  • 81. Data: 2018-09-13 01:05:42
    Temat: Re: Systemy automatyki stop/start
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mateusz Bogusz" <m...@o...pl> wrote in message
    news:pnbmq9$10d$1@node1.news.atman.pl...

    > Sąsiad ma Dacie Sandero i też przy mnie nazwał ją "ciężkim suwem" :-P
    >
    > 0,2l/100km? To już trzeba było LPG założyć, to co najmniej 20x razy tyle
    > by oszczędził.

    Ale do parkingu nie mógł wjechać tego czy innego... nie, dziękuję.

  • 82. Data: 2018-09-13 01:07:41
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote in message

    > "sucho" taki tłusty nalot bez ciśnienia to już nie film olejowy :)

    Strachy na lachy.

    > Pomnóż to przez 2h codziennych dojazdów do i z pracy średnio start stop co
    > 5min, przez średnio 300dni w roku i przez 5lat ;) Tak wiem właściciel
    > nowego sammochodu pozbędzie się go po 3 latach leasingu ale gdzie ta
    > pierdolona ekologia która sprowadza całą sprawę do produkowania kolejnego
    > pojazdu co 5 lat?

    Jak pomnożysz zero przez tysiące codziennych dojazdów
    to i tak Ci wyjdzie zero...
    A te Twoje dwa obroty wału w silniku który 15 sekund temu
    był zalany olejem to jest w praktyce ZERO zużycia. Nie marudź.

  • 83. Data: 2018-09-13 01:08:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    ps.com...
    > --Mieszkasz w Egipcie? W Dubaju?
    >
    > u mnie klima tez chodzi non stop ,
    > jazda na zimny lokiec wyszla z mody jakies 10 late temu :-)

    Jaką temperaturę w kabinie ma ktoś ustawioną żeby
    mu klima chodziła non-stop gdy na zewnątrz 15C?
    Albo 10C? Albo -5C? Bzdury gadacie...

  • 84. Data: 2018-09-13 01:09:23
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> wrote in message

    > Też mam klimę cały czas na "auto" - ale S/S działa dłużej lub krócej z
    > zależności od temp. zewnętrznej i zadanej w kabinie. W lecie odpalał mi
    > auto już po jakiś 40-60s, ostatnimi dniami (gdy było 20-23 st. na
    > zewnątrz) nie uruchamiał silnika przez całą zmianę świateł. Klima cały
    > czas ustawiona na 20st.

    Czyli sprężarka nie będzie się włączać gdy powietrze na zewnątrz 15C.

  • 85. Data: 2018-09-13 01:10:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Nie znam się, ale wypowiem się?
    >
    > 1. To że masz "auto" w climatronicu nie znaczy że sprężarka chodzi
    > non-stop.

    Otóż to.

    > 2. W autach z S/S, między wentylatorem a filtrem kabinowym zakładane są
    > żelowe "patyczki" (wygląda jak paczka parówek), które magazynują ciepło
    > albo zimno od przepływającego powietrza, a potem je oddają przez następne
    > kilkadziesiąt sekund.

    O, fajne, nie wiedziałem tego... Masz może jakieś fotki? Podrzuciłbyś.

  • 86. Data: 2018-09-13 01:13:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <j...@i...pl> wrote in message

    > To po kiego walca się wyłącza, żeby po 20 sekundach się załączyć?

    Aby oszczędzić paliwo.

    > A jak ustwisz klimę na low to wcale się nie wyłącza.

    No bo wtedy potrzebujesz silnika do jej pracy, w czym rzecz?
    Długo jeździsz z klimą na "LOW"? Lubisz lodówkę czy masz
    po prostu klimę zje&&ną i musi pracować na okrągło aby
    ochłodzić kabinę o 3C?

    > Jesteś pewien? A ogrzewanie? To nie jest tak proste jak Ci się wydaje.

    Ależ jest - ogrzewanie nie znika jak wyłączysz silnik na 20 sekund.
    Chłodnica gorąca, nagrzewnica wciąż gorąca - nie ma obawy...

    > Pewnym rozwiązaniem są sprężarki napędzane elektrycznie, jak w
    > hybrydzie. Tylko prądu może szybko zabraknąć na wszystko. Całe
    > szczęście że system SS da się deaktywować. Jeszcze się da.

    Przeważnie nie ma takiej potrzeby.

  • 87. Data: 2018-09-13 07:37:28
    Od: p...@g...com

    --0,1 litra przy spalaniu 5,5 to prawie 2% oszczędności.

    o to dziwne bo ktos napisal:

    Pszemol
    10 wrz
    ... oszczedzaja od 4 do 8% paliwa w ruchu miejskim.

    zapomniales tylko dodac ze dotyczy to benzyny ze spalaniem 11-15l :-)

  • 88. Data: 2018-09-13 07:42:23
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-09-12 o 04:39, Pszemol pisze:

    > Zamykasz drzwi na klucz. A złodziej czasem i tak drzwi otworzy. Nie lepiej
    > byłoby nie zamykać?

    W Twizy drzwi są tylko po to by nas nie ochlapywały samochody jadące obok

  • 89. Data: 2018-09-13 07:52:56
    Od: p...@g...com

    --Jaką temperaturę w kabinie ma ktoś ustawioną żeby mu klima chodziła non-stop gdy na
    zewnątrz 15C? Albo 10C? Albo -5C? Bzdury gadacie...

    climatronic wlaczony na ustalona temperature pracuje tak dlugo az ja osiagnie a potem
    kompensuje zmiany o ile zajdzie taka potrzeba (zmiana naslonecznienia, otwarcie drzwi
    itp) wiec z definicji nie musi chodzic non stop choc prawdopodobnie wczodzi tylko na
    nizsze obroty.

    https://www.laser-sinex.pl/auto-klimatyzacja-samocho
    dowa/kompresory-sterowane-zaworem-elektromagnetyczny
    m/

  • 90. Data: 2018-09-13 08:12:55
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-09-12 o 02:08, Pszemol pisze:

    > Nie ma żadnego opóźnienia. Auto startuje w czasie który
    > potrzebujesz aby zdjąć nogę z pedału hamulca i przesunąć
    > ją na pedał gazu.

    To w korku stoi się z nogą na hamulcu?