ale zastanawiam sie nad czym budzetowym bo jak juz
    to kupie do kilku samochodów zeby sie w przekładanie nie bawic.

  • 10. Data: 2014-01-03 04:44:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik anacron a...@a...pl ...

    > Jeśli nie ma w pobliżu kamery, która
    > zarejestrowała spotkanie uznaje się, że winnym kolizji jest kierowca
    > wjeżdżający na skrzyżowanie z drogi podporządkowanej.

    Nie wierze...
    Logicznie wydaje sie, ze jeżeli nikomu nie mozna udowodnić winy to nie ma
    winnego lub w tym przypadku mamy wspolwine.