  • 91. Data: 2018-09-13 08:14:54
    Temat: Re: Systemy automatyki stop/start
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-09-12 o 02:14, Pszemol pisze:
    > "Jacek" <k...@a...com> wrote in message
    >
    > Zamiast zwalać na brak postępu technologicznego wyślij
    > żonę na kurs doskonalenia jazdy aby ją nauczyli oszczędniej
    > ruszać z miejsca.

    Ale, że ma sama postępem być a nie z postępu korzystać?

  • 92. Data: 2018-09-13 08:22:03
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-09-12 o 13:34, J.F. pisze:

    > Ale to moze byc 1-2%, czyli z grubsza tyle, ile sie wszyscy spodziewali.
    >
    > Pytanie tylko czy reszta samochodu na tym bardziej zyskuje czy cierpi.
    >
    > No i po 100kkm mamy oszczednosci na jakis 500zl, wiec na naprawe
    > rozrusznika u polskiego mechanika starczy :-)

    A koszty przestoju?

  • 93. Data: 2018-09-13 08:22:39
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-09-10 o 16:37, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Moze polaczony z drzwiami :-)

    Też tak myślałem, bo tak zawsze działało, ale dziś silnik zgasł w
    momencie zamykania drzwi. I odpalił sekundę później przy ruszaniu :)
    Z górki(!)
    Skoro silnik spalinowy odpala natychmiast po ruszeniu - to do czego
    służy silnik elektryczny? Podejrzewam, że tylko do uzyskania dopłat z UE :(

    Pozdrawiam

  • 94. Data: 2018-09-13 08:30:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 12 Sep 2018 20:51:51 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):
    > Nie znam się, ale wypowiem się?
    >
    > 1. To że masz "auto" w climatronicu nie znaczy że sprężarka chodzi non-stop.
    > 2. W autach z S/S, między wentylatorem a filtrem kabinowym zakładane są
    > żelowe "patyczki" (wygląda jak paczka parówek), które magazynują ciepło
    > albo zimno od przepływającego powietrza, a potem je oddają przez
    > następne kilkadziesiąt sekund.

    A naprawde potrzebne sa ?

    Klima spreza i skrapla gaz ... to taki skroplony IMO moze jeszcze
    chwile parowac po wylaczeniu sprezarki.

    J.

  • 95. Data: 2018-09-13 08:32:53
    Od: p...@g...com

    --A koszty przestoju?

    ale naprawde wierzysz w te 0,1 litra ? dla mnie taka ilosc na 100 km jest kompletnie
    niewiarygodna, jazda na autostradzie pod wiatr, melepeta na DK ktorej nie da sie
    wyprzedzic, czy wiekszy ruch na miescie powoduja wieksze odchylki w spalaniu, NIGDY
    nie osiagnalem dokladnie takiego samego wyniku spalania na 100 km czyli np 6,3l

  • 96. Data: 2018-09-13 08:39:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 12 Sep 2018 19:41:15 +0200, Lewis napisał(a):

    > "sucho" taki tłusty nalot bez ciśnienia to już nie film olejowy :)

    Cisnienie nie jest takie znow istotne - dawniej stosowalo sie rozne
    smarowniczki bezcisnieniowe - ale to w innych maszynach, nie w
    silnikach.

    J.

  • 97. Data: 2018-09-13 09:20:19
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2018-09-13 o 08:12, kk pisze:

    > To w korku stoi się z nogą na hamulcu?

    Automat.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 98. Data: 2018-09-13 09:36:07
    Od: p...@g...com

    --A naprawde potrzebne sa ? Klima spreza i skrapla gaz ... to taki skroplony IMO moze
    jeszcze chwile parowac po wylaczeniu sprezarki.

    w zafirze b byl taki sprytny patent ze jak sie wysiadalo to mozna bylo nacisnac
    przycisk od klimy i ta oddawala chlodek jeszcze przez pare minut idealne jak trzeba
    bylo wyskoczyc na chwile. plus dla Opla

  • 99. Data: 2018-09-13 10:45:24
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Kia Sorento III 1900kg

    > do diesla?
    >
    > TG

    https://www.motofakty.pl/artykul/diesel-na-lpg-komu-
    taka-instalacja-gazowa-sie-oplaca-poradnik.html
    T.

  • 100. Data: 2018-09-13 17:25:34
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 13 września 2018 01:32:55 UTC-5 użytkownik p...@g...com
    napisał:
> [...]
    NIGDY nie osiagnalem dokladnie takiego samego wyniku spalania na 100 km czyli np 6,3l

    https://www.youtube.com/watch?v=dFImHhNwbJo
    Tu gostek tlumaczy co i jak.

    W praktyce jest to jakies 4%
    Jesli koszt auta startstop jest podobny do zwyklego to te 4% kosztow paliwa moze byc
    warte schylenia sie.

    W skali kraju to jest mniej ale moze warto samochody miejskie w to wyposazyc jesli
    wytrzymalsze rozruszniki nie wymagaja tyle energii do ich wytworzenia ile
    oszczedzaja.

    No i energia do wytworzenia jest latwiej dostepna niz ta w paliwie.

    Ale to raczej niezbyt duze roznice.

    W praktyce czy to globalnie czy lokalnie zyski sa niewielkie ale atmosfera przy
    domach w okolicy skrzyzowan jest raczej sporo lepsza jak auta stoja i nie dymia...