  • 81. Data: 2014-12-22 18:34:46
    Temat: Re: Systemy antykradzieżowe w marketach - jak to działa ??
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-12-22 05:30, __Maciek pisze:
> [...]

    czasem sami załączają bramki - jak nie mają pewności co do klienta, a
    nie wychwycili tego na kamerach. Nie w każdym sklepie, raczej rzadko
    jest to spotykane (częściej zakłócenia i bramki same się wzbudzają, jak
    dobrze kojarzę to żeby to eliminować to m.in. zmieniali fazę z której
    jest zasilana bramka)

    Może trafić na normalnego

    > Normalnego?

    tak, normalnego. Jak ci się to nie podoba to nie wchodź z plecakiem do
    sklepu. Zaufać to możesz żonie że nic nie wyniesie jak wejdzie z
    plecakiem, jak klient wchodzi z plecakiem/torbą to od wejścia jest
    podejrzany. Sorry, taki mamy klimat. Elektronika nie jest tania. W
    spożywczym potrafią kraść emeryci, czy też matki z dziećmi pakować coś
    do wózków i 'zapominają' zapłacić.

    Jakbym usłyszał "pan pokaże torbę/plecak" to bym
    > powiedział ochroniarzowi że nie ma prawa przeprowadzać przeszukań i
    > jeżeli chce wiedzieć co mam w torbie/plecaku to niech wzywa policję.
    > Potem bym pewnie też dokonał zwrotu zakupionego towaru.

    a jakbyś usłyszał "czy może mi pan pokazać torbę?" myślę że strata
    klienta takiego jak ty to żadna strata, bo potencjalnie coś kombinujesz.
    No i pytanie czy sklep umożliwi ci zwrot towaru...

    Łukasz

  • 82. Data: 2014-12-22 21:35:09
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Mon, 22 Dec 2014 18:34:46 +0100 dddddddd <f...@e...com> napisał:

    >jak klient wchodzi z plecakiem/torbą to od wejścia jest
    >podejrzany.

    Nie no, ja pierdolę, po prostu kurwa powaliłeś mnie teraz na ziemię.
    Nie mam dalszych pytań. Widzę że mentalność trepa z PRL ma się ciągle
    dobrze. Sugeruję leczenie, najlepiej na nogi. EOT z mojej strony, bo
    nie lubię się kopać z koniem. :-(

  • 83. Data: 2014-12-23 01:03:26
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    adamschodowy pisze:

    > oni o tym wiedzą toteż nigdy nie usłyszysz "pan pokaże plecak" tylko "pan łaskawie
    pokaże co w nim ma". powie pewnie też "jak pan nie pokaże to wzywamy policję" ale
    żeby było ciekawiej, policjanta obowiązuje to samo - "pan łaskawie pokaże". bez
    panskiej łaski policjant sam może owszem coś przeszukać ale jest to już obwarowane
    różnymi warunkami i upierdilwościami - np na komisariacie i/lub przy tzw uzasadninym
    podejrzeniu że cośtam, przy czym ciekawe czy sam policjant wie, czy podejrzenie pana
    ochroniarza wyrażone w obecności pana policjanta owocuje podejrzeniem także u
    policjanta? niestety, zanim człowiek coś ukradnie (w szczytnym celu - aby poznać styk
    przepisów z praktyką) i pochwali się wiedzą na usenecie, zmienią się już przepisy a
    praktyka tym bardziej.

    Konkretnie - policjant może przeszukać jedynie zatrzymanego. A to wiąże
    się z wypełnieniem mnóstwa kwitów, których zatrzymany ma prawo nie
    podpisać nigdzie indziej jak w oficjalnej siedzibie jednostki
    organizacyjnej Policji Państwowej... Czyli trzeba dokonać zatrzymania,
    jak się zatrzymany uprze - przewieźć na komisariat/komendę, spisać
    protokół zatrzymania, dać do podpisu - i dopiero dokonać przeszukania.
    Jak przeszukanie nie potwierdzi zarzutów - to trzeba byłego zatrzymanego
    odwieźć co najmniej na miejsce - bo inaczej się ze skargą do sądu uda i
    rachunek za taksówkę zmniejszy fundusz na paliwo do radiowozów...

    Od cholery roboty i zagrożeń - zawsze lepiej na początek grzecznie
    poprosić, jak jest czysty to pokaże bez formalności, wystarczy
    podziękować i wszyscy czas zaoszczędzą.

    --
    Darek

  • 84. Data: 2014-12-23 01:08:07
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    dddddddd pisze:

> [...]
    > jest to spotykane (częściej zakłócenia i bramki same się wzbudzają, jak
    > dobrze kojarzę to żeby to eliminować to m.in. zmieniali fazę z której

    Czasem kiepskie tagi umieszczone w głupich miejscach uaktywniają się
    mimo dezaktywacji - kiedyś tak mi piszczały nowo zakupione portki,
    najtańszy tag wetknięty pod pasek na plecach został zdezaktywowany przy
    kasie ale jak złapał trochę potu to znów zaczął odpowiadać...

    --
    Darek

    P.S. powoli uczę się żegnania z ochroniarzami życzeniem spokojnej służby
    - cóż, bycie kwalifikowanym pracownikiem zabezpieczenia technicznego
    zobowiązuje...

  • 85. Data: 2014-12-23 08:04:34
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-12-22 21:35, __Maciek pisze:

    > Nie no, ja pierdolę, po prostu kurwa powaliłeś mnie teraz na ziemię.
    > Nie mam dalszych pytań. Widzę że mentalność trepa z PRL ma się ciągle
    > dobrze.

    niestety tak, mentalność z PRL ma się dobrze...
    Akurat mam sporą styczność z kradzieżami (dzielę dwie branże - montaż
    systemów zabezpieczeń i od niedawna prowadzenie sklepu). Okradną cię tam
    gdzie się najmniej spodziewasz. Zdarzało się montować (w markecie z
    elektroniką) ukryte kamery nad sufitem w kiblu (!) (widziały tylko
    przestrzeń nad sufitem) - bo ochrona chciała wiedzieć kto z pracowników
    wynosi towar (a właśnie w kiblu nad sufit wrzucał opakowania).
    Normalnym jest że jeśli wchodzisz z plecakiem na plecach a w sklepie go
    zdejmujesz to jest to podejrzane. Jak masz torbę w ręce również.
    Ja jak wchodzę do sklepu to mam nawyk pokazywania ochronie co mam w
    kieszeniach (często chodziłem do marketów budowlanych z narzędziami w
    kieszeni) - nie jest to dla mnie poniżające. Z pakunkami raczej do
    sklepów nie wchodzę

    Łukasz

  • 86. Data: 2014-12-24 17:04:33
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 23 Dec 2014 01:08:07 +0100, Dariusz K. Ładziak napisał(a):

> [...]
    > najtańszy tag wetknięty pod pasek na plecach został zdezaktywowany przy
    > kasie ale jak złapał trochę potu to znów zaczął odpowiadać...

    Znajomej bluza polarowa "odezwała się" na bramce kilka lat po zakupie.
    Tag był wszyty w okolicy dolnego ściągacza, ciuch w międzyczasie wiele
    razy prany.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 87. Data: 2014-12-31 12:24:44
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    s...@g...com wrote:

    > Przy 50-tym znaku się pogubię -:))

    Nie pogubisz, będziesz mniej więcej widział, przy którym znaku zawijać.

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/